Blijven werken of fulltime moeder?

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by Prinsesje23, Oct 27, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Prinsesje23

Prinsesje23 Niet meer actief

Ik ben nu nog maar kort zwanger maar mannetje en ik hebben het hier al vaker over gehad. Ik werk nu 2 dagen (niet bewust maar kan niet meer uren krijgen). Op dit moment komt dat wel mooi uit :) ik werk namelijk in het onderwijs en wil die 2 dagen wel blijven werken. Ook omdat we het geld mooi kunnen gebruiken maar ik dan ook even weg ben.

Wij gaan ons kindje niet naar de creche of het KDV doen. We hebben oma's (onze moeders) die wel willen oppassen en kunnen ook een andere oppasregeling treffen binnen de familie.

Daarbij komt ook nog kijken dat ik het werken in het onderwijs goed kan combineren met een kindje.

Hoe lossen jullie het op?

2. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

Aug 18, 2007
    1,383
    24
    38
    Ik ga bijna weer werken, ook in het onderwijs. Had steeds 4 dagen, ga nu naar 3 dagen. Dat ik 3 dagen ga werken heeft er ook mee te maken dat ik dan, relatief gezien, minder werk heb dan op 2 dagen.

Onze dochter gaat 2 dagen naar het KDV en 1 dagen is m'n man af en toe vrij en anders gaat ze naar één van de oma's.

We hebben bewust voor het KDV gekozen om te voorkomen dat ze non-stop verwend zou worden bij de oma's en omdat we het pedagogisch gezien erg goed vinden voor de ontwikkeling van onze dochter.

Dus, dat is onze keuze! Succes met je zwangerschap!

3. Yvonne02

Yvonne02 Actief lid

Feb 19, 2008
    332
    0
    0
    Nikki gaat vanaf begin december als ik weer aan het werk moet, twee dagen in de week, van 9:00 uur tot 14:00 uur naar de gastouder.

4. Marleen83

Marleen83 Actief lid

Dec 17, 2007
    277
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Noord-Holland
    Ik ga 20 uur werken, ook in het onderwijs. De ene week werk ik do/vrij en de andere week wo/do/vrij. Shane gaat op do/vrij straks naar het KDV en de wo om de week naar mijn moeder. Dit heeft ze zelf aangeboden, meer oppassen zal ook niet gaan aangezien ze zelf ook nog 4 dagen werkt. We hadden in principe ook de wo voor het KDV gekozen maar door de aanbieding van mijn moeder hoeft dat niet meer. Schoonmoeder wil graag oppassen maar dit is niet mogelijk... wonen 9000 km verder...

5. hironobesh

hironobesh Bekend lid

Jul 14, 2006
    624
    0
    0
    Mama bij huis
    Drenthe
    Ik ben fulltime huis moeder.
    Het is geen vetpot met 1 inkomen, maar heb het er graag voor over.

6. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik werk drie dagen, ons kind gaat twee dagen naar een kdv en 1 dag naar oma. Daar voelen we ons allemaal prettig bij.
    Wij hebben bewust gekozen voor twee dagen kdv, om dezelfde redenen als Minke24.

7. Prinsesje23

Ik snap de redenen wel waarom jullie je kindje naar het KDV brengen. Ik vind het fijn dat ik straks thuis kan zijn om vaak bij ons kindje te zijn.

8. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik werkte eerst 32 uur en ga nu naar 20 uur. Het 1e jaar 18 uur ivm ouderschapsverlof.

Ik draai alleen slaapdiensten (werk in de zorg). Dus dan vertrek ik 's middags rond 14.30 van huis en ben de volgende dag tussen 10.00 - 10.30 weer thuis.
    's Middags kan ik mijn dochter dan bij mijn ouders brengen, die wonen hier 10 minuten vandaan. Mijn vriend haalt haar dan uit zijn werk weer op. De volgende ochtend blijft mijn vriend iets langer thuis totdat ik er ben en kan hij naar zijn werk. Zo wisselen we het mooi af.

Gelukkig zal ik gemiddeld per week maar 1 slaapdienst draaien. En maximaal 2 weekenddiensten per maand, maar dan is mijn vriend gewoon thuis dus is er geen probleem.

Ik ben heel blij dat ik geen KDV hoefde te regelen. Ik vond het teveel gedoe en te duur. Maarja werkte ik nou ook overdag, dan had ik waarschijnlijk weinig keuze gehad.

Helaas kan ik geen thuisblijfmoeder zijn omdat we het financieel niet trekken. Maar ik kijk wel uit naar ander werk waarbij ik alleen avonden ga werken maar zonder te overnachten op mijn werk. Of misschien wel een hele andere richting uit, ik zie wel.

9. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

Aug 18, 2007
    1,383
    24
    38
    Teveel gedoe en duur? Wat bedoel je daar precies mee? Inschrijven is even een briefje opsturen, kinderopvangtoeslag is ook even een aanvraag invullen, halen en brengen doe ik gewoon op weg van m'n werk... en duur is 't zeker niet! Wij zijn netto E 80 kwijt per maand voor 2 volle dagen! Daar kan ik geen zwarte oppas van betalen!

10. Prinsesje23

Als je het niet binnen de familie kunt/wilt regelen is dat niet zo duur maar als het op een andere manier kan zou ik daar wel voor kiezen... :)

11. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Ik werk (straks weer) 32 uur. Kinderen zitten 2 middagen per week op een KDV. Door ander werk van mn vriend zal dat straks iets meer gaan worden, waarschijnlijk 3 halve dagen.

Behalve de financiële kant zou ik zelf ook niet graag hele dagen thuiszitten. Ik word nu al gek! En KDV ook een hele bewuste keuze. Gastouders vind ik geen vertrouwd idee en mn vriend heeft er hele slechte ervaringen mee (waarmee ik absoluut geen oordeel heb over mensen die hier wel voor kiezen!). En oma's is voor ons ook geen optie. Die zijn voor extra oppas af en toe.

12. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Louise gaat 1,5 dag per week naar het kdv, 1 dag is papa thuis en de rest ben ik zelf thuis. Ik zou er niet aan moeten denken om fulltime thuis te zitten. Vroeger riep ik wel altijd dat ik een thuismama wilde zijn maar nu ben ik toch erg blij dat ik 20 uur per week aan het werk ben.

13. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

Aug 18, 2007
    1,383
    24
    38
    Ja, net als Pendrag geven wij liever wat meer geld uit aan een omgeving waar ze met andere kinderen om leert gaan, waar ze liedjes gaat zingen, waar ze gaat knutselen (op termijn natuurlijk), waar ze een goed dagritme krijgt etc. Oma's vind ik leuk voor één keer in de twee weken een dagje, voor noodgevallen en gewoon voor de 'leuk'.

14. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    Ik werk 24 uur per week en Thijs gaat het kdv. Ik vind het super gezellig voor hem. Ik zie dat hij het erg leuk vind met andere kinderen.

Als jij je beter voelt om de oma's te laten oppassen, dan zou ik dat zeker doen. Vooral als je kindje nog erg klein is kan dat een geruststellend gevoel geven. En bevalt het toch niet (doordat hij/zij teveel verwend wordt) dan kan je altijd overstappen naar een kdv onder het mom van dat er dan meerdere kindjes zijn en beter voor jou kindje

Share This Page