Voorbeeld combinatie fles- én borstvoeding

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Mmm, Oct 24, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mmm

Mmm Actief lid

Oct 21, 2006
    374
    0
    0
    Goedenmiddag,

Over een maandje ga ik weer werken. Mijn zoontje is nu 11 weken oud en ik wil de borstvoeding binnenkort gaan afbouwen. Het liefste blijf ik, ook wanneer ik werk, twee voedingen per dag nog wel als borstvoeding geven. De rest gewoon als poedermelk (om niet op m'n werk te hoeven kolven). Hoe kan het schema er dan bijvoorbeeld uitzien? M'n zoontje weeg 6,5 kilo, maar ik neem aan dat ik dan niet de hoeveelheid flesvoeding mag geven die op het pak aangegeven wordt (omdat er ook nog borstvoeding bij gegeven wordt).

Alvast bedankt voor je reactie!

2. Verhoeven546

Verhoeven546 Actief lid

Sep 17, 2007
    167
    0
    0
    Als eerste wil ik je erop wijzen dat het per wet is vastgelegd dat iedere werkgever verplicht is om een jonge moeder de tijd te geven om te kolven of waar mogelijk is zelf haar kind te voeden. je hebt recht op een vierde van je werktijd om te kolven gedurende de eerste 9 maanden van je kind. Ook is de werkgever verplicht je hier een geschikte afsluitbare ruimte voor aan te bieden. (en dus niet het toilet).

wanneer je toch besluit om af te bouwen.
    een kind van drie maanden dat flesvoeding zou krijgen moet tussen 700 - 1000 ml melk per dag krijgen. dit houdt in dat het 5 x 140 - 200 ml per voeding mag drinken.
    hier op het consultatiebureau raadde ze mij aan om 200 in de fles te doen en te kijken wat hij op zou drinken.
    Ik zou je dus aanraden om de voedingen die je vervang dus ongeveer 180 - 200 cc te geven. de voedingen dat hij aan de borst drinkt bepaalt hij zelf hoeveel hij drinkt.

Share This Page