blijven huilen....en weet niet waarom? herkenbaar?tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door danili, 28 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    Hoi meiden,

ik ben 5 weken geleden bevallen van een zoontje. Hij was 5 wkeen te vroeg geboren en heeft 12 dagen in het ziekenhuis op de couv gelegen. nu is hij 3 weken thuis. in het begin gng het prima, maar nu sinds 5 dagen is het iedere avond raak!
    Ongeveer vanaf 7 uur na zijn flesje de hele tijd huilen, en ook tot krijsen aan toe. het gaat door merg en been. We hebben al veel geprobeerd, amar niets lijkt te helpen. dachten eerst aan darmkrampjes, maar is het toch niet denken wij. Als we m uit zijn wiegje halen is hij stil.
    We denken nu dat het misscien kan komen, doordat hij misschien te weinig voeding binnenkrijgt. Volgens de kinderarts is hij de afgelopen 2 weken te hard gegroeid en mag de voeding niet omhoog. Maar ieder flesje heeft hij binnen no-time leeg. Hij zit nu op 65 ml. Hij spuugt het er niet uit of zo. Maar iedere keer s'avonds zo krijsen. Vaak van 7 tot 2 uur s'nachts nog. na die fles is hij rustige en slaapt hij. heel vreemd.
    Ikvind hetzelf zo sneu voor hem, en voor jezelf je wordt er zo onzeker van! heeft iemand tips, of komt het bekend voor? ervaring?

2. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    In eerste instantie dacht ik bij het lezen van jouw bericht dat het om darmkrampjes ging. Vooral omdat je het hebt over vaste tijden waarop het begint. (en dat is bij darmkrampjes vaak rond het avondeten...)

Maar zoals je later schrijft over de voeding en dat hij daarna in slaap valt...ja, dat zou het ook kunnen zijn natuurlijk. Maar het kan ook weer zo zijn dat hij getroost wordt door de fles....

Ik kan je uiteraard geen antwoord geven, maar probeer alleen met je mee te denken....

3. bobbelientje

bobbelientje Actief lid

2 nov 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
  4. Danique

Danique Bekend lid

19 nov 2006
    572
    0
    0
    Ik denk dat ie gewoon honger heeft, misschien iets meer in zijn flesje doen.
    Een keer proberen kan geen kwaad en vaak als ze in een sprongetje zitten is het een overgangsfase naar een fles minder dus krijgen ze een tijdje wat meer tot dat er een fles vervalt.

Ik herken het heel goed hoor mijn kleine meid had precies hetzelfde en zo werkte het prima.

een huilende baby is ook niet fijn dat kan een kinderarts ook niet ontkennen, wel lekker makkelijk dat ie zegt dat je kleintje niet meer mag maar als een kind honger heeft kan je in mijn ogen niet anders...

en geloof me het cb heeft ook niet alle wijsheid in pacht ;)

volg je gevoel gewoon, jij weet het beter dan wie dan ook!

5. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    we hebben het gister avond geprobeerd met meer in de laatste twee flesjes, enneh...hij was de hele avond stil! de flesjes van 2 uur en 6 uur s'nachts en overdag doen we wel gewoon "normale" ml, maar het is wel errug toevallig dat het wel geholpen heeft gister avond! wat een rust voor het kindje zeg! En ook voor ons natuurlijk...
    vanavond nog een keertje uitproberen, dan weten we of het echt daar aan ligt. Thanx...

Deel Deze Pagina