lieve allemaal, Hier een hulpkreet van een mama met een dochter van 5. Mijn dochter is (denken wij) hooggevoelig. We wisten ons daar goed een weg in te vinden tot de laatste maanden. Ze is erg down, verdrietig en boos. Ze wil niet meer naar school want dan mist ze ons te erg. Ook gaat ze steeds moeilijker het huis uit en wanneer er visite over de vloer komt kruipt ze in haar schulpje.. Op school merken ze niks aan haar. Wel dat ze geen prater is en wat moeilijker contact zoekt maar ze is wel vrolijk. Elke avond is het drama thuis. Boze buien en veel huilen. Weekenden zijn nog erger, haar zusje heeft het zwaar te voortduren.. Ik weet niet meer wat ik kan doen om haar te helpen, ik wil zo graag mijn vrolijke meisje terug! Ik overweeg de huisarts te bellen, zouden hun mij kunnen helpen denken jullie?
Onze zoon is ook een gevoelig, als er onrust is in de klas heeft hij daar veel last van. Omdat hij het zo makkelijk vond in gr 1 wou hij niet meer naar school. Ook hielp het niet dat er een kindje was dat sloeg. Als je dan zei ben je naar de juf geweest zei hij ik zeg dat hij slaat en hij zegt dat het niet zo is en wat moet je dan? Nu is hij overgeplaatst naar gr 2 en komt de rust weer in huis, veel minder hoos, opstandig. Je dochter dit dus niet fijn in haar vel maar de vraag is waar komt haar gevoel vandaan. Zit ze in een combi klas en komen er teveel kinderen bij, is er een kindje dat haar plaagt? Is het werk te moeilijk of juist te makkelijk? Ik zou in iedereen geval een gesprek met je dochter maar ook een gesprek met school plannen. Samen kijken of ze er achter kunnen komen waar het vandaan komt.als je daar niet uitkomt, in gesprek met je huisarts.
Al een goede osteopaat bezocht? Misschien zit er iets niet lekker in haar lijf, dat kan meespelen. Mijn zoontje is veel en veel jonger natuurlijk maar die was elke dag niet te genieten. Veel verdrietig en boos, onrustig, slecht slapen, etc. Osteopaat zei direct dat hij erg sensitief is en heeft een groot deel van zijn onrust weggenomen waardoor hij een week later een compleet ander kind was.
Geen ervaring mee maar denk dat je gedachten om de huisarts te bellen de juiste is. Hij/zij kan jullie verhalen aan horen en dat eventueel van je dochter en daarop ook eventueel de juiste persoon op inschakelen. Ik denk echt oprecht dat zij jullie kunnen helpen en weten welke paden te bewandelen. Ook doordat ze op school toch niet helemaal het beeld hebben van wat jullie thuis overkomt en de kleine meid. Gewoon bellen en vragen om een gesprek. Het kan nooit kwaad.