Vrouw bevalt 2 x op 1 dag

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door StarMoon, 1 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. StarMoon

StarMoon Bekend lid

11 nov 2009
    894
    0
    0
  2. liebrando

liebrando Niet meer actief

wouw wat een verhaal!!

3. Sila24

Sila24 Niet meer actief

huh hoe kan dat

4. Beep

Beep Bekend lid

26 sep 2007
    505
    1
    18
    En hoe kom je er een paar dagen na je positieve zwangerschapstest achter dat je nog een keer zwanger bent geworden? Die test is toch sowieso positief omdat je al zwanger bent?:(

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Een twee eiïge tweeling hoeft ook zeker niet op de zelfde dag verwekt te zijn hoor. C en D scheelden aldoor 3 dagen op de echo's.

6. butterfly1984

butterfly1984 Fanatiek lid

dus volgens jou zijn er nog heel veel vrouwen zo zwanger, en dan hebben hun het verkeerd dat er maar 11 vrouwen zijn die een superfoetatie hebben gehad?

2 eiige hoeven toch niet precies even hard te groeien, ieder zijn eigen groeischema.

7. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Onze tweeling schelen ook 2 dagen, hele zwangerschap zo geweest. Ik heb clomid geslikt en had 2 eitjes echter was het ene eitje veel kleiner dan het andere. Mijn gyn zei dat als ik van het grote eitje een eisprong krijg de ander zou verdwijnen omdat die te klein is. Echter is dat eitje ook bevrucht. Niet tegelijk maar 2 dagen erna. Dat is wat de gyn ook bevestigde.

8. Anni85

Anni85 Fanatiek lid

14 jan 2011
    3.399
    0
    0
    Mama van 2
    Zuid-Holland
    Wow, wat bizar.
    Had er nog nooit van gehoord, maar wat ontzettend fijn voor die mensen dat ze nu 2 kindjes hebben :)

9. ik heb hier een 2eiige tweeling waar van er vanaf het begin een verschil zat.. en ze zijn echt te gelijk terug geplaatst..
    en nog steeds zit er een kilo tussen..
    En v zag er bij de bevalling met haar 2kilo echt wel heel klein uit hoor..
    E was 3 kilo en ik was 38,3 wkene dus hmm..

10. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Je hebt snelle zwemmers en trage zwemmers ;)

11. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    en buiten dat.. misschien is mijn ene eitje wel eerder gesprongen dan de ander?

12. chadee

chadee Actief lid

12 jun 2011
    234
    0
    0
    Huismoeder
    Gelderland
    Ik vind het een mooi en bijzonder verhaal, vooral om het feit dat ze eerst zoveel moeite moeten doen om zwanger te raken & er dan gewoon twee voor terug krijgen!

13. MHMW

MHMW Niet meer actief

Wat een bijzonder verhaal!

14. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap er geen bal van.

maar wel een mooi verhaal.

15. Cullen

Cullen Fanatiek lid

7 jun 2011
    1.196
    0
    36
    Mooi verhaal.

16. gimena

gimena Niet meer actief

wel een erg apart verhaal :) wel erg leuk nieuws.

17. adi

adi Niet meer actief

Ben ik de enige die het niet zo 'bijzonder' vind? (wel een heel bijzonder verhaal, maar geen wonder of een zeer raar voorval. Het gebeurt toch vaak?

Als je een beetje in de 'meerlingen-wereld' zit hoor je echt vaak dat de kinderen niet op dezelfde dag zijn bevrucht. Dat hoeft helemaal niet bij twee-eiïge zwangerschappen.

En ik vind het echt heel erg dat in de titel staat dat de kinderen 'geen tweeling' zijn. Hoezo niet? Omdat ze niet 1-eiig zijn?

18. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik vind hetzelfde als ali zo "bijzonder" is het niet.in de zin van een wonder ofzo. je kunt gewoon 2 eisprongen hebben zeker met medicatie. en hoezo geen tweeling, wat een vreemde constatering. hoezo? omdat ze 2 eitjes hebben.ze hebben toch samen op hetzelfde moment mama's buik gedeeld.

19. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb wel eens gehoord over dit verschijnsel waarbij er echt een hele maand verschil tussen zat, dus dat er een eisprong was bij een zwangere vrouw. Dat vind ik wel heel bijzonder.
    In dit berichtje snap ik het gewoon niet helemaal. Hoe weten ze dat ze een paar dagen later nog eens bevrucht is? En idd, waarom zou het dan geen tweeling zijn?

Ik hoorde laatst van een vriend van me dat hij en z'n een-eiige broer eigenlijk op 2 verschillende dagen geboren waren, maar dat ze in het zkh het tijdstip van geboorte 'vervalst' hebben. Op hun geboorteverslag staat dus dat ze om kwart voor en vijf voor twaalf zijn geboren, terwijl het in werkelijkheid om vijf voor en vijf over twaalf was.
    Die zijn dus eigenlijk ook geen tweeling, omdat ze niet op dezelfde dag geboren zijn (maar door de valsheid in geschrifte lijkt het nu wel zo).

20. adi

adi Niet meer actief

Dat het zkh dat zelfs zo doet!

Stel dat bij een tweeling bij 1 de vliezen breken en deze veel te vroeg geboren wordt, met de natuurlijke bevalling. Als de vliezen van de tweede baby nog itact zijn doen de artsen er alles aan om die baby nog in de buik te houden.
    Ik 'ken' een vrouw waarvan de tweeling 3 weken scheelt in de geboorte. Eentje was geboren met 27 weken en de ander met 30 weken.
    En ze zijn nog steeds gewoon een tweeling, alleen hebben ze verschillende geboortedata.

Deel Deze Pagina