Hallo, De dochter van een vriendin van mijn vriendin komt op zaterdag op mijn kinderen passen. Zij is 16 jaar. Wij hebben 3 kinderen( 10,4 en 1) en ze zullen allemaal in slaap zijn. ik heb dus 2 vragen: 1- Hoeveel zal ik per uur betalen? 2- Zij wil haar vriend meebrengen. Nou, ik ben een buitenlander en ik vind het best vrremd maar dat is misschien normaal hier?? Wat zullen jullie zeggen? Alvast Bedankt!
Haar vriend meenemen is normaal. Wel zou ik duidelijk afspreken dat zij oppast en dat je ook alleen haar betaald. Hier kreeg onze oppas met 16 jaar 3,50 per uur. En nu is ze ouder en krijgt ze 4 euro.
Tja, ik vind het niet direct normaal dat ze haar vriend meeneemt. Is dat in overleg met jou gegaan? De oppas van mijn kinderen is 17 en die krijgt 3 euro per uur.
Dat is dan per uur voor alle kinderen, klopt? niet per kind hoop ik! Zij heeft heel netjes gevraagd of zij mag hem meebrengen... ik heb nog niet een antwoord gegeven. Ik vind het lastig want ik wil niet teggen haar zeggen: ja, maar geen sex! Maar ik wil ook niet dat ze zitten te zoenen op mijn bank terwijl mijne kinderen boven liggen te slapen, snap je?!
Dit is voor alle kinderen inderdaad. Als je niet wil dat ze gaan zoenen dan zou ik zeggen dat haar vriendje niet mee mag komen. Je hebt hier namelijk geen zicht op en je weet niet wat ze wel of niet doen. Je zou hier ook even met haar moeder over kunnen praten. Hoe die het inschat. En dat je niet wil dat ze zoenen (of meer) in jouw huis, vooral niet omdat je niet wil dat je kids hier onverwacht getuige van kunnen zijn of zoiets.
5 euro per uur vind ik ook een mooi bedrag. Vriend meenemen zou ik prima vinden. Enne, als ze zoenen en 1 v/d kids zou het zien, is dat zo erg? Lijkt mij een heel normaal gebeuren (niet meer dan zoenen natuurlijk dan, maar ik neem aan dat ze niet gaan liggen s*xen op de bank, anders moet je sowieso op zoek naar iemand anders, want dan heeft ze gewoon geen normen en waarden).
Toen ik 16 was kreeg ik bij drie kinderen die al op bed lagen ook 4 euro per uur. Dit vind ik een mooi bedrag als je die leeftijd hebt. Het vriendje meenemen, ik deed het vroeger wel en ons oppasmeisje doet het ook. Ik weet nog wel dat ik dan op de bank zat en mijn vriendje alleen een heel kort kusje kreeg omdat ik dan bang was dat de kinderen inderdaad naar beneden zouden komen. Ze gaan echt niet verder dan een kusje op je bank hoor En stel je oudste komt beneden, dan gaan ze echt niet uitgebreid door hoor als je weet dat ze normen en waarden heeft, dan weet je dat je dat zelf ook niet zou doen en zij vast ook niet.
Vriendje meenemen zou hier geen probleem zijn. En dat mijn kinderen haar eventueel een kus zouden zien geven zou ik ook echt niet erg vinden, hoort toch gewoon bij het leven? Minder dan 5 euro per uur zou ik niet geven.