Hallo Dames, Voor mij de eerste keer dat ik met waterpokken te maken heb dus een paar vraagjes. Het gaat om mijn zoon van bijna 4 (eind mei). Wanneer moet ik aan de bel trekken wat is normaal. Het zit werkelijk overal. Vooral veel op zijn armen hoofd en nek/ rug. Op zijn benen en buiken zitten ook wel veel maar minder erg als de rest. Er zitten ook een paar op zijn ooglid daardoor heeft hij rode ogen. Hij heeft er erg last van, huilt veel vooral als hij niet afgeleid word. Al 4 dagen 39 graden koorts. Wil niet eten keelpijn. Ik vind sommige pokken ook behoorlijk vurig van kleur. Zijn deze dingen allemaal normaal? Wat ik al gedaan heb: Havermout bad en smeren met verkoelende schuim en spullen voor de koorts. Kan ik nog meer doen?
Hier ook een dochter die er helemaal onder zat. Op het hoofd na. Ook vurige plekken en erg jeuk. Hier hielp vooral kort douchen, luchtige kleding en hoorde een keer van een volwassene die het op latere leeftijd kreeg dat talkpoeder bij hem als enige verlichting van de jeuk gaf. Dat hier zeer veeeeel gebruikt. Ze ging soms wit in bed. Daarnaast smeerde ik ook 2x met dat verkoelende schuim. Paracetamol gaf ook enige verlichting.
Ik zou paracetamol gaan geven. Niet specifiek voor de koorts, maar wel tegen de keelpijn en algehele misère. Het verlicht wellicht iets... Wellicht ijsjes eten voor de keelpijn?
Hier paracetamol, 2x per dag in zemelenbadje, en we stipten oo nog twee keer per dag de pokken aan met dat spul van dr leenarts. Wat een werk. Maar dat hielp tegen de jeuk het beste. Ze zagen ee echter niet uit Wat een ellende. Drie kids en allemaal aansluitend op elkaar. O en afleiden. We zijn naar de speeltuin geweest. In de tuin met een bak water ( was warm weekend). Extra filmpjes kijken. Qua eten ijsje, knijpfruit uit koelkast. Even geen korstjes. Eten deed de kids ook veel pijn . Gelukkig is het met een kleine week over.
Wat vervelend dat je zoontje er zo'n last van heeft Ik zou er ook pcm bij geven en lekker zacht en koud eten geven. Wij hebben de kinderen twee/drie keer per dag lekker lang laten badderen in een havermoutbadje: havermout in een washandje en dichtmaken met een elastiek, dit laten weken in het water en met dit washandje zachtjes de huid deppen. En we smeerden ze in met Kidsclin. We deden dit elke dag, tot alle pokken waren ingedroogd.
Buurmeisje van me had veel ontstoken waterpokjes, zij kreeg er antibiotica voor. Als je ze vurig vindt, zou ik toch even overleggen met de hap.
Bedankt voor de tips dames! Het havermout badje helpt super, ik gebruik daarnaast ook 3x per dag de schuim. Bedankt voor de tip van de sudo dit kan ik gebruiken voor zijn billen en ballen. Hij heeft ook 1 vervelende pok precies op zijn ooglid echt tegen zijn oog aan, zijn ooglid is ook helemaal blauw en hij heeft een rood oog moet ik hier nog iets mee?
Zielig he?! Dan is het al zo’n ventje met bijna 4, maar dan toch nog echt klein als ze zo ziek zijn. Vond het zo sneu! Volgens mij doe je al alles wat je kan. Hopelijk is het ergste snel voorbij! Wij hebben ook gewoon wat meer tv gekeken en hem maar laten eten waar hij wel trek in had. Beschuitje, vla, het maakte even niet zoveel uit.
Mijn dochter had de waterpokken met 4 maand, ze zat er enorm onder. Vooral haar hoofd was de pineut. Ik ben wel toen naar de ha geweest ook omdat ze 40 koorts had. Maar omdat ze zulke grote pokken had kwam de koorts daar van. Ik moest het aankijken en na een paar dagen zakte het af. Ik gaf haar pcm en gebruikte kidsclin schuim. Was enorm sneu.