Blijven werken of stoppen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Velobabe, 21 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Blijven werken of stoppen?

1. 40 uur blijven werken

2. vragen om minder uren en als dat niet kan stoppen

3. stoppen en genieten

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    ik heb het tweede aangevinkt, maar eigelijk klopt het niet helemaal..helaas bevind namelijk niet iedereen zich in de luxe positie om zomaar haar baan op te kunnen geven. Ook al zou ik het willen (ik doe het niet ga hierna 28 uur p.w. werken) dan zou dat financieel echt niet gaan ..we gaan volgend jaar verhuizen naar een nieuwbouwwoning en naast ons dan hogere vaste laten wil ik ook nog wel een normaal leven kunnen hebben.

Oja en ik zie dat je nog maar net zwanger bent dus waarschijnlijk ben je nu nog heel gaar, maar straks zal dat wel weer wat minder worden...zou gewoon blijven werken voorlopig!

2. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Als het financieƫl haalbaar is zou ik als ik jou was stoppen en genieten van je zwangerschap en later van je kindje hoor!

3. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Ik zou nu proberen minder te gaan werken. Bijv. 3 of 4 dagen en dan lekker met 7 maanden helemaal stoppen.
    Ik zou zelf ook wel fulltime moeder willen zijn, maar dat is voor ons financieel echt onmogelijk. Ik kan soms ook zo kwaad worden op mensen die zeggen dat je gewoon moet stoppen met werken en dat je anders geen kinderen waard bent. Dat slaat toch nergens op. Sommige mensen, zoals ik, zitten niet in de positie dat ze zomaar kunnen stoppen met werken. Wij werken ook echt niet allebei om drie keer per jaar op vakantie te kunnen gaan ofzo, maar gewoon voor de vaste lasten. Ikzelf werk 24 uur en mijn partner 29, dus bij ons is het ook wel eerlijk verdeeld qua uren. Op zich ben ik best tevreden, maar ik kan eerlijk gezegd ook best een beetje jaloers zijn op mensen die kunnen stoppen met werken.
    Succes met je keuze.
    Groetjes,
    Linda

4. saartje7

saartje7 Bekend lid

29 okt 2006
    928
    0
    0
    schrijfster
    6th of October City, Egypte
    = heel ongepast, zowel ten aanzien van valide als invalide mensen!

ik ben zelf 17 weken zwanger en ben door wat vreemde omstandigheden voor mijn zwangerschap niet aan een baan gekomen, en ben na mijn positest ook niet meer gaan zoeken, ook omdat ik sowieso na de bevalling een paar jaartjes niet ga werken.. het bevalt me meer dan prima, financieel kunnen we het aan, ik slaap wanneer ik wil en rust en sport wanneer ik daar zin in heb.. als ik kotsneigingen heb ben ik rustig alleen thuis..

dus in jouw situatie zou ik dan zeggen: thuis blijven is zeker een optie. je moet alleen wel altijd jezelf bezig blijven houden, anders worden de dagen erg lang.

5. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    @Mama San,

Nee, ik ben niet invalide, maar 40 uur werken vraagt normaal al veel energie van mij en nu helemaal. Na het werk ben ik nergens meer toe instaat en dat kan ook niet de bedoeling zijn. :(

@Saartje,

Bedankt voor je berichtje.
    Ik was vorige week zo misselijk en moe. Nu nog trouwens, maar het is voor een goed doel. :D
    Maandag en dinsdag was ik vrij, maar toen ben ik nog nergens aan toe gekomen en heb ik niet genoeg kunnen uitrusten...
    Afgelopen weekend heb ik rustig aangedaan. Zondag ben ik met mijn hubbie meegegaan die in St.Michelsgestel moest crossen en heb daar lekker gewandeld in het bos.
    Vanmorgen heb ik met lood in mijn schoenen het uitzendbureau gebeld en gezegd dat ik zwanger ben, moe en niet zo lekker, maar wel happy :D en zij zouden dit doorgeven aan de werkgever. Die moet ik dan vanmiddag bellen om het e.e.a. te bespreken...

6. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    Ik heb vanmorgen mijn baas gesproken.
    Als ik overmorgen weer ga werken en dan voor 3 dagen in de week dan kan ik blijven als dit niet gaat dan heeft hij geen andere keus dan iemand anders aan te nemen. Morgen moet ik het laten weten. Ik voel me nog steeds de hele dag misselijk en moe dus ik weet niet wat ik nu het beste kan doen :(

7. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik moet er niet aan denken om fulltime thuis te zitten. Al vanaf het begin van mijn zwangerschap heb ik behoorlijk last van misselijkheid en oververmoeidheid. Dit heeft er toe geleid dat ik nu ipv mijn normale 40 uur (in de praktijk nog een beetje meer) 30 uur ben gaan werken en 10 uur in de ziektewet zit. Ik vind dat erg frustrerend maar meer hou ik nu gewoon niet vol.
    Na mijn verlof ga ik 32 uur werken, mijn vriend 24 en 2 dagen KDV. Voor ons een hele goede keuze. Naast moeder en partner ben ik ook gewoon mezelf en wil ik mezelf kunnen ontwikkelen in mijn werk. En het KDV lijkt me een hele goede aanvulling op het leven dat wij ons kind bieden. Bij ons is veel tijd, aandacht en rust. Bij het KDV leren kinderen juist zich te handhaven in drukte, spelen met andere kinderen, delen, op hun beurt wachten, noem maar op. Dingen die je vroeger in grote gezinnen 'gewoon' thuis leerde, leer je nu daar.
    Ik voel me in ieder geval erg prettig bij deze keuze.

8. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Velobabe, je baas mag je niet ontslaan om je zwangerschap hoor! Als het niet gaat dan gaat het niet en blijf je gewoon in de ziektewet..

9. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    Ben net gebeld door het uitzendbureau.
    Ze gaan iemand anders zoeken voor mijn functie.
    Het is zo druk dat de werkgever geen andere keus heeft, bla bla.
    Eerst kon ik nog 24 uur gaan werken, maar nu ineens niet meer.
    Als je voor een uitzendbureau werkt dan kan dit dus zomaar.
    Weet niet hoe het nu zit met de ziektewet. Dat wist die muts van het uitzendbureau ook niet :rolleyes:

Ach, nu kan onze kleine in alle rust groeien ;)

10. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Das jammer Velobabe, want als je je ziek had gemeld hadden ze je niets kunnen maken (tot je herstelmelding iig). Maar goed, eerlijk duurt het langst nietwaar? :)

Ga maar lekker genieten nu hoor meid!

@Mama San, wat zwaar ongepast zeg! misschien even beter nadenken voor je zoiets eruitgooit?

Deel Deze Pagina