Goedemorgen dames, N.a.v. Een topic hier en laatste bezoek aan cb, merk ik dat ik toch met wat vraagjes zit. Laat ik beginnen met te zeggen dat ik niet veel vertrouwen heb in de cb arts. Verschillende redenen voor, die nu niet zo belangrijk zijn. Bij de laatste controle gaf zij aan dat ze de heupjes in de gaten wil houden omdat de ene kant van de beentjes meer geplooid is dan de andere een iets met beweging. Wel gaf ze aan dat het niet zorgwekkend is. In het topic hier las ik juist over die geplooide beentjes en in ouders van nu las ik over een kindje wat wel snel ging zitten, maar weinig tot niet tijgeren/kruipen. Nu vraag ik me af ; moet ik toch niet gewoon even langs de kinderarts ofzo? Als ze een spreidbroekje moet, dan liefst natuurlijk zo snel mogelijk! Waar kan ik zelf op letten?
Naar de huisarts, die kan ook een echo of foto aanvragen van de heupjes. ( het cb ga je vrijwillig heen, wanneer je ervoor kiest om daar niet heen te gaan voor de controles en metingen dan moet je toch ergens terecht kunnen als je je zorgen maakt? Dus de huisarts)
Oja ik kreeg van de cb jeugdarts een brief voor de huisarts voor een echo van de heupjes, de huisarts moest doorverwijzen niet de cb arts.
Even langs de huisarts, dan krijg je een verwijzing voor een echo. Kost je verder niks (alleen tijd). Mijn dochter heeft een echo gehad toen ze 3 maanden was omdat ze onder een risicogroep valt. Het stelt echt niks voor en je krijgt er een hoop zekerheid voor terug. Gelukkig was bij haar alles goed