Kinderopvang en niet weten waar ik ga wonen

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by Dot, Oct 17, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    Ik zit met een groot dilemma, we gaan naar een andere stad verhuizen, alleen is het nog niet concreet wanneer en waar in de stad precies.
    We moeten gewoon tegen een leuk betaalbaar huisje aanlopen.
    Ondertussen vordert mijn zwangerschap gestaag en heb ik nog niks concreets geregeld qua opvang.
    Moet ik het kindje maar gewoon gaan opgeven in de nieuwe stad of nog in mijn oude woonplaats voor het geval het allemaal langer gaat duren?
    In limburg zijn de wachtlijsten wel minder lang, maar toch.
    Ik weet het gewoon niet.
    In het ergste geval kan oma wel een poosje inspringen maar niet voor heel lang....

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Ik zou bij meerdere kdv's in stad waar je naartoe wil verhuizen je kindje inschrijven. Je kan altijd nog afzeggen lijkt me. Maar hoe doe je het dan met je werk? Blijf je werken in de 'oude' stad? Als dat het geval is, is het misschien handiger om in di omgeving een kdv te zoeken.

3. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    Ik kan clienten krijgen in mijn nieuwe stad.
    Daar heb ik al een gesprek over gehad op mijn werk.
    Inschrijven bij een kdv is dus vrijblijvend en ook kosteloos?

4. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,168
    2,283
    113
    Inschrijven is niet kosteloos, maar ook niet heel duur. Bij ons kost het 20 euro.

5. dib

dib Fanatiek lid

Sep 11, 2007
    2,153
    1
    0
    Nederland
    Inschrijven is niet kosteloos maar vaak heb je ook nog een opzegtermijn van 2 maanden. Als je kindje dan geplaatst is moet je wel betalen.

Laat je dus goed informeren voordat je je overal in laat schrijven!

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

In Amsterdam is het wel kosteloos (althans wel bij de kdv's waarbij ik me heb ingeschreven).

Misschien moet je om deze reden een gastouder overwegen? Voor zover ik weet kun je daar altijd wel terecht en dan heb je toch opvang...

Share This Page