Steeds bloedverlies tijdens naar de WC gaan

Discussie in 'Miskraam' gestart door Laura01, 21 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laura01

Laura01 Lid

13 mrt 2007
    56
    0
    0
    Nieuw-Vennep
    Hallo,

Ik heb even een vraagje, beetje genant, maar ben wel benieuwd of er nog meer zijn die dit hebben:

Ik heb steeds, nu sinds 4 dagen ná mijn ei, als ik naar de wc moet voor de "grote boodschap" (om het maar even netjes uit te drukken :oops: ) wat bloedverlies. Het is niet veel, maar het is er wel en best een beetje verontrustend.

Ik heb dit namelijk al een keer eerder gehad maar toen was ik dus zwanger. Ik schrok me rot natuurlijk maar de verloskundige zei dat het kwam doordat de baarmoedermond heel erg doorbloed is en door het persen er een bloedvaatje kan knappen, ik hoefde me geen zorgen te maken als ik geen krampen verder had.
    Nu bleek later dat het vruchtje rond die tijd van de bloedingen gestopt is (7wk) met groeien en daar kwam ik achter met de eerste echo met 9wk. MA dus.

Ik weet nog niet óf ik zwanger ben überhaupt, maar als ik dit weer heb...dan gaat het ook vast weer fout... :cry:
    Ik heb er namelijk bij een normale cyclus (dus niet zwanger) nog nooit last van gehad.

Heeft iemand dit ook?

Groetjes van een piekeraartje....

2. Abigail

Abigail Bekend lid

6 nov 2006
    644
    0
    0
    Noord-Holland
    Je zou zwangerschapstest kunnen doen? Dan weet je in ieder geval of je wel of niet zwanger bent. Heb je iets meer antwoord. Kan het geen vroege ongi zijn? Succes meis

3. verzorgingsmiep

verzorgingsmiep Actief lid

26 apr 2007
    475
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Dordrecht
    Kan het geen aambei zijn?
    En anders zou ik ff een zwangerschapstest doen.
    Veel sterkte.
    Liefs

4. mieltje

mieltje Bekend lid

19 jan 2006
    913
    0
    0
    Het lijkt me iets te vroeg voor een testje.
    Ka idd een aanbei zij of een scheurtje.

Veel drinken, vezels in je voeding helpen om je ontlasting zacht te houden.

5. Laura01

Laura01 Lid

13 mrt 2007
    56
    0
    0
    Nieuw-Vennep
    Een aambei: nee dat kan niet, want dan komt het bloed toch echt uit de anus, en het komt dus duidelijk uit mijn vagina.

Testje: nou, zoals Mieltje al zegt: beetje vroeg voor een test. Het heeft toch geen zin om nu te testen want de vorige keer was ook de eerste test op de NOD negatief en de tweede bij 3 dagen over tijd pas positief.

Ik zit zelf ook te denken aan een scheurtje of zoiets in de baarmoedermond ofzo en dat dit steeds opengaat als de ontlasting daar in de buurt "passeert" zeg maar. Het ligt tenslotte naast elkaar, dus dat is de enige logsche verklaring die ik kan vinden.

Ik zou natuurlijk ook gewoon ongesteld kunnen zijn, maar dat zou dan op dag 19 begonnen moeten zijn en het bloedt echt alleen maar bij de ontlasting dus niet tussendoor of bij het plassen. Ik zit nu op dag 26 dus nú zou het verklaard kunnen worden door een vroegere ongesteldheid, maar dat verklaart niet waarom het dan al op dag 19 begon...

Ik heb geen andere keus dan afwachten tot mijn ongi of tot ik een test kan doen. Ik baal hier behoorlijk van! Het maakt me zó onzeker... :(

6. Abigail

Abigail Bekend lid

6 nov 2006
    644
    0
    0
    Noord-Holland
    Laura.....dit geloof je echt niet, maar ik zit nu ineens met dezelfde onzekerheid. :rolleyes: Ik ga net naar het toilet ontdek donkerbloed in mijn slipje en bij afvegen een duidelijke heldere veeg. Fijn we kunnen elkaar dus de hand schudden! :( Whaaaaaaaahhhhh :confused: Ik heb dit dus nog nooit eerder gehad. Moet ook pas eind van deze week ongi worden en dat is bij mij altijd keurig op tijd. Volgens berkeningen zou het vandaag wel mijn innesteldag zijn, maar ik heb eerder nog nooit last van een innestelingsbloeding gehad. En mijn ongi kondigt zich meestal anders aan. Je zou gek van je eigen lichaam worden, bah kon je als mens maar eens binnen kijken om te zien wat er aan de hand was. Nou ja voor allebei een hele onzekere week, einde deze week of begin volgende week weten we waarschijnlijk meer.

Alhoewel jou verklaring met je ontlasting klinkt logisch, maar meestal is de baarmoederwond behoorlijk doorbloed als je zwanger bent. Toch? Om maar van het positieve uit te gaan, ik hoop dat we allebei inderdaad geluk hebben en dat we te maken hebben met een innesteling of een beginnende zwangerschap zou wel leuk zijn.

Liefs Abigail

7. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    Hoi Laura en Abigail,

Bah, wat een onzekerheid.
    Ik hoop voor jullie dat het positief nieuws is. Ik kan jullie hier helaas geen advies over geven. Ik heb het gehad rond mijn eisprong, maar ook de verloskundige wist niet precies wat het te betekenen had. Het was in ieder geval geen zwangerschap en geen blaasontsteking. Je lichaam kan rare dingen met je doen na éen miskraam.
    Ga niet meteen van het ergste uit (bij mij was het bij de eisprong, bij jullie juist later). Het kan een innsteling zijn, maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen.
    Helaas is het dan afwachten, hoe vreselijk dat ook is.
    Heel veel sterkte meiden en ik duim voor jullie dat het iets positiefs is!

Groetjes Franka

8. mieltje

mieltje Bekend lid

19 jan 2006
    913
    0
    0
    Ik heb het bij een cyclus gehad. Die was 20 dagen ipv 26 dagen. En het was geen tussentijdse bloeding, maar een vervroegde cyclus.
    Mijn gyneacoloog weet ervan, maar omdat de andere cycli wel regelmatig zijn wil hij het nog aankijken.

9. Laura01

Laura01 Lid

13 mrt 2007
    56
    0
    0
    Nieuw-Vennep
    Nou Abigail: ik hoop voor jou dat het snel weer weg gaat, want zoals ik al zei het is echt niet grappig meer.

Bij mij is het gisteren en vandaag overdag even weg geweest en nu net bij het naar de wc gaan had ik het weer maar wel heel weinig.
    Ik voel wel een beetje krampjes, maar ik weet niet meer wat wat is, mijn lichaam doet héle rare dingen op het moment. :(

Ik heb me voorgenomen morgen niet te testen en gewoon te wachten tot mijn ongesteldheid goed door komt: misschien vannacht wel gewoon. Ik denk echt niet dat het deze maand raak is... Mocht het woensdag nog niet doorgekomen zijn gooi ik er een testje tegenaan. :rolleyes:

Succes... ;)

10. Abigail

Abigail Bekend lid

6 nov 2006
    644
    0
    0
    Noord-Holland
    Succes meid. T is bij mij inmiddels weer gestopt was dus echt maar een flinke veeg. We zullen aan het einde van de week hopelijk weten wat het was.

11. Laura01

Laura01 Lid

13 mrt 2007
    56
    0
    0
    Nieuw-Vennep
    Nou...de :evil: :evil: zijn er weer hoor... Ben ik wel van de onzekerheid af, maar waar die bloedingen van vorige week nou vandaan kwamen: ik zou het echt niet weten :(: :(:

Helaas pindakaas, op naar de volgende ronde!

12. Abigail

Abigail Bekend lid

6 nov 2006
    644
    0
    0
    Noord-Holland
    Jammer meid ik had het je zo gegund. Voor mij is het nog onzeker. Nog geen :evil: :evil: Pffffffffff

Nou ja op naar de volgende ronde dan maar weer he, heel veel sterkte en good luck!

13. Abigail

Abigail Bekend lid

6 nov 2006
    644
    0
    0
    Noord-Holland
    Ook bij mij nu :evil: :evil: Weer balen dus.

14. Laura01

Laura01 Lid

13 mrt 2007
    56
    0
    0
    Nieuw-Vennep
    O wat jammer...ook iets eerder dus!
    Ik heb trouwens even mijn agenda erbij gepakt, en teruggezocht van voor mijn zwangerschap, en wat blijkt: ik heb dit toch al eens eerder gehad! Ik hou namelijk bij op welke dagen ik rare afscheiding heb of bloeding en ik was dit dus even vergeten.

Wel een klein lichtpuntje wat me ook weer te binnen schoot (ik ben echt een warhoofd, niet te geloven) ik ben twee maanden voor ik zwanger werd bij de osteopaat geweest en toen heeft hij de baarmoeder "anders gepositioneerd" zoals hij het noemde, en toen waren die bloedingen dus een tijdje helemaal weg. Vandaar dat ik het vergeten was, want slechte dingen vergeet je snel ;) Anyways: ik denk dat ik maar weer een afspraak maak om te kijken of de osteopaat er iets aan kan doen...
    Misschien ook iets voor jou als het terug blijft komen?

15. mieltje

mieltje Bekend lid

19 jan 2006
    913
    0
    0
    Hoe doet die osteopaat dat dan?

16. Abigail

Abigail Bekend lid

6 nov 2006
    644
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik ken de werking van een osteopaat, heb er zelf bij gelopen voor mijn rug. Kijk het wel even aan en ik hou het in gedachten. Thnx

17. Laura01

Laura01 Lid

13 mrt 2007
    56
    0
    0
    Nieuw-Vennep
    @Mieltje: misschien kun je even kijken op de site van de osteopathie:
    http://www.osteopathie.nl/patient_ingang.html

Het is een beetje moeilijk uitleggen namelijk. Ik loop al een aantal jaar bij een osteopaat vanwege mijn darmen, rugpijn en veel hoofdpijn en ik heb er ontzettend veel baat bij gehad, terwijl mijn huisarts me steeds weer wegstuurde met "je moet er maar mee leren leven". Een osteopaat kan zoveel meer, maar het is moeilijk uit te leggen zonder dat het zweverig over komt, maar dat is het absoluut niet. Als je goed blijft doorvragen kan de arts je van alles uitleggen en verklaren over je lichaam.

Nou moet ik er wel bij zeggen dat deze behandeling ook voor een deel uit een inwendige behandeling bestond (vaginaal dus) en dat is natuurlijk nooit heel erg leuk, maar goed; het is voor een goed doel. :( Hij heeft bij mij de baarmoedermond vooral anders gepositioneerd maar dat deed hij zo zachtjes dat je tijdens de behandeling alleen een soort druk voelt, geen pijn. Erna was ik dus meteen van al die tussenbloedingen af. Bijna niet te verklaren maar het werkte wel!

Deel Deze Pagina