blijven voeden op verzoek?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door san68, 20 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. san68

san68 Actief lid

27 feb 2007
    213
    0
    16
    Ik geef nu ruim 6 maanden BV, nog steeds op verzoek. Het lijkt wel of mijn mannetje steeds vaker en meer wil drinken, het is ook een soort aangewen. Vooral 's nachts. Ik blijf dus geven op verzoek. Hij komt meer dan genoeg aan. Wat doen jullie? Ik tel niet alle voedingen, maar soms zijn het er wel meer dan 8. Vooral 's nachts elke 2 a 3 uur... Aan toegeven of niet?

2. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Jeetje mina, na een half jaar 's nachts iedere 2-3 uur? Wat knap dat je dat vol houdt, zeg! :confused: Ik ben geen deskundige, maar bij een half jaar mag je toch ook andere dingen gaan geven en is het maagje van je mannetje groot genoeg om wat meer te eten/drinken per keer. Misschien moet je wat voedzamere dingen gaan geven? Hij mag nu meer dan melk alleen. Ik zou het wat gaan proberen te rekken. Heeft hij een speentje? In dat geval kun je het daar mee wat rekken. Ik moest mijn baby na de geboorte iedere 3 uur voeden omdat ze nog geen 2,5 kg was, maar sinds ze daar boven zit hoeft dat niet meer. Na 2 maanden kwam ze nog 1x 's nachts, na 3 maanden sliep ze door :) en zit ze daarmee op 6 voedingen. Niet op verzoek, omdat ze op een gegeven moment iedere 1,5 uur wilde drinken, en dat trokken mijn melkflessen niet. Heb het toen, op advies van het cb, gerekt dmv een speentje naar iedere 3 uur op vaste tijden. Vond ze prima.
    Heeft je baby wat vetreserves waar hij op kan teren? Met een half jaar is hij wellicht ook zo slim geworden dat hij weet hoe hij aandacht krijgt. Heb ik nog geen ervaring mee, hoor, kun je zelf beter inschatten. Misschien bij de laatste voeding iets extra voedzaam geven zodat hij 's nachts wat minder honger krijgt?
    2 keer 's nachts is niet vol te houden op den duur, zeker niet als je moet werken. Denk ook maar om jezelf, hij hoeft op deze leeftijd niet meer zo veel gevoed te worden, je doe hem er niet tekort mee door het te gaan rekken. Dus nu mag je weer aan jezelf denken ;) .

3. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Mijn zoon van bina 17 mnd ook nog snachts een keer of 2 hoor... en overdag minimaal 2x dus ik zit op ong 4 tot 5x per dag.

ik ben wel altijd op verzoek blijven voeden, nu hij 6 mnd is geweest zal hij meer erbij gaan eten. Als hij 1 is zul je ong 3 maaltijden per dag geven en nog een keer fruit en misschien een tussendoortje en de bv zal steeds meer drinken worden ipv eten en drinken maar dit gaat heel geleidelijk. Verder zijn er ook altijd momenten dat ze opeens meer of minder borst willen als je echt op verzoek voedt. Paar weken geleden wou hij overdag echt niet, ook prima en nu wil hij dus weer een keer of 5 (als hij niet lekker is krijgt hij alleen bv dus dan zeker een keer of 8)

Gewoon doen wat jij fijn vind en zoveel bv geven als je fijn vindt, het wordt vanzelf minder belangrijk. Als je het snachts een probleem vind worden kan je misschien afsrpeken dat je man er een poosje uitgaat en gaat troosten, kan zijn dat hij er na een week al overheen is (of niet)

4. san68

san68 Actief lid

27 feb 2007
    213
    0
    16
    Bedankt voor jullie reacties. We hebben wel geprobeerd om hem op een andere manier te troosten, maar hij raakt dan zo overstuur. En sinds zijn geboorte is hij gewend om vaak kleinere hoeveelheden te drinken. We zijn nu wel begonnen met bijvoeden, maar dat zijn nog kleine beetjes.

5. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik herken dat.... met 6 maanden zat ik ook op minimaal 1, maar vaak ook 2 nachtvoedingen. Het schijnt dat ze rond die tijd gewenning kunnen hebben. Ik heb toen ook gerekt steeds met een speen en dat ging best goed. En de bijvoeding helpt ook goed moet ik zeggen. Nou zijn er altijd weer momenten dat de nachtvoeding er weer insluipt (vannacht en gisteren, want meneer heeft last van zijn doorkomende voortand). Ik zou niet weten hoe vrouwen dat aanpakken als ze geen borstvoeding geven.... bv is bij ons nog de ultieme troost, werkt nog beter dan een knuffel ;)

6. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Rond die tijd had ik ook weer 2-3 nachtvoedingen.
    Opeens wordt hun wereld weer groter en moeten ze veel verwerken. Voor de babies is de moedermelk dan veiligheid en troost, die ze zo hard nodig hebben.

Na verloop van tijd zal je merken dat de bijvoeding wat meer wordt en wordt de bv steeds meer drinken, zoals Zeeuwsmeisje ook zegt.

Ik merkte na een maand of 11 dat de nachtvoedingen minder werden, en nu heb ik ze nog een enkele keer, maar mag echt geen naam hebben.
    Maar ik weet dat het fases zijn, straks rond de 15 maanden, zal het waarschijnlijk wel weer terugkomen.
    Ik heb er dus altijd aan toe gegeven, ook al is het soms vermoeiend.
    Dan ging ik overdag ook even plat, als mijn kind ook sliep, dit hielp goed om er weer even tegen te kunnen.

7. Sijke

Sijke Bekend lid

Ik heb ook steeds op verzoek gegeven en inderdaad heb je dan van die momenten 's nachts dat je denkt; waar zijn we mee bezig. Waren hier ook van die periodes.
    Succes ermee.

8. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik voed ook nog op verzoek. Rond de 6 maanden kwam Marijn ook weer 2 keer. Nu ineens geen nachtvoedingen meer maar voor hoelang?

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mirre komt soms ook meerdere malen per nacht. Ik denk dat het komt door het 6 maanden sprongetje. Wat Jingels ook al zei, kindjes realiseren zich nu dat er afstand bestaat en hebben juist mama dan extra nodig. Wel vermoeiend voor de mama ... maar ik zou er wel aan toe geven (wat kun je anders?) ... Sterkte ;)

10. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Hier ook vaak nog wel 1 of 2 nachtvoedingen (al noem ik half 5 eigenlijk geen nachtvoeding meer ;) ) en ik voed nog steeds op verzoek. Alleen betekend dat nu dat ze blij naar me toe komt lopen en om "tata" vraagt of een ruk aan m'n shirt geeft :)

Deel Deze Pagina