Wie ook september de medische malle molen in

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door flower 27, 21 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    Hey meiden,

Ik ben nu ruim een jaar bezig voor de tweede, wat helaas nog niet mocht lukken, van mij dochtertje van 2,5 jaar was ik binnen 6 md zwanger en had een regelmatige cyclus van 28 dg standaard.

Nu weer na de bevalling een cyclus tussen de 28 en 35 dg, helaas ook erg veel last mijn eisprong wat nog dagen aan kan houden heel vervelend, de gyno heeft er al een keer naar gekeken en toen bleek er een cyste te zitten die later weer verdwenen was, ook hebben ze een keer mijn cyclus gemeten 2 x pw naar het zh en bloedprikken, dit gaf ook een erg onduidelijke uitslag waar ik niet veel aan had. Deze uitslag kregen we in juni we hebben toen besloten samen met de gyno om even 3 maanden rust te nemen en te kijken wat er gebeurd, helaas dus nog niks:( deze maand had ik onwijs veel hoop, want mijn eipijn was binnen 1 dag verdwenen ook had ik minder last van pms klachten en voelde me echt zwanger, helaas vandaag ongi geworden, maar wel een mooie cyclus gehad deze maand.

Wij hebben 2 sep een afspraak in het zh om de mmm in te gaan, vind het jammer dat het op deze manier moet en ben erg terleurgesteld in mijn lichaam, ook heb ik het er erg moeilijk mee dat mijn beste vriendin al 7 maanden zwanger is natuurlijk ben ik erg blij en gun ik het haar onwijs zal het ook nooit laten merken, maar ik soms best moeilijk, omdat de wens bij mij ook erg groot is.

Wie gaat er ook binnenkort de mmm in en heeft zin om hier samen met mij over te praten. Het zou fijn zijn om dit met mensen te delen die het begrijpen en voelen wat ik ook voel.

liefs flower ( staat 27 maar onderhand al 30 ;))

2. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    Hey hey, wij hebben een iets ander verhaal maar gaan morgen opnieuw de MMM in..

Spannend idd en ook slopend..

gr Melanie

3. Behappy

Behappy Niet meer actief

Wat is de mmm ? Liefs

4. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    mmm is de medische malle molen

5. Arnoe

Arnoe Bekend lid

1 sep 2010
    869
    1
    0
    @ Flower & Melanie - Succes joh! Ik kan nog niet meepraten, omdat ik een stapje ervoor zit (donderdag voor het eerst naar de ha), maar hou dit topic in de gaten en duim voor jullie!

6. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    ook spannend die eerste keer naar de ha. Dat ligt voor mij nog al ver achter me. haha Ben al iets meer dan 2 jaar met het ziekenhuis bezig. Vanmiddag om half 3 het behandelplan opstellen :D zo blij nu!
    zal duimen voor je dat jullie toch snel een kindje mogen krijgen.

7. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Wij gaan ook 20 september de MMM in!
    We zijn nu meer dan een jaar bezig. Vriendlief heeft al door de dokter zijn zaad laten testen. Concentratie was maar 7,5 miljoen per ml en er waren geen snelle zwemmers. Wel 52% langzame zwemmers. We moeten in de mmm nog horen hoe goed/slecht dit nou is. De dokter kon alleen maar zeggen dat het geen superzaad was en IUI een optie kon zijn voor ons.
    Ik heb een normale cyclus en vind ook iedere maand m'n eitje dmv ovutesten en tempen.
    Ik ben blij dat er nu een beetje schot in komt, want zelf lukt het ons blijkbaar niet.
    Bij ons in het ziekenhuis was een wachttijd van 3 maanden, dus nu gaan we in een andere stad, waar we maar een maandje hoeven te wachten.

Ik lees graag met jullie mee om te lezen hoe jullie eerste afspraken waren. Ik ben erg benieuwd wat ons te wachten staat!

Trouwens wel apart dat je binnen 5 maand van je eerste zwanger was en het nu niet lukt. Want het kan dus blijkbaar wel!

8. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Hoihoi,
    Extra spannende tijden voor iedereen hier. Voor ons ook.
    Wij hebben morgen de tweede afspraak bij de gyn. We krijgen de uitslagen van de bloedtest en zaad test. Aaargh, zenuwslopend. Wij zijn al bijna anderhalfjaar bezig. Ik heb het gevoel dat er iets goed fout zit, om het zo maar eens te zeggen.
    Ik heb ook een heel regelmatige cyclus en voel (denk ik) mijn eisprong en vind deze ook met ovutesten, en weten dus zo'n beetje precies wanneer we pogingen kunnen doen. Maar het wil dus niet lukken. Ik ga dit topic mee volgen en als het niet al te erg tegenvalt houd ik jullie ook op de hoogte ;)
    Succes allen

9. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Ow, en dan bedoel ik als onze uitslagen niet te erg tegenvallen...:D

10. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Nou dat viel op zich mee. Man heeft geen super kwaliteit maar voldoende. Bloed uitslagen waren goed. Moet afvallen, maar dat wist ik al, en daar ben ik ook druk mee bezig. Volgende maand weer terug komen. En voor nu nieuwe ronde, nieuwe kansen.
    En bij jullie?

11. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    Hier was de kwaliteit van het zaad eigenlijk hetzelfde. Niet super maar gewoon goed voldoende.

Ik ben nu bezig met provera dag 3 v/d 12 en dan op dag 3 t/m 7 van mijn cyclus moet ik beginnen aan de Clomid (weer).. Zal pas in sept zijn. Nu genieten we gewoon lekker van elkaar dat we toch weer een kans gaan krijgen op een kindje.

12. Lex

Lex Bekend lid

11 okt 2010
    517
    0
    0
    Hallo ladies,

Ik ben ook sinds een week in de MMM.
    Eigenlijk alleen een intake gehad, dus in september gaat het echt beginnen. Dus dan mag ik wel meepraten in dit topic toch? ;)
    Wij hebben ook een apart verhaal, aangezien ik wel al een keer zwanger ben geweest (in de 1e ronde raak zelfs!), helaas werd dit een miskraam. Daarna dus in 13 rondes niet meer gelukt.
    Ik heb het er heel moeilijk mee omdat om me heen iedereen maar zwanger wordt en inmiddels al bevallen is terwijl wij nog steeds met lege handen staan.
    Ik zou het erg fijn vinden om hier te kunnen kletsen over alles wat er de komende tijd met ons gaat gebeuren.
    x lex

13. karin1981

karin1981 Fanatiek lid

11 mei 2011
    1.482
    0
    0
    Zuid Holland
    #13 karin1981, 24 aug 2011
    Laatst bewerkt: 24 aug 2011
    Hey meiden,

Mag ik me aansluiten bij jullie?? We zitten nog niet helemaal in MMM, maar het ziet ernaar uit dat het in september wel gaat gebeuren.

Heel in het kort : Wij nog maar 5 maanden bezig dus nog niet heel lang. Lopen nu in het zkh ivm cystes. Gelijk balletje opgegooid dat mijn cyclus van geen kanten klopt.
    Ene maand 26dgn de andere maand 30 dagen..super zou je zeggen, maar mijn eisprong wisselt telkens...volgens de gyno ONMOGELIJK :(:(,want medisch gezien moet je eisprongcyclus gelijk lopen aan je menstruatiecyclus...bij mij niet dus :( Heel praktisch zei ze : je bent een medisch wondertje. Dit hebben we nog nooit gezien... Ik wil geen medisch wonder zijn, ik wil een wondertje in mijn buik!!!! ;)

Dit vond ze zo raar dat ik me nu 3x in de week mag melden..Maandag de eerste follikelmeting gehad. Links zitten er 2..1 van 6mm en 1 van 8mm..Mijn rechtereierstok doet niet meer mee.. geen eitjes...helemaal niks....(dit wisten we wel, deze maakt cystes aan) Vanmorgen de 2de meting gehad..die van 6mm is weg :(en die van 8mm had nu ongeveer 11mm moeten zijn en die is nog maar 8.9mm..:(:( kan wel janken. Vrijdag mag ik weer...en vrijdag moet ik mijn eisprong hebben (voglens de statistieken) dus ben benieuwd..Als we deze maand niet zwanger worden moet ik naar het EMC. Dus dat wordt September :)

Ik wil iedereen heel veel suc6 wensen en hopen dat we maar snel positieve testen in onze handen hebben!!!! Ik ga in ieder geval dit topic in de gaten houden!!

14. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    @Lex: Welkom! Ik snap zo goed wat je bedoeld met dat het gewoon niet leuk meer is dat mensen die later beginnen aan kindjes te krijgen allemaal al een kind hebben of zwanger zijn en jij nog steeds niet.. Natuurlijk mag je hier mee kletsen. Hopelijk kunnen we elkaar zo allemaal een beetje helpen.

@Karin: Welkom! pff loopt idd niet helemaal lekker zo nee. Ik hoop dat het snel duidelijk voor jullie word wat er is! Ik vind je zin: Ik wil geen medisch wonder zijn, ik wil een wondertje in mijn buik! erg mooi! vind je het erg als ik hem gebruik als onderschrift? Ook voor jou natuurlijk heel veel succes!

liefs Melanie

15. Lex

Lex Bekend lid

11 okt 2010
    517
    0
    0
    Ik ben trouwens vandaag naar het zkh geweest.
    1 van de procedures is namelijk dat ze 2x in je cylcus bloedprikken om hormonen te checken. Niet spannend dus, stond binnen 5 minuten weer buiten.
    5 sept afspraak voor inwendig onderzoek en dan krijg ik ook de uitslag van het bloed.

16. karin1981

karin1981 Fanatiek lid

11 mei 2011
    1.482
    0
    0
    Zuid Holland
    @Melanie013: Thanx!!! En ja tuurlijk mag je die zin gebruiken!!! Grappig dat jij hem mooi vind terwijl het bij op het moment van schrijven, een frustratie-ontlading was hihihi
    Ik las dat je al 2 jaar bezig bent...jeetje..als ik dat lees vind ik mezelf zo'n aansteller hé. Ik wens je al het suc6 toe en ga zeker voor je duimen!!!

17. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    @karin1981: Nja we zijn 3 jaartjes bezig. Maar je zin klopt bij mij ook gewoon. Ik ben een medisch wondertje want 3500kcal per dag voor 1.5 jaar lang hebben me nog geen 100gram laten aankomen.. Mijn gewicht werd namelijk als een BIG problem gezien. klink klare onzin vonden wij maar goed de doktoren zullen het wel beter weten toch.. En wij maar verlangen naar t wondertje in mijn buik. Dus vandaar dat ik echt zo iets heb van jaaa die zin klopt gewoon helemaal.
    En een aansteller ben je niet hoor, iedereen die hier zit gun ik het om een kindje te krijgen en zelfs al zijn ze pas 1 maand bezig... Ik had misschien al een kindje gehad als ze niet zo'n foute en domme diagnose hadden gesteld. Maar het zal wel zo hebben moeten zijn. Ben nog jong dus heb ook wel de tijd, al begin ik nu toch wel ongeduldig te worden haha.

18. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    2Melanie: Ik heb je verhaal ergens anders hier op het forum gelezen en ben er wel van geschrokken. Ik ben zelf ook niet de dikste en maak me daar wel eens zorgen om, maar de dokter zegt dat zolang ik een normale cycus heb het ondergewicht geen invloed heeft. Dat geloof ik ook wel, want ik zie zovaak van die magere meisjes met een baby lopen. Als het hun is gelukt, moet het bij ons ook mogelijk zijn toch?
    Maar na jouw verhaal ben ik wel bang dat ze mij ook niet willen helpen in het ziekenhuis. Ook al ben ik wel wat zwaarder, 53 kilo bij 1.73 meter. Ik ben afgelopen jaren al 8 kilo aangekomen en meer lukt me echt niet. Ik hoop écht dat dat geen probleem wordt en anders kan ik altijd nog naar jouw nieuwe arts :D

19. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    Hoi meiden,

mag ik hier ook meekletsen?? :) Wij zijn nu zo'n 9/10 maanden bezig, nog niet zo lang dus.. maar ik heb in het verleden zoveel problemen gehad met mijn anticonceptie + cystes en verschrikkelijk pijnlijke menstruaties.. sinds ik met de pil ben gestopt heb ik een hele pijnlijke eisprong, waarvan ik dus gewoon niet meer kan lopen. Vandaar dat ik al iets eerder ben doorgestuurd.

Vorige maand ben ik voor het eerst naar de gyn. geweest.. heeft een echo gemaakt en heb bloed moeten laten prikken. Nu moet ik morgen weer bloed laten prikken om te kijken of mijn eisprong is geweest en mijn vriend moet zijn zaad inleveren..
    16 sept. moeten we weer terug, we krijgen dan een samenlevingstest en de uitslag van de andere onderzoeken + het advies hoe nu verder..

Tis allemaal heel spannend, maar baal er ook van dat het zo moet. Ben nog jong dus had verwacht dat het wel binnen 3 maanden zou lukken, niet dus :( terwijl vriendinnen van me binnen 1 wippie zwanger zijn.. niet zo leuk dus!!

20. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    @Danitcha: Je bent precies 8cm groter en precies 8 kg meer dan mij. Waarschijnlijk hebben we dus hetzelfde BMI.
    Het ligt er idd ook aan of je wel of geen cyclus hebt. als je een normale cyclus hebt lijkt het me dat je ook een ei-sprong krijgt. Maar idd goed dat je het wel even wil laten onderzoeken. 8kg aankomen is echt super! Ben ik best jaloers op haha.

@Jipje: Spannend dus. Hopen dat je een ei-sprong hebt gehad en ze er snel achter komen waar je pijnlijke dagen vandaan komen. Tja ik dacht ook van nou ik ben 18 dus ja zal wel snel zwanger zijn. Sowieso binnen het normale jaar dacht ik.. Nja niet dus.. Maar we blijven er voor gaan en hopelijk hebben we allemaal snel een wondertje in ons handen.

Deel Deze Pagina