blijven die kilo's er maar afgaan?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door cowgirl80, 31 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.000
    6.752
    113
    zuid-holland zuid
    Er zullen vast mensen jaloers worden van mijn situatie.. ik kan het zelf ook moeilijk geloven ;)
    Ik heb altijd overgewicht gehad en vecht heel mijn leven al tegen de kilo's. Tijdens mijn zwangerschap ben ik 20 kilo aangekomen. Ik was er vanuit gegaan dat het een lange strijd zou zijn om deze kilo's er weer af te krijgen.
    De dag na de bevalling was er 8 kilo af. Totaan de kerst is langzaamaan stukje bij beetje de rest eraf gegaan. Ik heb er niks voor hoeven doen.. sterker nog, ik eet als een bootwerker! Ik eet en snoep meer dan ik ooit gedaan heb! Nu sinds ik ben gaan werken is er nog 3 kilo afgegaan en zit ik dus al 3 kilo onder mijn oude gewicht!

Ik heb sterk het gevoel dat het komt door de borstvoeding, steeds als mijn mannetje een periode had waarin hij lekker veel dronk was er bij mij weer een kilo af. Zijn er mensen die dit ook hadden?
    Wanneer stopt het afvallen ? (pas ik straks nog in mtje 36 :D) En blijven die kilo's er ook af als je stopt met de bv? Je hoort juist vaak dat mensen af gaan vallen als ze stoppen met bv namelijk. Voor mij is het een goede reden om nog voorlopig lekker door te gaan ;)

2. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Hi meis!
    Fijn toch?:D Ik kom alleen maar aan:p hahaha
    Ik eet me ook een slag in de ronte hier!
    Pas helaas nog geen gewone broeken...

Ik zou zeggen doorgaan met de bv:p

3. Amayo

Amayo Actief lid

13 jun 2010
    240
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ohhh daar ben ik jaloers op!! Ik geef nu zo'n 4 maanden bv en kan nu niet zeggen dat ik daardoor afval :( ... ik hoop dat dat komt zodra ik stop met bv.
    Merk inderdaad ook wel dat ik goed moet eten om mijn energie op peil te houden!
    Ik zou in jouw geval ook zeggen, lekker doorgaan met bv :D

4. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    hier ook! heb alleen geen weegschaal. de laatste keer in mn zwangerschap met 27 weken was ik al 15 kilo aangekomen dus het waren uiteindelijk wel wat kilo's denk ik zo ;) had ook wel een hele grote buik, iedereen dacht met 7 maanden dat ik op klappen stond
    maar goed ik pas ondertussen alweer een maand ongeveer in mn maatje 38 en ook die zit niet strak eigenlijk. heerlijk, al mn eigen broeken weer aan!
    maar denk dat het ook wel komt hier omdat ik al 2,5 maand koemelk vrij eet&drink

5. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik vind het moeilijk.

Ik weet wel dat ik bij de eerste nooit helemaal op mijn oude gewicht ben teruggekomen, en dat het ook een tijd duurde voordat er iets af ging.

Deze keer was ik echter aan het eind van de kraamtijd nog maar 3 kilo boven mijn gewicht voordat ik zwanger werd, en nu zit ik er 1 kilo onder.

Of het door de bv komt? Ik weet het niet, maar het is wel fijn!

6. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.000
    6.752
    113
    zuid-holland zuid
    ik ben er ook super blij mee! ik hoop alleen dat de kilo's er ook af blijven als ik ooit stop! En het zal ook niet meevallen om mijn oude eetpatroon weer op te pakken, want als ik blijf eten als ik nu doe slib ik vast in no time weer dicht :)

Zijn er nog dames die wel afvallen met bv?

7. fafje

fafje Niet meer actief

ik heb ook aantal weken onder mn gewicht gezeten (48kg, normaal 50kg)
    Eet ook echt veel (brood fruit en dergelijke, eigenlijk netals toen ikz wanger was)
    Toch blijf ik nu stabiel rond de 50kg....

ik was 13 kg aangekomen en na 10 dgn was er al 10 kg af...overige 3, gewoon langzaamaan...
    ik ga over ene maand afbouwen, zal ff kijken wat dat met me doet...maarja ik heb trouwens altijd een stabiel gewicht gehad...
    Ik hoop voor jou dat het lekker zo blijft, als je ooit stopt met bv, zou ik lekker sporten en proberen op je gewicht te blijven (als je dat fijn vindt)

8. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    ik ben af blijven vallen tot ongeveer een jaar na de geboorte. Toen zat ik zo´n 4 kilo onder mn gewicht van voor de zwangerschap. Nu is mijn gewicht eindelijk stabiel :).

9. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Tijdens de BV viel ik ook lekker af, maar toen ik eenmaal was gestopt zat ik zo weer op mijn pre-zwangerschapsgewicht en nu daar zelfs zo'n 3 of 4 kilo boven.
    Ach, ik heb een prima lijf, vind ik, dus mij boeit het niet zo, maar ik had het ook niet erg gevonden als ik wel op die 65 kg was gebleven ;)
    (voor de duidelijkheid: pre-zwangerschap was ong. 69/70 kg, zwanger 85 kg, na BV dus 65, en nu 72/73)

10. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Bij mij vlogen de kilo's er ook af. Tijdens zwangerschap 12 kilo aangekomen en een week na de bevalling was ik al 5 kilo lichter dan voor mijn zwangerschap.
    In het begin bleven de kilo's er af vliegen, maar momenteel blijft mijn gewicht redelijk stabiel. Ook ik eet alles wat los en vast zit.

11. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Hier ook lekker slank. Bij beide dochters zat ik na 6 weken op het oude gewicht van voor mijn zwangerschap. Nu zit ik al een aantal maanden rond de 60 kg. Dat is zo'n 3 kilo onder mijn startgewicht van vóór beide zwangerschappen.
    Ik vind het een enorm voordeel van borstvoeding geven :D.

Wat ik nu ga typen klinkt arrogant, maar zo bedoel ik het niet hoor :) ;). Ik ben nu erg tevreden met mijn lichaam. Mijn buik en mijn borsten zijn slapper, maar ik ben trots op mijn lijf. Dat ik twee kinderen heb gedragen en twee kinderen heb gevoed. Voor mijn eerste zwangerschap maakt ik mij zorgen over mijn lijf, hoe het daarna eruit zou zien. Ook al is het minder 'mooi' (volgens de maatschappelijke maatstaven), ik voel me er 100x beter in :p.

12. fafje

fafje Niet meer actief

line, ik begrijp wat je bedoelt..als ik naar die striemen op mn borsten kijk...vraag me af hoe dat eruit gaat zien als ik stop met bv geven..maaaaar ik weet nu al..dat het mij geen reet kan schelen, ik zie het als een bewijs dat ik mn zoon heb gevoed hihi..
    net als de striemen op mn heup (kreeg ze pas NA de bevalling)...maar ik ben extra trots op die striemen haha

13. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.000
    6.752
    113
    zuid-holland zuid
    Hahaa, ja ik heb zo'n zacht hangend flubberbuikje aan de zwangerschap overgehouden, daar ben ik ook trots op! Dat was een mooi huisje van een mooi kindje! En ik droeg tochal nooit bikini's, dus daar mis ik niks aan :)

14. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Oh dames ik ben echt enorm jaloers. Geef al een 1 jaar en 2 maanden bv maar ik ben juist helemaal niet afgevallen. Helaas...

15. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ik begin nu een beetje af te vallen. Was ook alleen maar aangekomen na de bevalling! Maar ben wel beetje gestopt met snoepen nu de ergste vermoeidheid eraf is.

16. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Hier gaan de kilo's ook erg hard! Voor mn zwangerschap woog ik 58,5 kg, toen bijna 20 kilo aangekomen (bij 75 kilo ben ik gestopt met wegen, toen was ik 36 weken zwanger :)). Na de bevalling was ik daarvan iets meer dan 5 kilo kwijt, de rest is er daarna als vanzelf af gegaan. Ik denk ook door de borstvoeding, want ik heb er vrij weinig voor gelaten. Nu zit ik op 58 kilo, iets onder mn startgewicht dus. En ben ik al twee weken extra aan het eten omdat ik echt op mn botjes zit en niet nog meer wil afvallen...

Hier geldt de bv als volwaardige sport! :)

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik ben nog te dik, heb een muffintop, heb vreselijke striemen en tieten als theezakkies en weet je wat? Ik voel me ook super hoor, mijn brakke lijf dat me al heel vaak in de steek heeft gelaten voedt dit kind al meer dan 30 maanden en daar ben ik supertrots op!!!

18. babyke

babyke Bekend lid

30 aug 2009
    901
    0
    0
    thuis blijf mama
    Brabant
    Hier gaat het afvallen ook vanzelf :p.Ik ben altijd te zwaar geweest en moest ook altijd streng op dieet.Tijdens de zwangerschap dan ook 30 kilo aangekomen maar na 3 maanden waren die er al weer af.
    Nu zit ik inmiddels alweer 10 kilo onder mijn start gewicht.

19. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Hier ook een afvaller, heb alleen geen weegschaal hier. Laatste keer mezelf gewogen begin december, toen woog ik 87kg (1.78 lang), en was ik dus 10 kg kwijt sinds de bevalling.

Ik pas al wel in m'n favo skinny jeans, dus da's mijn graadmeter :D

Ik let wel op wat ik eet, 1x per week ofzo een patatje of pizza als avondeten, 1x per week lekker snoepen. En voor de rest 3 maaltijden en 2 stuks fruit per dag. Voor de lichaamsbeweging moet ik het nu vooral hebben van de wandeling naar het KDV (10 mins), lijkt mij wel wat om Kinect met Your Shape te kopen om thuis te trainen.

20. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik val niet af maar ik kom ook niet aan en ik snoep me helemaal in de rondte (en ik kan er niet vanaf blijven haha).
    Ik ben nu nog 4 kilo zwaarder dan voor de zwangerschap (dat is nu 78 kilo en 1m73)

Deel Deze Pagina