Gewrichtspijn

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Joni80, 19 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joni80

Joni80 Actief lid

29 aug 2008
    160
    0
    0
    Deventer
    4 maand geleden ben ik bevallen en sindsdien erge last van al mijn gewrichten. Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Tijdens mijn zwangerschap had ik nergens last van en voor die tijd ook nooit.

2. Genja1

Genja1 Lid

23 jun 2008
    27
    0
    0
    Ja ik heb hetzelfde. Daarnaast ook veellast van spierpijn :s ... vlgens de huisarts komt het omdat je lichaam weer naar het oude gaat, en dat kan allemaal horen bij de kwaaltjes van het ontzwangeren wat ruim 9 maanden duurt. Heb je ook nog andere kwalen buiten je gewrichtspijn?

3. Joni80

Joni80 Actief lid

29 aug 2008
    160
    0
    0
    Deventer
    Ok en voelt het ook aan alsof het reuma is? Ik heb nooit reuma gehad, maar het is allemaal erg stijf en het voelt aan of er vocht in zit.
    Verder heb ik ook last van buikpijn. En jij?

4. mirrem

mirrem VIP lid

14 apr 2008
    9.460
    1
    36
    Gelderland
    Heee! Heb precies hetzelfde. Ben er vanochtend voor naar de fysio geweest. Overbelaste peezen in mijn knieen en benen/schenen en een geblokkeerde rug en nek/schouderpartij door het tillen van de kleine! Tja, liever zwanger dan ontzwangeren!

5. Joni80

Joni80 Actief lid

29 aug 2008
    160
    0
    0
    Deventer
    haha nou ik ga donderdag naar de HA. Even naar laten kijken. Je kan dan idd beter zwanger zijn. Ik had namelijk een voorspoedige zwangerschap zonder al te veel klachten

6. Kelly83

Kelly83 Actief lid

11 sep 2007
    286
    0
    0
    Groningen
    Heb ook precies hetzelfde. erg veel last van me enkels en knieen, en me schouders/armen van het tillen en voeden van me dochter. zal ook even een afspraak maken bij de ha.

7. patricia34

patricia34 Bekend lid

19 nov 2006
    883
    0
    0
    Brabant
    mijn god wat een opluchting om dit te lezen, ik heb het nl. ook!
    Vooral mn knieeen als ik een heel stuk gewandeld heb...vreesde ook dat het reuma of iets was :oops:

Pffff, en dat na een klachtenvrije zwangerschap!

8. Joni80

Joni80 Actief lid

29 aug 2008
    160
    0
    0
    Deventer
    Ik ben idd ook blij te lezen dat er meerdere mensen zijn die het hebben.
    Wat ik wel eng vind is dat ik soms de kleine niet goed kan optillen omdat ik geen kracht in mijn handen heb. Vooral als ik alleen thuis ben.

9. mirrem

mirrem VIP lid

14 apr 2008
    9.460
    1
    36
    Gelderland
    He, wat grappig (nou ja, had het liever niet) zeg! Dat iedereen deze kwaal heeft en iedereen dacht aan iets van reuma. Nou, heb behoorlijk last gehad van de fysio massage van gisteren, ben benieuwd of dat gaat helpen. Lastig is het iig wel. Zeker nu we onze kleintjes zoveel moeten tillen. Voel me net een oud mens!

10. Joni80

Joni80 Actief lid

29 aug 2008
    160
    0
    0
    Deventer
    @mirrem wat gaan ze precies doen bij de fysio?

11. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

12 aug 2008
    308
    0
    0
    Hee, wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben.
    Ik heb namelijk ook de laatste tijd last van stijve knieen en rug, dacht ook al richting reuma...
    Maar het is dus een ontzwanger kwaaltje begrijp ik...
    Gelukkig maar ipv erger.

12. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ja ik ook!
    Ik loop nu slechter als mn moeder en die heeft n kunst heup en door de operatie 1 been dat langer is als t andere. Ik houd dr niet bij :confused:
    En soms blockeert mn linker heup en dan net als ik me niet meer tegen kan houden waar door ik dr toch door heen schiet. En dan schieten de tranen me in de ogen van de pijn :(
    Maar gelukkig heb ik niet wat ik had met mn eerste kindje. Toen hield mn rechter heup er wel eens gewoon mee op. En dan storte ik bijna de grond op. Vooral als ik even op die heup gelegen had. En dat was op n keer toen ik t weer had net boven aan de trap heel erg schrikken. Had nml net mn kers verse zoontje op de arm :confused:
    De gyn waar ik toen bij kwam die dacht eerst aan BI en toen hij op de foto niks zag vond hij dat t aanstelleritus was....wat hij me dus ook even leuk mede deelde...
    Bij mn twwede zoontje kan ik me niet herinneren dit gehad te hebben trouwens.
    Maar ben allang blij dat de pijn in mn schaambeen weg is nu en ik dus weer zonder kussen tussen mn benen kan slapen ;)

13. mirrem

mirrem VIP lid

14 apr 2008
    9.460
    1
    36
    Gelderland
    Nou, ze zei dat mijn schouder/nek partij overbelast is omdat m'n onderrug totaal geblokkeerd is. Toen heeft ze mijn onderrug nogal flink gemasseerd (voelde een paar uur later alsof er een bus over was gereden! super beurs en pijnlijk) :( om te proberen de blokkades los te maken en te kijken hoe mijn lichaam daarop reageert. Maandag moet ik terugkomen en hoor ik meer. De bedoeling is om door mijn onderrug losser te maken ook de bovenrug/nek/schouders te ontlasten. Het schijnt namelijk zo te zijn dat je je bovenrug extra inzet/gaat belasten als je onderrug het niet meer kan.
    Over de overbelaste pezen in mijn knieen en schenen heb ik haar verder nog niet gehoord. Misschien dat ik daar na volgende week maandag meer over kan vertellen.
    Heb trouwens wel het idee dat het nu wat losser voelt inderdaad. Maar van m'n schouders en nek en m'n knieeen en schenen heb ik nog wel flink last helaas.

Tja, kom er steeds meer achter dat zwanger veeeeeeeeeeel leuker is dan ontzwangeren. Heb hiernaast namelijk ook ontiegelijk last van haaruitval en helaas ook nog steeds volop gierende hormonen. :oops:

14. patricia34

patricia34 Bekend lid

19 nov 2006
    883
    0
    0
    Brabant
    Hoelang zou zoiets kunnen aanhouden eigenlijk?
    :(

15. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

En ik dacht al dat het stom was te denken dat dit met de bevalling te maken had !

Gister had ik pijn in mijn bovenrug, nek en rechterschouder, niet te harden. 20 minuten achter de pc deed al zeer. Vandaag is het beter. Maar met slapen kan ik ook niet echt een lekkere houding vinden.

Dus ik denk dat het wel raadzaam is naar de HA te gaan als dit aanhoudt?

16. joyce30

joyce30 Actief lid

7 aug 2007
    339
    1
    0
    contactverzorgende
    Ik heb na mijn zwangerschap ook last van mijn knieen .In het begin ook veel van mijn rug .Maar dit is nu over .
    Ik denk dat het te maken heeft met dat je lichaam zich weer hersteld .

17. goudlokje

goudlokje Actief lid

2 mei 2008
    109
    0
    0
    sales assistent
    hoofddorp
    ik ben zelfs bij de reumatoloog geweest, omdat ik dacht dat t fibromyalgie was. :oops:
    Blijkt t dus allemaal met je hormonen te maken heeft. en dat ik combinatie met veel tillen en wiegen en de nachtvoedingen.... :confused:
    vind t lichaam gewoon allemaal niet zo leuk.
    Is idd na 9 maanden tot een jaar zo goed als over.

18. joyce30

joyce30 Actief lid

7 aug 2007
    339
    1
    0
    contactverzorgende
    Ik vroeg het nog aan de arts van het cb en degene die de zwangerschapscursus geeft .
    Beide vertelde dat het niks te maken heeft met de zwangerschap .
    Maar het is wel erg vreemd dat ik het pas na mijn zwangerschap heb gekregen .
    Mijn knieen slaan gewoon op slot als ik de trap afloop .
    Maar net wat je zegt misschien is het over een tijdje beter .

19. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik had na mijn zwangerschap enorme last van mijn knieën. Kon er niet eens op leunen, zo zeer! Gelukkig is dat nu weer over.

20. joyce30

joyce30 Actief lid

7 aug 2007
    339
    1
    0
    contactverzorgende
    Hoe lang heeft dat bij jou geduurd ?

Deel Deze Pagina