Hoi allemaal! Wij zijn nu al 17 rondes bezig en helaas nog steeds niet zwanger. Nou zijn wij in januari begonnen in het ziekenhuis met onderzoeken. Alles zag er met de inwendige echo goed uit en de zwemmers van mijn vriend zijn ook prima! Volgens de arts zou het gewoon moeten lukken. Nou moet ik volgende maand een afspraak maken voor een HSG, om te kijken of daar alles goed is en of de eileiders goed open zijn. Zijn er meer dames die er ook lang over hebben gedaan en na een HSG wel snel zwanger werden?? Of maakte dat geen verschil? Groetjes Renske
Laatst had iemand een poll aangemaakt, over zwanger worden na een hsg. Ik kan m 123 zo niet vinden. Reken je niet rijk in ieder geval. Hier 5/3 een hsg gehad... still waiting Sterkte en natuurlijk veel geluk!
Ik mocht die maand niet zwanger worden, verhoogde kans op een miskraam zei mijn gyn. Maar dat wisselt wel per ziekenhuis wat een gyn zegt. Die maand daarna zijn wij begonnen met Clomid, en dat duurde nog een half jaar voor het raak was. Succes en sterkte
Hoi, ik ben direct na hsg zwanger geraakt. Helaas met 11 wk een miskraam. Nu weer opnieuw proberen.... Mijn gyn vertelde toen dat ik direct na hsg mocht proberen. Als ik dam hoor dat sommige gyns zeggen dat je verhoogde kans op een mk hebt, had ik dat eigenlijk wel willen weten!!
Ik heb 2x een hsg gehad, eerste keer ruim 16 jaar geleden, na 3 jaar onderzoek, toen was ik binnen 3 mnd zwanger van mijn oudste. Vorig jaar heb ik na een mk en was toen ook alweer 15 mnd bezig een hsg gekregen. oa om te kijken of alles schoon was na de mk. 2 weken later had ik een positieve test. Ik heb het nagevraagd of je direct zwanger mocht raken en dat was geen probleem, kans op mk is nauwelijks hoger na een hsg volgens mijn gyn. In mijn geval klopt het want ons wondertje is inmiddels 9 weken
Ik wilde inderdaad nog even een positief verhaal posten van Mamabri, maar ik zie dat ze dat zelf al gedaan heeft. Dus het kan ook goed gaan! Succes meis!!
Bedankt voor jullie reacties! Dat geeft toch wel weer hoop! Zie er namelijk wel tegen op. @mamabri: Is dat onderzoek echt zo pijnlijk of valt het wel mee? Mijn gyn raadde namelijk aan omookde dag erna vrij te nemen ivm de eventuele pijn? Groetjes Renske
Om heel eerlijk te zijn vond ik die van vorig jaar veel en veeeeeeeeel minder pijnlijk als 16 jaar terug. Toen hadden ze van die grote klemmen die om je baarmoederrand vast werden gezet, het zat ook echt in zo'n koffertje toen ze binnenkwamen. Net of je op de barbeque werd gespietst, echt erg en heel pijnlijk. Gelukkig doen ze het niet meer zo. Nu doen ze het met een ballonnetje. Tuurlijk is het geen prettig gevoel, maar op het moment dat je denkt, auw auw auw, dit trek ik niet meer, is het over. Daarna bloed je een dagje ongeveer. Maar kan niet zeggen dat ik er heel erg veel napijn aan heb gehad, ik vond het reuze meevallen. Wat wel schijnt te zijn is dat als je eileider verstopt zit, het onderzoek dan wel pijnlijker is.
Hoi dames, ik heb 23-5 een HSG gehad. Ben officieel overtijd, maar heb vandaag een testje gedaan en die was negatief. Dus het lijkt erop dat de HSG hier nog geen zoden aan de dijk heeft gezet. Wacht nu maar weer op het doorbreken van mijn menstruatie
Na ruim 2 jaar proberen was ik na en HSG binnen 3 maanden zwanger. De HSG zelf vond ik heel erg mee vallen. Had ook veel verhalen gelezen dat het zo pijnlijk is enzo, maar bij mij dus totaal niet.