Welke woordjes zeggen jullie kleintjes allemaal? Ik merk nl. aan Lotte dat ze probeert na te praten, erg grappig. Ze heeft hele verhalen waar wij natuurlijk geen bal van snappen maar sinds ze buisjes heeft is ze woordjes ook veel duidelijker uit gaan spreken. Tot nu toe zegt ze: - Papa - Mama - Aai - Poes - Poesje - Woef - Boe - Die - Tuttie (haar knuffel) - Daa (daag) - Hajo (hallo) - Hoi - Ja - Nee - Neu (neus) - Bui (buik) - Ete (eten) - Isschjdit?(is dit, als in wat is dit) - Mooi (zei ze gisteren voor het eerst)
Wat leuk dat ze al zoveel woordjes probeert en zegt! Mijn nichtje is 1 jaar en 5 maanden en komt nog niet verder dan ohw ohw (teletubbies) Iman zegt nog niet veel (gek he? ) maar ze maakt wel veel harde geluiden hahaha
Haha ja daar begint het mee! Leuk joh Ik vergat nog 2 woordjes - Mjam - Oh oh (wanneer iets valt bijvoorbeeld)
Ja wendy hahaha dat doet mijn nichtje ook. Laat ze een scheetje, kijkt ze me aan: ohw ohw... Hahahaha Maar ze heeft dat van de tv geleerd, van de teletubbies! Die geluidjes zijn ook echt superleuk, er komen steeds meer klanken bij en soms schrikt ze zelf van haar gekrijs
Mijn dochter van 17 maanden; Papa Mama Lola (haar naam) Poes(je) Woef woef (hond) Mhoeee (koe) Graaauw (als een tijger) Sssss (slang) Oeoeaah (aap) en verder bijna elke ander dier kan ze het geluid van Die Deze Eén Tee (twee) Drie Zes Zestien Ja Nee Aai(en) Koekoek Kaka Toetje Koekie Bah Dag Hi Oh ow Draaien en ben er denk ik nog wel wat vergeten maar dit geeft redelijk aan wat ze zegt; verder nog wel een hele rits woordjes waarvan we de vertaling wel kennen maar niet lijken op correct NL bijv. tietie (baby), tietaa (kindje) enz.
mijn zoontje zei met 1 jaar "auto"en vanaf toen niets meer. Dit heeft hij volgehouden tot anderhalf en toen kwam het gespui los hoor Hij word nu twee en in een half jaar is het heeeeeeeeeeeeel hard gegaan. "papa doet auto wassen"zei meneertje vanmiddag. De fase van twee woordjes en daarna meer is overgeslagen, de dreumes.....
djurra is wat langzamer in haar lichamelijke ontwikkeling (die tijgert bijv. niet, maar zit lekker op haar bips te zitten) maar is met paten snel. Ze zegt nu - Mama - Papa - Ehebbe (hebben) - Poe (poes) - Bah - mmmm (lekker) - Booh (boom) - en verder nog eigen woordjes voor voorwerpen. Zoals Oe voor haar doek etc.
Damiën is nu 15,5 maandjes oud. En hij zegt op dit moment: Mama Papa Dag (favo woordje als hij iets wilt uitspoken ) Auw. Miauw (zegt nog geen poes) Aai (alleen aait hij nog niet maar slaat grrr) Woef (wil ook nog geen hond zeggen haha) Hai Bah Ooh Else (is zijn versie van Kelsey z'n zus) Klaa (klaar) Nee Ja Wow (elke keer als hij een auto ziet) cool (bij een bus of vrachtwagen) Die Daar Mooi Aaahhh (dat schreeuwt hij dan als hij aandacht wil) En volgens mij is dat het nu wel verder heeft hij een brabbel waar je u tegen zegt....hij kan niet stil zijn haha.
Ik denk in een maand of 2 tijd is dit haar lijstje geworden. Astrid is nu bijna 20 mnd (sjee.. katonk) bal auto aaien poes(je) sleutel eten boekje papa mama auw ohoh hoppa poetsen die kikker ja dag nee muis paard zo tutje bouw dagdag hapje huis bijou (zo heet de hond van mijn zus) hond beer Al klaar klaar buikje aap tsssssst (slang) oeh oeh (uil) drinken neus melk slapen en dan natuurlijk niet allemaal perfect uitgesproken!