Mijn kleine man is nu 3,5 week oud en heeft duidelijk verborgen reflux, dit werd bevestigd door de jeugdarts van het consultatiebureau. Ik zit midden in een discussie met mijn huisarts en de jeugdarts. De jeugdarts vertelde mij dat het indikken van voeding bij borst gevoede kindjes niet veel invloed heeft en waarschijnlijk het probleem alleen zal 'verdoezelen'. Nu wil mijn huisarts mij niet doorverwijzen naar de kinderarts omdat hij vind dat ik voor de voeding wat lepeltjes johannespitmeel moet geven en als dat niet wil moest ik maar over op flesvoeding. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zit met mijn handen in het haar en weet even niet of ik nu dat johannespitmeel moet proberen of toch nogmaals naar mijn huisarts moet gaan om aan te dringen voor een verwijzing naar de kinderarts.
Aandringen op een doorverwijzing sowieso! Mijn ervaring is dat de CB arts en huisarts vaak heel laks zijn bij reflux. Je kunt inderdaad proberen je kindje een papje van jhbpm te geven voor en tijdens de voeding. Hier was dat een hoop geknoei en gekrijs en het hielp nog bijna niets. Nadat we medicijnen van de kinderarts hadden voorgeschreven gekregen waren alle problemen binnen 2 weken opgelost en Irem drinkt nu al bijna 10 maanden probleemloos aan de borst, zonder jhbpm gelukkig. Dus zeker niet vanwege de reflux overgaan op flesvoeding, dat is echt niet nodig! raar advies. Probeer zo snel mogelijk een doorverwijzing naar de kinderarts te krijgen en ondertussen kun je alvast kijken wat jhbpm doet, zou mijn advies zijn.
Op flesvoeding overgaan was ik helemaal niet van plan, vond ik ook een heel raar advies maar goed. Heeft jouw kleine niet ontzettende darmkrampjes gekregen van dat jhbpm? Dat schijnt namelijk ook nog zo te zijn omdat dit veel moeilijker te verteren is dan bv.
ik zou echt uitkijken met jbpm bij bv! dat papje werd hier levens gevaarlijk! Elize heeft gewone reflux (niet verborgen dus) en spuugt heel veel. Dat papje kwam er gewoon als propje uit! moet er niet aan denken als ze zich daarin zou verslikken!!! Ik ben er dus mee op gehouden! (elize krijgt vnl kunstvoeding, dus die dik ik in!) Elize krijgt nu zantact tegen de pijn en dat helpt al veel! alleen drinkt ze te weinig en spuugt ze te veel om goed aan te komen! het is dus wel belangrijk dat de kinderarts het in de gaten houdt!
Ja, ik heb hier ervaring mee; de kinderarts hier was totaal geen voorstander van indikken van voeding met jbpm omdatv dat volgens hem de toestand alleen maar kon verergeren (dikke zure voeding die nogmaals omhoog komt en er weer langer over doet om terug te zakken, dus langer zuur in de slokdarm). Ik besef mij dat ik erg heb geboft met deze borstvoedingsvriendelijke ka omdat ik niet kolf en al helemaal niet van plan was om kv te gaan geven! De jeugdarts heeft dus gelijk. Huisartsen die bij verborgen reflux het advies geven om over te stappen naar kunstvoeding zijn niet wijs.
Dank jullie wel dames, ik ga het indikken maar niet doen. Zo te lezen zijn er geen goede ervaringen mee en dat er de kans bestaat dat hij stikt nee dank je! Een behandeling bij een osteopaat wordt ook wel aangeraden dus dat ga ik eerst maar eens uitzoeken en proberen. Echt die medische molen GRRRRRRR
jbpm heeft hier voor krampen veroorzaakt...MAAR dit was wel het eerste advies, van de huisarts....die vervolgens met de kinderarts telefonisch overleg had gepleegd...(die had het dus aangeraden) Ik moest het even een dag of 2 proberen, maar had wle gelijk een vervolg afspraak..om te kijken hoe het was gegaan.. Was het niet goed, kreeg ik een doorvervwijzing....deze duurde alleen 2 weken...en daar heb ik niet op zitten wachten heb gewoon echt aangedrongen dta het niet hielp en dat mn kind kapot ging van de pijn...en toen mocht ik toch nog met een spoedafspraak naar de ka...kreeg die dag gelijk medicatie! en weg was de pijn! (Maar er zijn kindjes waarbij dat voldoende is, en het geen krampen veroorzaakt...het hielp hier de 1e paar voedingen, maar later dus niet...werd een dikke brei die hij steeds moest wegslikken, en er in verslikte enz....en vervolgens dus buikkrampen)
De kinderarts van mijn jongste zei ook dat het indikken van voeding (borstvoeding en flesvoeding) als eerste wordt geadviseerd. Als dit niet helpt, worden er medicijnen voorgeschreven. Ik heb de borstvoeding in die tijd afgekolfd (dat deed ik toch al namelijk) en dus inderdaad altijd ingedikt met nutriton. Dat hielp in die zin dat de voeding niet in grote hoeveelheden er weer uit kwam, maar hij bleef wel last houden van de reflux. Anders zeg je toch gewoon tegen de huisarts dat je het al geprobeerd hebt en dat je toch die doorverwijzing wil omdat het niet helpt? Eerlijk gezegd vind ik het advies niet erg borstvoedingsvriendelijk. Bij flesvoeding is het natuurlijk een kleine moeite, maar dat geknoei met de papje... Ik geloof ook niet zo dat het werkt, want de voeding daarna is toch gewoon weer dun? Mijn zoontje heeft wel eens dunne voeding gehad vlak na de dikke voeding, en dan kwam het er net zo hard weer uit. En adviseren om om die reden flesvoeding te geven ipv borstvoeding slaat natuurlijk nergens op. De osteopaat hielp hier trouwens niet, maar het valt natuurlijk te proberen.
hiet hetzelfde verhaal. hij stikte er zowat in! hier kreeg ie zantac maar dat was niet sterk genoeg dus nu 2x losec per dag