Loongroep

Discussie in 'De lounge' gestart door Molensteen, 8 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Ik begin binnenkort bij nieuwe werk
    Nu heb ik mijn bruto salaris gehoord en ben het er niet mee eens.

Ik ben vanaf mijn 15e aan het werk, begonnen bij supermarkt in weekenden en vakanties, daarna naar action. Ongeveer drie jaar bij reisbureau gewerkt en daarna weer bij action en laatste zes jaar bij xenos.

De laatste acht jaar ben ik werkzaam geweest als assistent bedrijfsleidster en eerste verkoopmedewerkster.

Nu start ik als aankomend verkoopmedewerkster, aankomend cassiere
    Maar daar ben ik het niet mee eens. Heb dus zeker vijftien jaar ervaring in een winkel met vakken vullen, kassawerkzaamheden, haccp, zelfs laatste drie jaar verantwoordelijk voor de haccp mbt houdbaarheidsdata.
    Ik word dus naar mijn mening lager ingeschaald dan dat ik waard ben.
    Maar omdat ik niet in supermarkt heb gewerkt schalen zij mij lager in.

Wat zouden jullie doen?

2. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Op wat voor vacature heb je gereageerd dan? Op die van aankomend verkoopmedewerkster? Dan is het normaal dat je daarop wordt ingeschaald.
    Maar in alle andere gevallen zou ik er over in gesprek gaan. Gewoon aangeven dat je verrast bent dat jij met jouw ervaring zo laag bent ingeschaald.
    Als ze niet hoger willen, kan je ook proberen om vast te leggen dat je bij een positieve beoordeling over een x aantal maanden door gaat naar de hogere schaal. Wel vastleggen hoor, want als je leidinggevende verandert blijkt een mondelinge afspraak vaak niet zoveel waard te zijn.

Succes!

3. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Ik heb gereageerd op verkoopmedewerker 24 uur
    Er is niet gesproken over aankomend etc...

Ik heb zelf idd in gedachte dat als ze niet meegaand zijn, voor te stellen om proeftijd dit aan te nemen en daarna overgezet te worden in de goede schaal.

4. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Heb je geen arbeidsvoorwaarden gesprek gehad? Daar was dit anders aan de orde geweest en had je denk ik toen moeten reageren op het salaris. Niet nu je er al gaat beginnen nog een keer daar op terug komen lijkt me.

5. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Nee ik heb eerste gesprek gehad, 3dagen later zouden ze laten weten, maar zelfde middag werd ik gebeld dat ik was aangenomen en dat de papieren en alle informatie zou worden opgestuurd. Dat komt morgen ws pas (2,5 week verder) en zodra de papieren er waren we een afspraak hebben om alles te bespreken.
    Maar vanavond gaan we gastouder opvang en kot regelen dus moest mijn brutosalaris weten omdat in te vullen.

Maar ik wacht mijn pakketje morgen af en dan zullen we es kijken

6. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Het heet niet voor niets een arbeidsovereenkomst. Je tekent pas als je het eens bent met wat erin staat. Zolang niet is getekend is het eigenlijk gewoon een onderhandeling. Zij zeggen aankomend verkoopster met schaal 6 (bijvoorbeeld) en jij zegt verkoopster met schaal 8. Leuk dat ze de moeite hebben genomen alles al vast te leggen, maar als ze je nog geen voorstel hebben gedaan en jij daar niet mee akkoord bent gegaan is dat nogal voorbarig.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Nou zolang je geen arbeidsvoorwaarden gesprek is geweest kun jij toch aangeven dat je het hier niet mee eens bent. Fijn dat ze al een contract enz opstellen maar zo werkt het niet.

Hoever als ik vragen mag zit je bruto van wat jij hoopte te gaan verdienen?? Hoe groot is het gat?

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.177
    35.847
    113
    Ik zou er sowieso wat van zeggen. Maar wat zij doen mag wel. Misschien gaan ze met je mee en willen ze wat omhoog gaan. Misschien denken ze voor jou 10 anderen en dan heb je pech als je het niet accepteert. Hoe hard heb je de baan nodig?

9. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Het gaat niet om honderden euros
    En ik kan thuis blijven als ik wil, maar liever niet.
    Maar ik ga ook open een evt vervolg gesprek in...

10. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Zie het als hun openingsaanbod. Je kunt ermee akkoord gaan en dat hopen ze waarschijnlijk ook. Maar dat hoeft natuurlijk niet.

Deel Deze Pagina