pijn in stuitje....linker bil....en rechte bovenbeen )O:

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tineke333, 7 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tineke333

Tineke333 Bekend lid

7 nov 2008
    688
    0
    0
    ik hoop dat jullie mij helpen kunnen!
    1) ik heb sinds ca 3 weken erg last van m'n stuitje. de vk zei dat het door een val op m'n stuitje van vroeger kan komen.

2)maar nu heb ik sins 1 1/2 week ook last van m'n linker bil. als ik moet bukken schiet er in zeg maar. en als ik loop en ik mijn linker been optil schiet het er ook in. het is echt vervelend! kan soms gewoon niet verder lopen of gaan zitten. heb nu sinds gister ook als ik bvb naar de wc moet,dat ik niet goed kan plassen omdat ik niet goed kan zitten en verga van de pijn.

3)dan heb ik sinds drie dagen ineens zo'n ja trekken in m'n rechter boven been. vooral als ik gezeten heb en als ik van bed kom. vandaag op t werk had ik gewoon alle drie de dingen tegelijk en daar word ik echt niet vrolijk van!

heeft iemand van jullie dit ook en weet iemand wat dit zijn kan? of wat ik ertegen doen kan?

ik hoop zoooo dat dit niet heel m'n zwangerschap zal duren want het word steeds erger. en heb n best zware beroep en dan is het niet handig om zo maar te zeggen. en will natuurlijk niet nu al gaan klagen bij m'n werkgever ben pas negen weken en n paar dagen.

alvast bedankt voor jullie hulp! :D

Xxx Tineke ;)

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

klinkt als zwangerschaps ischias, even een fysio voor advies bellen ;)

3. zeppie

zeppie Actief lid

9 feb 2008
    268
    0
    0
    Landgraaf
    Ik heb ook al heeel lang last van mijn stuitje maar tegen mij zeiden ze dat ze er niks tegen konden doen. Kwam gewoon door de zwangerschap omdat alles uitelkaar ging.

4. Tineke333

Tineke333 Bekend lid

7 nov 2008
    688
    0
    0
    bedankt voor je raktie! :D ehm maybe een domme vraag maar wat is ischias? nog nooit van gehoord :oops: kom orspronkelijk niet uit nederland,woon nog maar drie jaar hier

5. Tineke333

Tineke333 Bekend lid

7 nov 2008
    688
    0
    0
    jij ook bedankt voor je antwoord ;) dat zeiden ze idd ook tegen mij,dat ze er niks aan kunnen doen. maar de rest erbij... bedoel als het alleen bij m'n zere stuit was gebleven ok

6. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ischias:

Pijn in de bil die uitstraalt tot in het been? Dit kan zwangerschapsischias zijn. Er komt extra spanning op de spieren in je rug en je billen nu je meer gewicht aan de voorkant hebt. Die spieren kunnen een zenuw afknellen wat deze pijn veroorzaakt. Probeer je rug niet teveel te belasten en je spieren te ontspannen (let op met tillen en probeer op je zij te liggen bijvoorbeeld). Wissel rust af met bewegen.

dit vond ik op internet ;)

7. futuremama

futuremama Fanatiek lid

10 okt 2008
    2.507
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    lekkerkerk
    Hey,

Ik heb deze klachten ook.. En loop nu sinds een paar weken bij de fisio.. Bij mij werd het beginnende bekkeninstabiliteit genoemd... Ik ben ingetaped en het helpt ietsje maar soms lijk ik wel een oud mens als ik mijn bed uit stap.. Ik zou ing heel rustig aan doen als ik jou was! Sterkte!

8. Mamasabrina

Mamasabrina Actief lid

22 jan 2008
    192
    0
    0
    verzorgende ig/ werk in verpleeg/revalidatie klini
    maastricht
    hier nog een met de zelfde klacht en inderdaad zij verloskundige het rustig aan doen en niet te veel op je nemen want kan inderdaad iets met je bekken zijn of zwangerschaps ischias

maar had dit ook met ongeveer 9 weke nu ben ik bijna 12 weke en heb heeeeel af en toe last van me stuitje maar die pijn in rechter bil die uitstraalt naar boven been is weg! aleen als ik te veel gedaan heb merk ik het weer :)

is heel vervelend maar hoop dat het snel over is voor je

proficiat nog met je zwanger schap!
    groetjes

9. Tineke333

Tineke333 Bekend lid

7 nov 2008
    688
    0
    0
    hey bedankt voor jullie reakties :D ik probeer zelf rustig aan te doen,tenminste als m'n omgeving het toe laat zeg maar. ik wacht nog tot volgende week en als de pijn dan niet minder is ga ik toch voor de zekerheid naar de doktor.
    maar ik ben een de ene kant toch gerustgesteld,dat ik niet de enige ben die dit nu al heeft. maar vind t voor iedereen die er last van heeft wel vervelend hoor! en maar hopen dat t gauw over gaat toch ;) :D

xxxTineke

10. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ik heb dat ook, last van mijn stuitje, maar niet zo erg als jij. Vervelend inderdaad, maar ja..

11. Noukie1805

Noukie1805 Bekend lid

4 feb 2009
    665
    0
    0
    Net voor het eerst toen ik de hond ging uitlaten...stuitje, bil en bovenbeen..vervelend!
    Hopelijk snel weer over!

12. zicht

zicht Niet meer actief

Ik had ook een verschrikkelijke stuitpijn toen ik 8 / 9 weken zwanger was. VK zei dat het kwam door de hormonen. Je kraakbeen kan daardoor verweken. Is vrij normaal.
    Misschien beter om niet meteen aan BI of zo te denken. Wellicht een geruststelling, ik heb er sinds een paar weken helemaal geen last meer van terwijl ik echt bijna niet meer vooruit kwam van de pijn.

13. Tineke333

Tineke333 Bekend lid

7 nov 2008
    688
    0
    0
    oh dit geeft mij hoop :D dan maar wachten of het ook weg gaat bij mij.als niet toch naar de dok. vandaag ging t wel weer maar had het ook echt rustig op het werk dus dat is mooi :D

14. leonie20

leonie20 Actief lid

1 jul 2007
    180
    0
    16
    ik heb dit ook heel erg gehad van af de 6e week al.heb toen zelf een bekken/buik band gekocht en deze om gedaan deze ondersteunt je buik waardoor je minder druk op je rug krijgt..het ding xzit niet altijd even lekker maar heeft mij zeker heel erg goed geholpen..

15. Olove

Olove Actief lid

23 okt 2008
    406
    0
    0
    Sales medewerkster
    HHW
    Ik heb ook een zeer pijnlijk stuitje en indd dat schijnt ermee te maken te hebben dat het allemaal wat weker word. Ik loop nu op advies bij Mensendieck en die zorgt ervoor met wat oefeningen dat ik beter op mn houding let..
    Vanmiddag voor de 2e keer..dus hopelijk baat het. Verder heb ik gehoord dat zo'n donutkussen ( bij de thuiszorg te verkrijgen ) ook wil helpen doordat er minder spanning op de bips rust :)

Deel Deze Pagina