Ik ga na de bevalling stoppen met werken. Ik heb al vanaf toen ik ongeveer 16/17 was gezegd dat als ik ooit kinderen mocht krijgen, ik wil stoppen met werken. Mijn man is het hier helemaal mee eens. Nu is het wel zo dat in onze vrienden/kennissenkring het juist heel normaal is dat als je kinderen krijgt, dat je dan stopt met werken. Ik verheug mij er erg op. Ondanks het feit dat ik nu een leuke baan heb, maar ik vind het opvoeden van ons kindje belangrijker dan een leuke baan. Op die manier lever je ook een belangrijke bijdrage aan de maatschappij, maar dan op langere termijn. Succes met het nemen van de voor jullie/jouw beste beslissing.
Je moet doen waar jij je lekker bij voelt.. Ik ben tot nu toe nog thuis geweest, en ga pas over een maand weer beginnen met werken.. maar het liefst bleef ik nog een tijd thuis... Om lekker te genieten met m'n dochter... Maar goed dat is ieders eigen beslissing, de 1 wil dat wel de ander niet. Praat er goed over....
Het gaat erom wat jij wil, niet wat je vriend wil... Als hij zo graag wil dat er full time iemand bij jullie kind is, dan stopt hij maar lekker zelf , om het ook evne bot te zeggen. Wij delen de zorg. Ik ben kostwinnaar maar ga toch naar 36 uur ( 1 dag( 4 uur) thuis werken), en ik heb een super flexibele baan. Mijn vriend is net 4 dagen gaan werken. Het was goedkoper als hij 3 dagen was gaan werken en ik fulltime, maar wel willen graag beiden de zorg delen ( met ook KDV) Hij had toch raar staan kijken als ik vind dat hij moest stoppen met werken, je kunt elkaar toch niet tot zoiets dwingen. Dus lekker doen waar je zin in hebt, en een leuke baan , met fijne collega's moet je koesteren.
Lekker gaan werken zodra je je er goed bij voelt. Je komt er makkelijker weer in als je niet een hele tijd gestopt bent met werken, je ziet nog eens andere mensen, als je leuk werk hebt voel je je moe maar voldaan na een dag werken, je hebt extra geld voor jezelf. En als je vriend wil dat er altijd iemand is, volgens mij zijn er ook best banen waarbij je vriend een of twee daagjes thuis is als jij werkt, waarbij hij bijvoorbeeld op de zaterdagen werkt.