Het onderwerp zegt het al: wat geven jullie je baby als tussendoortje en op welke leeftijd? Mijn dochtertje is nu 7 maanden en ze krijgt tussen de voedingen door fruit, een paar stukjes brood (soms met wat boter of smeerkaas) en 's avonds een hapje groente/aardappelen/kip (of iets dergelijks). Als tussendoortje geef ik haar vaak wat water te drinken (uit een tuitbekertje, dit vindt ze helemaal geweldig!) maar heb eigenlijk nooit wat anders te drinken aangeboden. Ik lees wel eens dat mensen diksap geven? Is dat 'gewoon' vruchtensap of iets dergelijks? Tevens geef ik haar twee keer per dag ong. een rijstwafel (zonder zout) om op te sabbelen, soms breek ik kleine stukjes en die eet ze dan op. Verder krijgt ze dus nog weinig tussendoor, terwijl ik lees dat het maagje van een baby nog niet zo groot is waardoor tussendoortjes erg belangrijk zijn! Het CB zei destijds dat ik een biscuitje kon verkruimelen tussen bv het fruithapje. Nou heb ik vandaag eens in de winkel gekeken en de biscuitjes van liga vanaf 6mnd bevatten best veel suikers en calorieën. Nou is ons dochtertje niet echt flink (gewoon gemiddelde lijn) dus ze kan wel wat hebben, maar ik vind het gewoon belangrijk om haar niet meteen allemaal zoete dingen aan te wennen. Zijn er nog meer (verantwoorde) tussendoortjes? Hoe doen jullie dat?
Ik ben niet zo moeilijk qua tussendoortjes, eigenlijk. Ze krijgt of een soepstengel, of een koekje, of een manderijntje, of rozijntjes, of groentechips (van Goodies) of knijpfruit. Eigenlijk was ik op dat moment onder handbereik heb. Verders drinkt ze thee (met een beetje honing, maar dat mag jouw kindje nog niet), water, Slimpie (granaatappel is hier favo), verse jus, melk, optimel . Op de leeftijd van jouw kindje kreeg ze eigenlijk enkel fruit (vers, geen potje) tussendoor. Soms een Nijntje koekje. Rijstwafels is ze nooit fan van geweest. Ik heb nog nooit een liga verkruimeld in haar fruit eerlijk gezegd. Eva zit al vanaf dag 1 op de middellijn.
Mijn dochter blijkt dol op radijsjes te zijn ?) Dus dat krijgt ze regelmatig, en een soepstengel, appelpartjes uit de oven bestrooid met wat kaneel, een rijstwafel of een koekje. Die kleine koekjes van Nestlé vindt ze heel lekker. Ze krijgt voor voornamelijk fruit te eten (bijna elke dag een smoothie)
Soepstengel Rijstewafel Cracotte cracker Nijntje koekje Rozijntjes Fruit Yoghurt Maria kaakje Speculaasje Lange vinger De onderste 3 dingen heel af en toe, maar als traktatie zeg maar
Hier bij 7 maanden nog geen tussendoortjes. Hoofdvoeding bv en alleen rond 17.00 een paar theelepeltjes groente. vanaf 8 mnd wat fruit en vanaf 1 jaar af en toe een broodkorstje
Vanaf 7 maanden gaf ik naast de fruit en groente een boterham tussendoor met een restje van het fruitpotje als beleg. Soepstengel, rijstwafel, plakje komkommer, Liga koekje of beetje yoghurt.
oke bedankt voor de reacties! vandaag voor de eerste keer yoghurt geïntroduceerd! wat een succes! ze vond het heerlijk! komkommer heb ik eigenlijk nooit aan gedacht maar wel altijd in huis. goed om deze dingen te weten. bedankt!
Ik geef hier altijd koekjes van goodies of hipp Die zijn nog het "gezondste". of wortel chips van de jumbo, die zijn ook verantwoord Verder krijgt hij rozijntjes (zou ik met 7 mnd nog niet geven), cracker, fruit.. qua drinken baby thee (van hipp) of aanmaak limonade (diksap/roosvicee wilt hij echt niet)
Dit. Ik ben niet van de koekjes of wat dan ook. Dat komt later wel. Hij sabbelt er nu op en is het dan weer zat haha
Naast groente, fruit en boterham krijgt onze dochter rijstwafel/soepstengel tussendoor. Ik heb ook Nijntje koekjes in huis maar dat mag ze maar 1 keer per week, ik hou de tussendoortjes graag verantwoord Naast de fles drinkt ze eigenlijk alleen water... Ik heb haar al eens thee en verdunde diksap aangeboden maar ze was niet heel enthousiast dus dan maar gewoon water