Hallo, Onze kleine van 15 dagen krijgt BV maar met een tepelhoedje. Ik kolf 1 à 2 keer per dag maar voedt naar behoefte. Daar zit ook gelijk het probleem, ze heeft sinds een paar dagen steeds langer nodig om vol te zitten en nu net ben ik 2 uur bezig (ze valt wel af en toe in slaap maar niet lang, ze drinkt vrij continu) geweest en nóg lijkt ze niet genoeg te hebben... Ik maak me geen zorgen dat ik geen productie heb want borsten zijn nooit helemaal leeg maar het kost me nu wel heel veel tijd... Ze slaapt vervolgens wel 4 uur ongeveer, wat natuurlijk wel weer fijn is (zeker s nachts ) maar 2 uur aan de borst is me een beetje te gek... Wordt dit wel minder? Wat zou de oorzaak kunnen zijn? Alvast bedankt! Inge
Hoi, Waarom ben je begonnen met kolven? - Een voorraadje leggen? - Productie verhogen? - Of een andere rede? Wanneer kolf je? direct na een voeding of vlak ervoor? Laat minimaal 1,5-2 uur tussen een kolfbeurt en een voeding zitten. Ik denk dat je misschien nu ook te maken hebt met regeldagen. Dit komt rond de 10 dgn en rond de 3 weken voor. Dit is een gemiddelde en sommige kindjes doen het op andere tijden. Ook kan het zijn dat je kindje een virusje bij zich heeft en daarom vaker/langer wilt drinken om via jou melk antistoffen binnen te krijgen om het te bestrijden. Je kindje hoeft zich niet ziek te voelen! Blijf voeden op verzoek en kijk het even aan. Je kleintje krijgt voldoende binnen, anders zou ze niet 4 uur lekker slapen. Groetjes Saskia
Hallo Saskia, Bedankt voor je reactie, ik kolf omdat de kraamzorg heeft gezegd dat de baby de borst nooit helemaal goed leeg kan drinken als ze via een tepelhoedje drinkt. Dus dat je 1 à 2 keer per dag moet nakolven. Is dat niet zo?
Hoi, Ook zonder tepelhoedje drinkt je baby de borst nooit helemaal leeg. Als je productie goed is, hoef je niet (altijd) na te kolven. Gezien je borsten het nu gewend zijn, zou ik het kolven er langzaam af gaan halen. (scheelt jou ook weer tijd) Doe dit in 1 a 2 weken tijd. Let op je productie, mocht het terug gaan lopen, omdat je borsten het gewend zijn, zou ik alleen na de 1e voeding in de ochtend voeden. Dan heb je de meeste melk en leg je gelijk een voorraadje aan in de vriezer. Groetjes Saskia