Mijn libido is wisselend en die van mijn man niet zo hoog Komt ook omdat we allebei veel sneller moe zijn Dat moet nu dis wel weer even anders haha Heb het er nog helemaal niet over gehad met mn man Dus kan niet echt antwoord geven op je vraag
Ja dat moe zijn herken ik ook wel. Ik mis nu al bijna 4 jaar veel slaap door de zwangerschappen en kinderen. Ze slapen nu nog steeds niet altijd door. Worden bijna elke nacht nog wel een keer wakker. Nu is het gelukkig niet meer zo erg dat we er dan een hele tijd mee zitten. Even een knuffel ofzo en dan slapen ze vaak wel weer verder. En nu zijn ze weer snotverkouden wat ook niet helpt. Maar het breekt toch je nachten iedere keer. Vaak slaap ik dan ook gewoon liever wanneer ik de kans krijg, dan dat we het gezellig maken.
Wij maken het vaker gezellig dan normaal, als we zwanger proberen te worden. Zo om de dag ongeveer, indien ik het idee heb dat ik in een vruchtbare periode zit. Maar die zijn bij mij nogal lang natuurlijk, dus dat houden we ook niet oneindig vol. Misschien een week of 2? We doen dan wel ons best om het leuk te houden, plichtmatig klussen (als je eigenlijk te moe bent ofzo) vinden we allebei niks. Maar ik denk dat we er (onuitgesproken) wel rekening mee houden, dat we bijvoorbeeld iets eerder naar bed gaan.
Wij vrijen in mijn vruchtbare periode om de dag. Deze merk ik gelukkig heel erg goed soms komt het voor dat er 2 dagen tussen zit.
Morgen komt mijn pakketje met ovulatietesten en een thermometer. Maar kan iemand mij (kort) toelichten hoe dat zit met dat temperaturen? Als ik google krijg ik hele lappen teksten.
Volgens mij is het kort gezegd; elke dag op vast tijdstip meten en als hij dan plotseling stijgt ovuleer je. Maar je temperatuur schommelt ook als je ziek bent en hangt ook af hoe lang je al wakker bent. Dus ik kreeg elke week wel een piek, werd er gek van, ben er mee gestopt.
Oh dat is niet handig inderdaad. Ik dacht misschien in combinatie met de ovulatietesten dat ik een duidelijk patroon terug zie. Maar ik lees ook dat je smorgens niet mag tempen, of na het sporten of een andere inspannende activiteit. Nou dan kan ik 1x per week tempen op mijn vrije dag, want verder werk ik en sport ik na het werk of heb andere inspannende activiteiten.
Ik dacht dat je juist moest temperaturen op het moment dat je wakker wordt, terwijl je nog in bed ligt. Je mag dus niet naar de wc lopen want dat kan het alweer anders zijn. Nou, ik heb de proef op de som genomen en ben 2 dagen geleden ook maar eens gaan temperaturen. Ik was ook wel eens nieuwsgierig, terwijl ik het eigenlijk ook wel een gedoe vind. Ik zit eigenlijk altijd rond de 36,4 normaal gesproken. De eerste dag zat ik op 36,33. Even naar de wc gelopen en daar nog eens geprobeerd of dat nou echt zoveel scheelde. Daar was het 36,37. Dus dat scheelt echt bijna niks. Vanmorgen was het 36,51. Ik vond dat al best een verschil. Maar ik had het ook best warm en een slechte nacht gehad met mijn zieke dochter. Nadat we opgestaan waren en ik weer een beetje goed wakker was e.d. nog eens gemeten en toen zat ik weer gewoon op 36,45, dus toch weer meer rond die 36,4 die de oorthermometer normaal gesproken aangeeft. Maar goed, die telt dus niet omdat dat niet op hetzelfde tijdstip was. Morgen nog maar eens kijken wat het is. Ik ben echt benieuwd hoeveel hoger je temperatuur dan wordt. Ik heb dat ook nog nooit gedaan. Maar er staat op sites tussen de 0,2 en 0,5 graden hoger. Ik vind dat ook maar zo'n klein beetje dat ik me afvraag of ik dat ga merken, omdat hij bij mij vandaag eigenlijk al 0,2 hoger was omdat ik even een wat lastigere nacht gehad heb.
Temperaturen; elke dag op een vast tijdstip voor je uit bed stapt. Na een poosje ga je een patroon ontdekken. Bij mij is de temp vaak wat hoger voor ei, die dag heb ik ook mijn positieve ovulatie test. Dan zakt de temp weer iets en daarna gaat hij weer omhoog. Aan mijn temp kan ik inmiddels zien of mijn ei is geweest, of dat ik mijn menstruatie krijg. Ideaal dus als je het op de juiste manier kan doen allemaal! Ik hou alles bij in een app, fertlity friend. Deze is het duidelijkste bij te houden en zet een kruis als je temp 3 dagen hoger is, na ei dus.
Hallo dames wij gaan in maart voor een derde (2 kids van 11 en bijna 9) mag ik hier vast meelezen en schrijven? ivm oplevering nieuwbouwhuis wachten we nog even...
Welkom ! Leuk dat je wil mee kletsen! Hier net vriendin op visite gehad en is 20 weken zwanger Dat geklets erover en dan stiekem weten dat wij ook graag willen maar niets zeggen toch wel weer even wennen haha
Haha echt hé! Ik heb afgelopen week nog een maxi cosi voetenzak weggegeven/uitgeleend aan mijn zwager en schoonzus. Ik heb gezegd dat ze die wel mochten 'gebruiken'. Ik durfde geen lenen te zeggen, want dat verraadde teveel. Maar ik durfde ook geen hebben te zeggen want ik wil hem wel terug als wij een kleine hebben. Dat was een van de weinige dingen die ik nog bewaard had. En tegen die tijd dat die van ons er is, hebben zij die toch niet meer nodig. Tenzij ze een tweede krijgen, maar ik mag hopen dat ze dan al wel weten dat wij ook nog een kindje krijgen als alles mag lukken.
Ik zeg eigenlijk gewoon meestal dat we nog niet weten of er een 3e komt. Snapt iedereen, dat zo'n beslissing soms even kan duren. En bovendien is het waar, want we moeten nog maar afwachten of het ons gegund is natuurlijk. Ik vind het wel moeilijk om niet compleet obsessief te zijn hoor. Zou ik zwanger zijn? Misschien ben ik wel zwanger. Hoe lang zou het duren? Ik zou het eigenlijk even willen vergeten, ben er veel te mee bezig.
Ik wil hier ook graag meekletsen . Wij gaan ook voor een derde. Gelijk reageren op jouw test Sandra, ik lijk wel een streepje te zien! Spannend!
2deleg, 37 jaar, 4de kind, ronde 6 Suethatsme, 33 jaar, 3e kind, ronde 1 Prulletje2, 33 jaar, 3e kind, ronde 1 USAbaby, 33 jaar, 3e kind, ronde 2 Sandragaatvoornr3, 34 jaar, 3e kind, ronde 1 Active82, 32 jaar, 3e kind, ronde 1 Totaal: 6 Wachtend op eisprong: 2 Wachtend tot NOD: 3 Zwanger Ongesteld: 1 Negatieve test