Omrollen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Biccy, 19 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Hallo!

Vanaf wanneer rolde jullie kleintje heen en terug? Hij rolt goed en snel door naar zijn buik, maar kan nog niet terug. Hij vermaakt zich altijd een tijdje op zijn buik, tot hij het zat is en terug wil. Wat dus resulteert in mama hem 300 keer per dag terug rollen. Zodra hij namelijk op zijn rug ligt, rolt meneer direct weer terug. Ik probeer hem zoveel mogenlijk te stimuleren dat hij het zelf leert, maar tot nu toe nog geen succes :D

Zou hij het gewoon ineens een keer doen?

2. misa

misa Niet meer actief

Ja hoor! Dat gaat hij vanzelf doen!

Hier kon hij het met een maand of 5 denk ik. Van buik naar rug. Maar terug heeft lang geduurd. Ook draaide hij alleen in bed. En nu pas sinds een paar weekjes draait, rolt, kruipt hij alle kanten op. Hij kon het rollen eerder wel, maar deed het gewoon bijna niet.

Ach ja, alles op zijn tijd! ;)

3. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Hier zat er ook erg lang tussen. Van rug naar buik deed hij met vijf maanden voor het eerst (en pas vanaf zes maanden vaak, daarvoor amper). Met zeven maanden draaide hij voor het eerst terug. Grappig om te zien die eerste keer, je ziet ze haast denken "ooooh dus dat kan ook :$".

4. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Van rug naar buik kan ze hier ook al maanden! Maar van buik naar rug pas sinds gisteren, toen was ze precies 6 maanden :D

5. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Nou dan wachten nog even af!
    Naar zijn buik rollen gaat goed al een tijd, hij rolt continu naar zijn buik, alleen terug wil nog niet lukken haha

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier bij Devin nog steeds niks hoor..

7. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ja hoor, ze doen het ineens. Stimuleren heeft denk ik niet zo veel zin. Ze doen het zodra ze er aan toe zijn. Mijn zoontje rolde van rug naar buik al met 2,5 maand, terug pas met 6,5 maand. Wij hebben dat probleem ook een tijdje gehad 's nachts in bed. Op een gegeven moment zijn wij gestopt om hem steeds terug te rollen en toen vond hij het ook ineens wel prima om op zijn buik te slapen.

8. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Mijn dochter is niet zo'n goede graadmeter, omdat ze 3 maanden in een spreidbroek heeft gezeten (nu nog alleen 's nachts). Maar van haar rug naar haar buik kon ze met 4 maanden, toen ze dat een paar dagen kon ging ze in de spreidbroek. Toen heeft ze 3 maanden niet gerold. Vorige week donderdag mocht de spreidbroek af, vrijdag had ze het rollen naar haar buik weer door en sinds gisteren kan ze ook terug naar haar rug rollen. Dus het kan ineens heel snel gaan;)

9. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

1 feb 2011
    519
    0
    16
    Ze kan al een week of vier van haar rug naar haar buik en sinds van de week kan ze van buik naar haar rug. Hier doet ze nog wel wat langer over.

10. JBM1985

JBM1985 Actief lid

17 mrt 2009
    362
    0
    0
    Herkenbaar Biccy! Hier hetzelfde, snachts gebeurd het ook en kunnen we er vaak uit om hem terug te rollen. Hopelijk leren ze gauw terugrollen!

11. Theres

Theres Actief lid

4 nov 2009
    280
    33
    28
    Zeeland
    Bij mijn zoontje leek het ook eeuwen te duren voordat hij terug kon rollen, hoewel het denk ik maar een week of drie was. Hij maakte er echter zo'n drama van, dat het terugrollen me niet snel genoeg kon gaan. Hij rolde heen rond de vier maanden.

Bij mijn dochter zat er twee weken tussen (resp. 11 en 13 weken). Maar zij bleef heel kalm op haar buik ondanks dat ze niet zelf terug kon. Een wereld van verschil met de eerste!

Je kan het ze denk ik niet echt aanleren. Ik probeerde het bij mijn zoon wel eens te stimuleren met speeltjes, maar ineens hebben ze het gewoon door.

Sterkte met deze periode :)

12. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Schijnbaar heb ik 2 behoorlijk vlotte kinderen, beide rolden de box door toen ze om en nabij de 3,5 maand waren.
    Van rug naar buik en vlak daarna ook weer terug.

13. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    mijn dochter deed van buik naar rug met 7 maanden, met 7 maanden en 1 week kon ze ook terug!

14. Noek86

Noek86 Actief lid

9 jun 2010
    389
    0
    16
    Brabant
    Mijn dochtertje met 3.5 mnd van buik naar rug en met ong. 4 mnd van rug naar buik

15. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    John kan net een week vaker op een dag van rug naar buik, maar terug ho maar, hij probeerd het af en toe wel, maar lijkt wel bang te zijn voor de val :(

16. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Sinds gisteren! :D
    Van rug naar buik al sinds 2,5 maand.
    Hij is zo blij dat hij nu ook terug kan rollen! Hij is de hele tijd hard aan het oefenen. Heen en weer, heen en weer... Zo schattig!

17. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Hoi,

Onze zoon rolde plots van rug naar buik op vakantie rond 4, 5 maand. Pas sinds vorige week (6 maanden) rolt hij terug. Heb inderdaad zeer regelmatig hem geholpen. papa heeft het ook tig keer voorgedaan ;).
    Heb geduld, het komt echt vanzelf. :)

Hij is begonnen met terugrollen toen hij op zijn speelkleed op de grond speelde (met extra dekens eronder, anders vind ik het te hard op een houten vloer). Zodra hij omgedraaid lag (erg trots te kijken), werd zijn aandacht doorgaans weer getrokken door de bungelnde beesten boven hem, waardoor zijn hoofd zijn hele lijf meenam om weer terug te draaien. Nu ook zo in de box.

groetjes

18. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Matthijs rolt nu al een paar weken van rug naar buik. sinds een paar dagen echt constant. Ook 's nachts, heel irritant. Vannacht kon ik elk uur heen en maar brullen als hij op zijn buik lag. Heb nu weer een lakentje heel strak over hem heen gelegd en overdag ging het slapen tot nu toe al beter.. Hoop vannacht ook en anders hoop ik dat hij of snel op zijn buikje gaat slapen of snel leert terugrollen;)

19. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Met 17 weken van buik naar rug en met 18 weken van rug naar buik.

20. Astrid1974

Astrid1974 Bekend lid

26 feb 2010
    555
    187
    43
    Hier vanaf 3 1/2 maand van rug naar buik. Andersom lukt nog niet. Dus eindeloos vaak eruit 's nachts en ook overdag naar hem toe om hem terug te rollen, pffff!

Deel Deze Pagina