Dringend advies nodig!

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door meisje26, 6 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    Hoi allemaal,

Ik ben aangenomen bij een leuke baan, zit momenteel in de ww en ben ruim 13 weken zwanger. Ik heb tijdens de sollicitatierondes niks gezegd en wilde dit eigenlijk in een laatste gesprek doen voordat ik een contract zou tekekenen. Nu loopt dit allemaal via een uitzendbureau en hoef ik dus niet meer langs te komen alvorens ik begin over 1,5 week. Ik heb een halfjaarcontract maar een detacheringscontract schijnt in de praktijk niet zoveel te betekenen. Nu heb ik mijn contactpersoon bij uitzendbureau gebeld en gevraagd aan hem wat te doen, wel van te voren melden of starten en dan pas zeggen. Hij raadde me aan om te starten en niks te zeggen totdat ik de eerste vier weken training had doorlopen. Nu ben ik eens gaan rekenen, en het salaris dat ik straks krijg zal minder zijn als mijn uitkering. Ik zit nu in groot dilemma wat ik moet gaan doen, manlief zegt dat ik beter gewoon kan beginnen en kijken hoe het loopt en dat ik weer onderaan zal moeten beginnen om iets op te bouwen...maar ik weet t gewoon niet op t moment...

2. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Ik snap je probleem niet zo goed, wat heeft je salaris te maken met of je wel of niet moet vertellen dat je zwanger bent?

Heb je problemen met je zwangerschap nu? Voorzie je problemen met je komende werkzaamheden tijdens je zwangerschap? Ik denk dat je daar even goed over na moet denken... Is JA het antwoord op bovenstaande vragen dan zou ik idd wel eerlijk nu al zeggen dat je zwanger bent.... Is NEE het antwoord zou ik ook even je trainingsrondes afwachten...

3. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Officieel ben je zo vroeg nog niet verplicht om je werkgever te vertellen dat je zwanger bent. Dit hoeft wettelijk pas 3 weken voor je met verlof gaat.
    Dus ik zou gewoon gaan werken en dan na een tijdje op het werk vertellen. Uitzendbureau weet het al en die zegt ook gewoon gaan werken.
    Je hebt een tijdelijk contract. kans dat je na een half jaar geen verlenging krijgt is groot maar dan heb je dit half jaar wel werk gehad.

Deel Deze Pagina