Hoi! Ben maar weer eens met ovulatietesten begonnen om eens te kijken hoe of wat... Ben op de 22ste, dag 8 van mijn cyclus (gerekend vanaf eerste dag menstruatie) begonnen en had een licht streepje. Prima, negatief, leek me logisch op dag 8. Het zijn trouwens testen van de action. Daarna doorgetest tot nu. Dag 9 een ieetttts donkerder streepje, dag 10 ook maar zeker niet even donker of donkerder dan de controlestreep. Inmiddels zijn ze weer blanco, echt misschien met heel goed turen een streep te zien. Eigenlijk zou je denken, doortesten maar, die piek komt misschien nog wel! Maar! Volgens mijn app zou mijn ovulatie gisteren zijn. App gaat uit van gemiddelden dus kan het best heel erg mishebben. Maar! Eergisteren voelde ik erg lekker en mijn borsten (of eigenlijk alleen de ene borst waarmee ik nog borstvoeding geef) deed echt mega pijn! Er zachtjes tegenaan zitten was al aauwwwwww! Dit had ik een aantal cycli geleden ook een paar keer, ook precies zo ongeveer op de helft van mijn cyclus waar ik mijn eisprong zou verwachten. Vandaag scherpe steken gevoeld, maar dat kan ook van alles zijn. Maar wat is nu eigenlijk mijn vraag.... Nou het zijn er eigenlijk meerdere: - kan mijn lh-piek nog voor dag 8 geweest zijn, en dat de streepjes daarom zichtbaar begonnen (maar geen knaller want na de piek getest) en nu niet meer zichtbaar zijn - kan ik mijn piek gemist hebben, ik test 1 a 2x per dag, vaak tussen 10 en 12 uur en soms in de middag of avond nog eens, en toch mijn eitje op de verwachte dag ongeveer gehad hebben(vanwege niet lekker, auw borst en felle steken) - Of kan ik er vanuit gaan dat mijn ei nog moet komen en dus stug doortesten?( wat ik voor de zekerheid toch wel ga doen maar ja, verwachtingsmanagement he!) Sorry voor de lap tekst, ben vrij nieuw met ovulatietesten dus hoop dat jullie wat inzicht kunnen bieden!
Tests van de action zijn niet betrouwbaar; andere kopen voor meer zekerheid. Voor dag 8 is het eigenlijk niet mogelijk om een eisprong te hebben. Eicel heeft even tijd nodig om te rijpen. Piek missen als je 1 a 2 keer per dag test is niet mogelijk. Waarschijnlijk duurt het eventjes langer voor je eisprong eraan komt OF er zitten tussen de actiontests een aantal slechte (komt vaak voor).
Oh, dat wist ik niet van de betrouwbaarheid... Nou ja ik heb ze nu liggen dus maak ik ze deze cyclus wel op. Heb je een tip voor je voor een (betaalbaar) alternatief? Ik hoor goede verhalen over de digitale clearblue maar dat gaat me echt teveel geld kosten... Je hebt er ook zo veel nodig! Ik wacht het maar af dan... Oh ja nog een vraag, met een cyclus van tussen de 23 en 30 dagen is het wel aannemelijk dat je uberhaubt een eisprong hebt, toch?
Actiontesten zijn prima hoor! Volgens mij is nephthys 1 van de weinige die er negatieve ervaringen mee heeft, maar dat wil ze wel aan iedereen meegeven. Zelf negatieve ervaringen met kV ovulatietesten. Zelfs bijna een keer een behandeling door gemist! Ik bestel ze meestal via internet. Goed en veel goedkoper. Clearblue... Dat zijn echt afzetters als je het mij vraagt.
De action testen werkt bij de een beter dan bij de andere.. Bij mij werken ze al een jaar erg nauwkeurig hoor!! De testen hebben nooit naast een eisprong gezeten.
Ohja en ik weet dat het voor dag 8 vrij onmogelijk is om te ovuleren, maar als ik nou mijn piek had op dag 7, dan is mijn ei op dag acht of negen... Dat zou dan toch kunnen? Eigenlijk denk ik dat ik mij eisprong gewoon op tijd heb gehad, dus ergens eergister gister of vandaag, ook vanwege rekbaar slijm, zere borst en algeheel niet lekker gevoel... Ik zal het wel merken over twee weken.
De enige? Ik hoor het van veel mensen zowel online als in real life. Ik wil graag teleurstellingen voorkomen. Tuurlijk kunnen mensen het geluk hebben gehad nooit een slechte test te zijn tegengekomen maar wetende dat de kans groot is, is het toch goed als het gezegd wordt, vind ik. Lijkt me namelijk vreselijk als je helemaal zeker lijkt van je zaak en dan door zoiets stoms weer een flinke teleurstelling voor je kiezen krijgt.
ik zou doortesten, kan zijn dat je ei nog komt hoor~die van de action zijn wel goed als je het niet vertrouwd zou ik die van zwanger en kids nemen (online bestlllen volgende dag thuis bezorgd i de brievenbus ) en goedkoop kan heel goed zijn dat je piek nog moet komen Succes!
Het gaat om de stelligheid waarmee je het steeds brengt nephthys. Misschien beter om het te omschrijven zoals je in je laatste stuk doet, dus 'niet iedereen heeft goede ervaringen' oid. Feit blijft dat deze testen gewoon goed zijn gekeurd. En dat gebeurt niet zomaar.