Ik maak even een nieuw topic ik weet niet waar het hoort en of ik hier goed zit. Vorige week een echo gehad, vruchtje te zien met lichte hartactie. Gisteren had ik lichtbloed verlies (nu weg) ik mocht vanmiddag voor een echo komen. Het ergste scenario was voor mij een vruchtje zonder hartactie of gewoon een lege baarmoeder Ofzo maar nee... ik ging dood in die stoel! Vruchtzakje te zien en ook gegroeid maar LEEG! Niks van foetale delen te zien meer! Hoe kan dit??? Moet je niet het vruchtzakje dan verliezen MET het vruchtje? Heeft iemand dit meegemaakt? Graag zou ik ervaringen horen! Wat een mysterie deze zwangerschap. Ik ga er nu natuurlijk van uit dat het weer over is. Mk nr.2... Ik moet over een week voor de zekerheid nog wel een keer terug komen maar verwacht dan niet ineens weer wel wat te zien!
Ik weet dat een vruchtje soms kan 'oplossen' als het nog klein is, maar of dat ook binnen een paar dagen kan... Het zit je trouwens niet mee meid. Eerst alle stress rondom de echo en nu dit. Veel sterkte met alles.
Hoi Waarschijnlijk is het vruchtje gestopt met ontwikkelen en gaan slinken. Kan idd helemaal opgenomen worden door de vruchtzak/je lijf. Het is dan in heel vroeg stadium mis gegaan en nu een mk aan t worden.. Omdat je heek vroeg een echo hebt gehad weet je dat er idd iets gezeten heeft. de echoscopist weet zeker dat t niet je eigen hartslag geweest is? En dat t zi klein was dat t gewoon lastig te zien was? Heb je een foto van de eerste echo?
Dan denk ik dat het opgelost is ja😢 Dit was de echo van vrijdag....iets duidelijker gemaakt. Nu was de ring groter maar niks erin
Okay, niet om je valse hoop te geven, maar ik heb het topic over je test en alles wat daarna kwam ook gevolgd en je VK zei vorige keer ook al dat ze niks kon vinden en dat het dus geen goede zwangerschap was, toch? Pas toen ze nog een keertje keek, zag ze wél iets zitten. Kan het niet zo zijn dat dat nu ook het geval is? Of kon echt zonder twijfel gezegd worden dat het niet goed is? Heel veel sterkte!
Vorige keer ( afgelopen vrijdag)had ik juist wel een goede echo met een duidelijke vruchtje erin. Die keer ervoor was de echo wel nog vaag. Vrijdag Wel helemaal in een hoekje maar er zat wel iets in de vruchtzak ze zag het ook vrij snel toen .Ze durfde nu nog niet met 100 pr zekerheid te zeggen dat het een miskraam is vandaar volgende week nog een echo. Maar eerst een leeg vruchtzakje en dan toch nog een vruchtje geloof ik wel. Maar eerst vruchtje erin en dan leeg! Dat is gewoon geen (goede) weg meer terug lijkt me😳💔
Wat verdrietig zeg, wanneer mag je weer terugkomen? En heeft dezelfde persoon een echo gemaakt inwendig?
Hoi Marlee16, ik heb net afgelopen donderdag hetzelfde te horen gekregen. di 18 okt eerste echo bij 7+3: hierop een klein vruchtje te zien met lichte hartactiviteit zichtbaar, verdenking dat ik nog maar 6 weken was. Afgelopen donderdag 2e echo en daarop was meteen zichtbaar dat er geen vruchtje meer in zat, leeg vruchtzakje. Waarschijnlijk heeft het lichaam het al opgenomen. Vrijdag medicatie gestart en nu een miskaam gehad... (ik had nog geen bloedverlies gehad tot aan vrijdag). Helaas kan het dus wel gebeuren. Ook wij hebben een vruchtje gezien maar helaas heeft het zich niet kunnen ontwikkelen. Heel veel sterkte!
Nee dit was weer iemand anders. Ik liep op de spoedpoli. Ik mag nu volgende week dinsdag nog een keer komen. Ik verwacht ergens dat ik dan zakje ook wel kwijt bent. Hoop het als het dan echt moet. Want opwekken ofzo lijkt me niks. Maar voorlopig geen bloed meer
Ah jij ook! 😢Sterkte ook voor jou..vreselijk he. Zo gemeen je bent dan even een paar weken zo blij! En dan BAM weg...😢 Bedankt voor je reactie, je ervaring te delen. Ik snapte er werkelijk niets van maar het komt dus meer voor. Vind het wel slecht van die gyn. ( in opleiding overigens)Waarom zegt zij dan niet dat een vruchtje wel eens op kan lossen. Ze deedt er net zo verbaasd over. Vandaar dat ik dacht dat het heel gek was.
Ah meisje! Het houdt dus allemaal nog steeds niet op! Ik vind het echt zo klote voor je elke keer blijheid en dan weer onzekerheid. Ik gun je het allerbeste en hoop op Pisitief nieuws. Maar dit kinkt idd niet goed. Dikke knuffel 😘😘😘
Ohnee, ik had net het andere topic gelezen Ik hoop dat de uitslag van volgende echo wat meer duidelijkheid zal geven. Wat is een zwangerschap toch complex. Inderdaad gek dat de gyn niet weet dat het vruchtje kan oplossen. Wat zei zij dan erover? Wat dacht ze dat er gebeurd was?
Ik had net bij afvegen heel donkerbruine afscheiding. Ik hoop dat het dan maar wel vanzelf komt😢
Ze durfde er niks over te zeggen leek wel. Wel dat de kans dat dit mis ging heel groot was. Ze had dit zelf nog niet meegemaakt; een vruchtje ineens weg. Ze was in opleiding. Dat vond ik wel vervelend dat ik met zoveel vragen naar huis ging.