Ontpillen?wat gebeurt er allemaal in mijn lichaam?

Discussion in 'Zwanger worden' started by jesje08, Aug 30, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jesje08

jesje08 Niet meer actief

Hi,

Hoe zit het ontpillen in elkaar?ik moest negentien augustus ongi worden maar niet geworden en ook niet zwanger bleek uit het bloed.
    Ondertussen heb ik de pil dus niet ingenomen ivm eventuele zwangerschap en omdat de ongi maar niet kwam.
    Na overleg met de ha gaf hij me het advies pas weer met de pil te beginnen zodra de ongi goed op gang is gekomen omdat alles waarschijnlijk in de wirrewar ligt.
    Maar die komt dus maar niet op gang!
    Wel heb ik sinds zaterdag af en toe heel licht bruinverlies en buikkrampen maar er komt maar niks.
    Heb nu heel de tijd een zeurende pijn onderin mijn buik erg vervelend.
    Het bruinverlies is niet meer dan iets bij het afvegen en de ene dag wel en de andere dag weer niks.
    Is dit nou ontpillen of wat is dit?snap er niks meer van!wil nu ok wel graag weten of alles nog wel goed werkt;)

2. Bloempje19831

Bloempje19831 Actief lid

Jul 12, 2011
    150
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi,

Ik heb gehoord dat je wel een jaar kunt ontpillen. Je cyclus is een hele tijd stil gelegd en moet nu weer zelf op gang komen. Het kan dan zijn dat dit even duurt..
    Misschien is het goed om even af te wachten tot je gewone menstruatie doorzet. Mocht dit nou over een maand niet zijn dan zou ik terug gaan naar de dokter.. Volgens mij kunne ze je dan iets geven waarmee de cyclus weer op gang komt en je als het ware opnieuw kunt beginnen.

In ieder geval sterkte en probeer je er niet zo druk over te maken..:) Het kan zijn dat door de stress de ongi ook uit nog eens wat vertraagt.

3. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

Feb 4, 2011
    3,233
    0
    36
    Female
    Simpelveld
    Ontpillen kan idd heel lang duren...
    Ik ben vorig jaar november gestopt met de pil en werd pas eind januari de eerste keer ongesteld.
    In die periode heb ik heel veel verzadigingsverschijnselen gehad.
    Het is een hele onzekere tijd maar je lichaam heeft gewoon tijd nodig.
    Hopelijk duurt het niet te lang...

4. mano82

mano82 Fanatiek lid

May 15, 2007
    1,554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik ben na het stoppen met de pil (heb slechts drie maanden de pil ingenomen, t.e.m. juni) in een normale cyclus ongesteld geworden, mijn cyclus duurt gemiddeld 34 dagen.
    Maar wat ik voorbije ronde wel gehad heb, zijn een tig aantal zwangerschapssymptomen die ik enkel gevoeld heb toen ik zwanger was van m'n dochter 4 jaar geleden, waardoor ik dacht zeker zwanger te zijn!
    Maar niet dus. Vreemd hoe je lichaam je voor de gek kan houden!

5. Elizabeth38

Elizabeth38 Actief lid

Jul 12, 2011
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, ik ben vorig jaar met de pil gestopt. Het duurde 8 maanden voordat ik ongesteld werd. De gynecoloog dacht dat het door de pil kwam. Ik slikte trouwens de diane 35. Het is raar hoe ons lichaam werkt, sommige vrouwen worden gelijk ongesteld, bij anderen duurt het langer.

Groetjes

6. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Hoi,

Ik ben na het stoppen met de pil pas na 71 dagen ongesteld geworden. Nu lijkt het er op dat mijn cyclus ook nog niet normaal is. Ik zou vandaag/ morgen ongeveer mijn eisprong moeten hebben, maar gezien mijn cervixslijm en de ovu testen krijg ik die niet. Denk dat ik deze keer ook weer een te lange cyclus heb.... Ondertusesn klussen we maar vrolijk door!

7. jesje08

jesje08 Niet meer actief

Hadden jullie ook steeds tussentijds bloedverlies?ik heb dat bijna dagelijks vanaf zaterdag,gister was het rood,dagen ervoor bruin.
    Ik dacht gister dat het door gimg zetten maar er kwam daarna niets meer:(
    Vind het zo erg vervelend,je weet gewoon niet waar je aan toe bent.
    Ik ben ook enorm moe,hoort dat er ook bij?
    Ja en dan idd misselijk en weinig trek in eten..

8. lennyt

lennyt Fanatiek lid

Feb 22, 2008
    2,844
    0
    0
    budel dorplein
    Ik ben sinds drie weken gestopt met mijn pil na 10 jaar aan de pil te zijn geweest moet zeggen is wel even wennen regelmatig last van steken zo nu en dan drie dagen helder bloed gehad
    ben wel een kilo aangenomen wat vaag maar ok
    wel een stuk vrolijker en enthousiaster
    me vriend wordt er zelfs gek van ;)
    nu sinds vandaag zo nu en dan een beetje bloed bij het afvegen mja zal er wel bijhoren denk ik

9. ice19

ice19 Actief lid

Sep 12, 2011
    161
    0
    0
    Genieten van het leven!
    Ik ben nu 3 weken gestopt met de pil na deze 10 jaar te hebben gebruikt ( microgynon 30 en 50) en heb best wel last van ontwenningsverschijnselen. Ben veel misselijk en heb bijna geen honger! Ik heb ook heel veel hoofdpijn gehad de eerste twee weken nadat ik gestopt ben met de pil. En ontlasting was erg dun. Ik heb ( nog) geen bloedverlies gehad. Hoop dat m'n cyclus snel weer op gang komt!

10. Lachebekje87

Lachebekje87 Bekend lid

Jun 22, 2011
    843
    150
    43
    Female
    België
    Ik ben op 3 juli gestopt met de pil, dan "ongi" en de echte ongi was er op 10 augustus, nu weer ongi sinds 10 september. Was meteen min of meer regelmatig maar de "kwaaltjes" duiken elke maand weer op, lol denk dat ik tegen dat ik echt zwanger ben men eigen lichaam niet meer zal vertrouwen :D Maar idd zoals gezegd bij de ene duurt het lang en de ander is meteen weer regelmatig.

Liefs

11. Anne1984

Anne1984 Niet meer actief

Ik ben sinds 4 maanden gestopt met de pil. Wat ik veel lees op internet en hoor, is dat de meesten maar niet ongesteld worden, dat dit vrij lang kan duren. Mijn 1e menstruatie kreeg ik na 3,5 week, daarna netjes weer 4 weken later. Dus ik dacht, na 6 jaar gewone pil, 2 jaar prikpil en 2 jaar mini-pil, ik ben er snel bij en ben alweer op de rit. Alleen nu ben ik het sinds vorige maand 2 week niet, 1 week wel,1 week niet en nu alweer.. Ik vind het fijn dat ik weer ongesteld ben geworden, alleen hoeft het van mij zo vaak nou ook weer niet. Het is bij mij nu helemaal in de war en word er flauw van. Mn borsten en buik doen zeer, voel me futloos:(.... Wie kent dit probleem?:(

Share This Page