blijven bij gyn of verloskundige

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sunlight, 14 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    he meiden

ik ben zwanger met gebruik van clomid.
    nu is mijn vraag moet ik altijd bij de gyn blijven voor echos enzo? of mag ik straks gewoon naar een verloskundige?

liefs

2. Jille

Jille Bekend lid

26 aug 2007
    669
    0
    0
    Als alles goed verloopt, mag je gewoon naar de VK.

Ik heb gekozen om bij Gyn te blijven, maar dat moest dus niet.

Groeten
    Jille

3. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    oke dank je voor je reactie dan weet ik genoeg :)

liefs

4. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ik ben 4 weken en 6 dagen zwanger maar volgens mij is mijn buik nu al opgezet?
    kan dit? mijn broeken zitten strakker.

liefs

5. Jille

Jille Bekend lid

26 aug 2007
    669
    0
    0
    Kunnen je darmen zijn. Gaat weer over en na de 18weken zo'n beetje (bij mijn bij 20) begint het pas echt mega te groeien. Bij mij in begin ook opgezet ivm darmen, toen hele tijd niks en na 20 weken groeit het gigantisch!

Geniet ervan.

Jille

6. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    oke dank je :)

liefs

7. lies1986

lies1986 Lid

1 sep 2008
    53
    0
    0
    ik moest bij de gyn blijven door overgewicht. Enne ik had aan het begin ook gelijk een opgezette buik. En nu ben ik 12 weken zwanger en ik pas me broeken niet meer. dus kan best snel gaan hoor;)

8. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    oke dan wachten we het af en wie weet kan ik snel om positie kleding hahahah

9. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Ik ben zwanger geworden door iui en ik moest naar de vk, omdat er verder geen problemen waren :)

10. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    oke dan hoop ikdat ik ook naar de vk kan

liefs

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    aan mijn hebben ze gevragen wat ik wilde zo rond 12 weken. ik koos toen voor de verloskundige zodat ik me ook echt gezond zwanger voelde. het is dus net wat je wilt

12. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    oke ja voor mij scheelt het 18 km rijden en elke keer naar dat ziekenhuis heb ik ook een hekel aan. je lijkt wel ziek. maar dat is niet zo want dan ben k zwanger hahhah. een gezonde ziekte!

13. hartewens

hartewens Fanatiek lid

11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    Ik ben zwanger door IUI. Na de 9 weekse echo (heb met 7 en 9 weken echo's gehad ivm miskramen hiervoor) mocht ik kiezen. Dus koos voor de verloskundige. Even geen ziekenhuis meer, maar gewoon lekker zwanger! Bevalt me prima! Mocht ook vaker op controle vanwege ons verleden en als ik onzeker was. Word nu ook heel goed in de gaten gehouden omdat bloeddruk stijgt. Kortom, ik ben er helemaal tevreden mee.
    Ik had trouwens ook al snel een buikje. Misschien door die hormonen? Geen idee.
    Gefeliciteerd trouwens!

14. anael2009

anael2009 Actief lid

26 nov 2008
    478
    0
    0
    hoi!

Ik zit ook bij de gyn (gezellige hoge bloeddruk van mezelf) en baalde best, stomme ziekenhuis de hele tijd..

Maar, mijn gyn is echt de liefste van de hele wereld (tot nu toe dan he haha) en ik heb nu dus al wel mooi 3x een echo gehad van telkens 5 minuten... hier bij ons in het dorp heeft de Verlos geen echo apparaat en had ik dus waarschijnlijk maar 2 of 3 echo's gekregen (in een apart centrum dat net zo ver weg is als het ziekenhuis en ontzettend onpersoonlijk moet zijn) en nu dus bij elk bezoek.... zie de kleine echt groeien!

Ik voel me echt geen zieke zwangere of zo, daar heb ik me snel overheen gezet, er zijn landen waar de meeste vrouwen naar de gyn gaan.. Verlos hier in het dorp zit in een fabriekshal !

ik ga om en om, dan naar de verlos in het ziekenhuis, daarnaar weer naar de gyn.... kleine wordt goed in de gaten gehouden en daar voel ik me best fijn bij.. Doe mij maar het ziekenhuis hoor.. doe mij die echo's maar!

15. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    ik loop ook bij de gyn en als alles goed gaat hadden ze gezecht dat ik na de 20 weken echo 9als die goed was) naar de vloskundige zou mogen nou ik weet al wat ik ga doen blijf lekker bij de gyn
    net wat anael2009 ik heb totaal nu al 5 echo`s gehad :oops: ook door me achtergrond 4x over miskraam gehad enzo en deze zwangerschap loopt ook al niet echt super dus ik blijf lekker bij de gyn lekker vaak een echo :):)
    en idd je ziet per week je kleintje groeien ik heb op het moment elke week een echo :):)

16. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    wil je in het ziekenhuis bevallen?
    Bij de gyn krijg je een medische indicatie en word het vergoedt, anders moet je het zelf betalen.
    Maar als je thuis wil bevallen maakt dat niks uit natuurlijk. Ik blijf wel bij de gyn, maar dat is ook mede omdat ik een schildklierafwijking heb en ik wil graag in het zieknhuis bevallen.

17. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    nee ik wil niet in het zieknhuis bevallen liever thuis! maar als ik snachts moet bevallen moet ik zowiezo naat ht ziekenhuis dna word het toch wel vergoed?

18. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    volgens mij moet je het zonder medische indicatie zelf betalen, maar ik weet het niet heeel zeker hoor hoe het precies zit. Zou ik even navragen bij je verzekering.

19. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    maar bij ons wil de dokter voor 7 uur en na 10 uur niet meer helpen met de bevalling.
    dus dan heb je toch geen keus dan naar het ziekenhuis te gaan neem ik aan?
    moet je dan ook betalen

dan blijf ik bij de gyn hahaha

20. anael2009

anael2009 Actief lid

26 nov 2008
    478
    0
    0
    ik wil in het ziekenhuis bevallen! Ik ben nooit zo thuisbevallerig geweest en het ziekenhuis ligt hier 40 min vanaf.. als je dan ineens met spoed er naar toe moet duurt het eeuwen!
    Ik mag wel gewoon poliklinisch bevallen, ben ik 's avonds nog gewoon thuis :) neeh is goed zo!

Deel Deze Pagina