Progesteron na eisprong?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door angel12, 28 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angel12

angel12 Bekend lid

28 okt 2014
    503
    79
    28
    Hoi,

Vorige week woensdag had ik een echo en toen had ik een eitje van 20mm. De gyn zei dat ie die dag of de volgende zou springen. Daarom zou ik een week later bloed moeten laten prikken en zou ze bellen die middag over de uitslag. Ben ik net gebeld. De progesteron waarde was goed mooi,hoog zei ze.

Maar ik heb thuis een ovulatietest gedaan en die gaf afgelopen zaterdag positief aan.. Kan het dan dat mn waarde nu hoog is ? Had het willen vragen maar vergeten. De gyn gaat er namelijk vanuit dat ik afgelopen woensdag of donderdag mn eisprong heb gehad.

2. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Weet je hoe hoog het was?

Op 7 dpo is progesteron normaal op het hoogst, daarom moet je dan prikken.
    Bij mij zat de gynaecoloog er ook een keer naast met de eisprong. Er is toen bloed geprikt op 3dpo en 5dpo.
    Op 5dpo was het progesteron toen al hoog genoeg om van een goede eisprong te spreken.
    Die ronde was ik ook zwanger! (Wel clomid gebruikt).

Dus als bij jou eerder is geprikt dan 7dpo en de waarde was goed, heb je een goede eisprong gehad.

3. angel12

angel12 Bekend lid

28 okt 2014
    503
    79
    28
    Nee, ze heeft niet gezegd hoe hoog. Alleen dat het mooi hoog was dus een goede eisprong.
    Hoop dat het bij ons ook gelukt is.
    Vraag me nu alleen wel af van welke eisprong ik uit moet gaan. Vorige week of afgelopen weekend..

4. Baby dream

Baby dream Niet meer actief

Soms groeit een eitje wat langer door, dus heb je waarschijnlijk vorig weekend je eisprong gehad.

Als je progesteron wat lager is betekent dat niet meteen dat je geen goede eisprong hebt gehad. Die van mij is ook wat te laag en daar krijg ik medicatie voor. Maar ik heb wel gewoon een eisprong. Maar jouw progesteron is dus mooi hoog, dat is fijn!

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Soms groeit een eitje door tot 25 mm voordat ie gaat springen. Snap dus ook niet waarom je gynaecoloog zo stellig kan beweren dat je ei bij 20 mm vandaag of morgen wel gaat springen. Een ei luistert daar echt niet naar. Zaterdag kan je ei heel goed 23 mm zijn geweest en dus rijp en rond zondag/maandag zijn gesprongen! Een eisprong vindt namelijk binnen 48 uur na positieve ovulatietest plaats.
    Met een positieve ovulatietest bedoel je toch wel een ovulatietest waarbij beide streepjes minstens even donker zijn?

6. angel12

angel12 Bekend lid

28 okt 2014
    503
    79
    28
    Ik gebruik de ovulatietest van clearblue dus ik had een smiley zaterdag. Ik ga maar gewoon van die test uit. Maar ik had ergens gelezen dat ze pas 5-7 dagen na je eisprong een goede waarde konden meten. Dus ik vroeg me af of dat woensdag wel kon dan

Deel Deze Pagina