Blijven liggen na inseminatie?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door merah, 24 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.927
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Morgen zijn we aan de beurt voor onze 2e IUI.
    De eerste keer had ik verwacht dat ik, na de inseminatie, even zou moeten bijven liggen. Voor mn gevoel loopt anders alles er gelijk weer uit.
    De inseminatie zelf duurde slechts 2 minuten en ik mocht gelijk weer opstaan. Binnen 5 minuten stond ik weer buiten.

Hoe gaat dat bij jullie? Wel of geen inwerktijd?

2. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Bij mijn 6 IUI's moest ik wel 15 minuten blijven liggen. Nieuw protocol van ons ziekenhuis dat 1-1-2009 inging aan de hand van een onderzoek waaruit blijkt dat het wel effectief is.

Helaas zoals je in mijn onderschrift heeft het bij mij niet geholpen.

Succes en sterkte ermee verder!

3. desteny

desteny Actief lid

13 dec 2005
    272
    0
    0
    Bij mijn 1ste IUI mocht ik ook een kwartier blijven liggen.. maar de 2de keer omdat het erg druk was moest ik direct weer op staan en mocht ik naar huis gaan... het is bij mij bij allebei niet gelukt dus of het effectief is????

Alicia

4. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Er is onderzoek naar gedaan en daar is uitgekomen dat vrouwen die 15 minuten blijven liggen meer kans op zwangerschap hebben dan vrouwen die meteen opstaan. Dat onderzoek is ook ergens op internet te vinden, amar weet neit meer waar. :(

5. kika28

kika28 Lid

20 mei 2008
    22
    0
    0
    Boskoop
    Heb 2x iui gehad en beide keren zeiden ze tegen mij blijf maar 10 minuten zo liggen. Dit heeft bij mij ook niet geholpen maar wie weet bij andere wel.

Groetjes Kika

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Zo gaat het ook bij ons in het ziekenhuis. Voor mijn gevoel bleef ik liever even liggen, maar ik moest gelijk weer opstaan van de gynaecoloog.

7. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    Ik mocht ook altijd 15 minuten blijven. Volgens onderzoek zou het beter zijn. Bij mij heeft het helaas geen zin gehad.

Succes
    Liefs Maaike

8. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Ik had afgelopen december een rapport van een heel uitgebreid onderzoek in enkele Nederlandse ziekenhuizen gevonden op internet.

Daarin stond onomstotelijk bewezen dat blijven liggen (10-15 minuten) de kans vergroot.

Ik vroeg daar in dec in het zkh naar en toen bleek dat zij dat onderzoek ook in handen hadden gekregen.

Ik heb hetzelfde zkh als Zora (zij reageerde eerder al in dit topic) en inderdaad op basis van dat onderzoek hebben zij het protocol per 1 jan aangepast.

Was voor hen helemaal niet makkelijk, want de wachttijden worden verlengd en die afdeling fertiliteit zit echt al bomvol.

Je weet natuurlijk nooit of dat geholpen heeft of dat allerlei andere factoren meespelen (andere hormonen, betere timing, of gewoon vet geluk), maar met de 6e iui waren wij zwanger.

Ik ga ff zoeken of ik dat onderzoek nog kan vinden. Zo ja dan meld ik me weer.
    Maar het kan zeker geen kwaad om in jullie zkh's dit 'ns ff onder de aandacht te brengen.

Heel veel succes!!

9. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Ik moet altijd een kwartier blijven liggen. Er is een studie geweest vorig jaar die heeft uitgewezen dat dat effect heeft. Bij dit ziekenhuis doen ze de IUI in een polikamer die niet wordt gebruikt, soms is het dus even zoeken naar een ruimte waar de IUI kan worden gedaan en een kwartier rust mogelijk is. De studie die wordt bedoeld, is de "Bedrust" studie. De ssamenvatting van de uitkomst vind je hier: Bedrust

10. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.927
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Vorige week bij onze IUI gevraagd naar het wel of niet blijven liggen na inseminatie.
    Ze kende het onderzoek, maar zei dat zij de logistieke mogelijkheden (ruimte) niet hebben om mensen langer te laten liggen. Bovendien hadden ze het nogal druk op de afdeling...

Was een beetje verbaasd en verbolgen: willen ze nu mensen helpen om zwanger te raken of draaien ze gewoon een bedrijf dat geld verdient aan onze ziektekostenverzekering??? :(

11. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Zo merah, dat vind ik dus ook behoorlijk onbegrijpelijk.
    Misschien een telefoontje plegen naar je ziektekostenverzekeraar? Of beter nog een brief?

Dopey, dat is 'm inderdaad. Ik heb er ook ergens een nederlandse vertaling vorig jaar van gevonden, maar kan ik nu nergens meer vinden.

Deel Deze Pagina