Twijfels over de naam!! Help! Ik vind een bepaalde naam de hele zwangerschap al leuk. Maar mijn man en ik liggen totaal niet op 1 lijn. Nu hebben we een naam gekozen die mijn man geweldig vindt, ik wel okee en bovendien heel populair. Ben nu zo aan het twijfelen of we niet alsnog moeten wisselen. Maar mijn man krijg ik niet meer overtuigd en wil er niks meer over horen Wat te doen! Al ben ik ervan overtuigd dat als de baby geboren is, ik er wel helemaal ok mee ben... maar ja...
Twijfel over de naam herken ik. Maar ik vond de naam van mijn zoontje eerst heel mooi in de zwangerschap. Ik heb het toen maar gegooid op hormonen. Maar als jij meteen al twijfels had over de naam van je man dan lijkt het mij verstandig dat je er nogmaals over praat.
Dus je man is tevreden, jij vermoedt dat je tevreden gaat zijn maar je wil het zeker weten. Ai. Lastig, zeker als je man niet meer wil wisselen. In welk opzicht liggen jullie niet op 1 lijn? Dat helpt ons meedenken voor een compromis. Misschien dat hij zich daarin dan ook kan vinden, en dat dat voor jou een "betere"optie is? Noemen jullie jullie kindje nu al bij de naam? Dat kan soms helpen om het gevoel "rond"te krijgen. De naam klopt namelijk, of klopt niet.
Ik herken het. Wij hadden naam al klaar liggen. Vind ik het een mooie naam? Ja, prachtig!! Hij past bij ons en ik heb me nooit andere naam bij een zoon voorgesteld en toch twijfel ik. Ik gooi het op hormonen. Ik twijfel namelijk aan alles en ben niet in staat om makkelijk beslissingen te nemen. Overigens is switchen geen optie voor mijn lief. Die houdt voet bij stuk
Jullie moeten allebei happy zijn over de naam anders krijg je misschien spijt. Kan je niet proberen om jouw naam e. Dan zijn keuze als tweede naam doen?
Sluit me aan bij Zouzograag... wij hebben de kleine toen ook zo genoemd en uitgesproken. (wel onder ons 2tjes) En dat voelde goed. Voor ons was het dus wel de naam. Zou dat gaan doen, en als jullie er echt niet aan kunnen wennen, of 1 van de 2, op zoek naar een andere naam?
Mijn man is van priscilla, manon, desiree, jessica enz. Het spijt me, maar ik vind dat echt zulke lelijke namen! Ik ben van de korte, stoere, maar toch vrouwelijke namen. Nu hebben we wel een naam naar mijn smaak, maar ben er niet helemaal happy mee... misschien puur omdat ik die andere naam leuker vind? Ik weet het niet. Wegebruiken deze naam ook af en toe en ik schrik elke keer als mijn man hem zegt. Voor mij klopt het nog niet. Nu ben ik aan het bedenken of ik dit bij mijn zoontje ook had, maar kan het me niet herinneren. Moeilijk! En we hebben nog maar zo kort! Ik heb al een geboorteaankondiging met naam gekocht voor aan het raam enzo, dus ik was er wel zeker van.... nu die twijfels dus. Misschien toch hormonen?!
Dan lijken mij het hormonen als je al een geboortebord hebt gekocht. Rond die zwangerschapstijd begon ik ook te twijfelen.
Ik herken het wel een beetje. Wij hebben deze naam al jaren staan voor n dochter, maar toch ga je dan even twijfelen... Ook hier meerder dingen met de naam besteld (naambord en letters op de muur). Ik denk dat het bij komt omdat we de naam nu niet gebruiken ivm ons zoontje, die pikt alles op en vertelt het dan iedereen. Hier trouwens ook n populaire naam.
hier hetzelfde probleem :S ik wist vanaf moment 1 dat ik deze naam mooi vond maaar je hoort hem nooit echt nooit vriendlief is er nu wel mee eens maar hij houd meer van oerhollandse namen en ben bang voor de reacties dus gooi hem hier wel in de groep in de hoop dat jullie me gerust kunnen stellen wat vinden jullie van Logan
@Inkie86: Mooie naam! Hadden wij ook als naam voor de 2e. Maar paste niet qua gevoel bij dit kindje. @Ts: Goed naar je gevoel luisteren. Bij de 1e waren wij bij 8 weken al zeker van de naam en nooit getwijfeld. Bij de 2e hadden wij uiteindelijk een naam. Maar rond 14 a 16 weken begon ik te twijfelen. Het voelde niet goed. Uiteindelijk een andere naam gekozen (Logan) en ergens midden/eind zwangerschap kwam mijn vriend dat hij er ook geen goed gevoel bij had. Uiteindelijk zijn wij bij een naam gekomen wat echt voor beide goed voelt en nog steeds erg blij mee. Twijfelen kan komen door je hormonen maar het gevoel is belangrijker. Past het voor je gevoel wel bij je kindje? Wat je eventueel kunt doen is samen met je partner erover hebben en misschien als je zo twijfelt nog een naam zoeken. Dan heb je 2 opties en dan pas de naam kiezen als de baby is geboren? Het moet wel voor beiden goed voelen en niet de 1 wel en de andere niet
Wij hadden voor de zwangerschap ook al de naam liggen voonr onze 1e zoon, maar begon ook te twijfelen.. Ben blij dat we niet naar een andere naam hebben gezocht want deze naam hoort gewoon bij hem! @inkie Ik vind het een mooie naam!