Lastig Zeg! Waarom heb je het gevoel dat je er geen goed aan doet? Als jullie nog zo twijfelen zou ik misschien toch nog een keer een gesprek met school aan gaan... Weet je waarom hij is blijven steken in het midden van het schooljaar? Ik neem aan dat het iets met de onderzoeken te maken heeft? Is hij echt met alles blijven steken of bijvoorbeeld alleen met lezen?
Hij is met lezen rekenen en schrijven achter gebleven dus best wel wat. Ze hebben beloofd om een plan van aanpak te maken voor hem zodat hij verder kan waar hij is blijven steken,maar officieel hebben wij pas te horen gekregen op 30 mei dat hij achter liep en dat dit de consequenties waren. Heb ze echt gezegd dat ik het schandalig vind dat ik dit pas zo laat hoor en dan krijg je alleen excuses dus ben benieuwd of ze zich aan hun afspraken houden. Een het sociale vind ik ook een hele belangrijke rol spelen. Al zijn vriendjes gaan door en hij komt in een klas waar hij geen vriendjes of iets heeft
Ik begrijp je helemaal. Ik weet niet wanneer bij jullie de schoolvakantie begint (hier pas over 5 weken), maar zijn dit geen onderwerpen waarmee hij de aankomende weken nog aan de slag kan? Mede omdat uit de onderzoeken gebleken is dat hij met een beetje extra hulp gewoon door kan naar groep 4 lijkt mij dat wel interessant. Misschien kunnen jullie thuis en op school extra oefenen met de telrij tot 20 en ook met schrijven. Wellicht gaat hij toch nog snel stappen maken met een beetje extra aandacht en kan hij toch door naar groep 4. Vind persoonlijk ook dat school dit min of meer aan jullie verplicht is, aangezien ze pas 30 mei hebben laten weten dat hij zich niet meer ontwikkelt.... Op deze manier kan je je wellicht ook beter bij de keuze neerleggen om hem al dan niet te laten zitten. Dan heb je hopelijk in ieder geval het idee dat er geprobeerd is om ervwat aan te doen.
Hier nu nog maar 2 weken school dus dat is te kort. Heb ik zelf allemaal al aangekaart... de school vind dit het beste voor hem dus dat hoop ik dan maar. Hun zien en weten hoe hij is als hij op school zit. Ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen.
Ik blijf het een bijzondere gang van zaken vinden. Waarom hebben jullie het pas zo laat gehoord? Hebben ze het zelf soms pas zo laat geconstateerd? Volgens mij hoort een school een achterstand cq stagnatie tijdig te constateren en naar de ouders te communiceren, incl. een plan om het kind de kans te geven op zijn eigen leerlijn de stappen te laten zetten, die nodig zijn voor overgang. Pas als zo'n plan wordt uitgevoerd en het kind blijkt er niet aan te kunnen voldoen, mag er m.i. sprake zijn van doublure. Mijn vertrouwen in de school zou na deze gang van zaken echt weg zijn. Ik zou hierover echt de onderste steen boven water willen hebben.
Mijn vertrouwen is ook ver te zoeken op het moment. Heb echt over nagedacht om hem naar een andere school te zetten. Maar toch wil ik ze nog een kans geven. Mijn oudste zoon zit op dezelfde school en daar heb ik geen problemen mee. Op de vraag waarom ik het zo laat te horen heb gekregen kreeg ik alleen een excuses te horen...
Begrijpelijk, belangrijke zaken horen nooit als een verrassing te komen, school had jullie inderdaad veel eerder hiervan op de hoogte moeten stellen en toen meteen een plan van aanpak gemaakt hebben en meteen uitgevoerd, dan had je nu geweten of hij echt achter lag, leerproblemen had, een tijdelijke dip of gewoon een andere aanpak/uitleg nodig zou hebben. Dan weet je ook beter of doubleren nut heeft of niet en nu kom je daar volgend jaar pas achter. Zou nu al hun handelingsplan willen hebben, want zij hebben al verzuimd om adequaat te handelen, dan mogen ze nu bewijzen dat het vage afspraken zijn om je vertrouwen weer terug te krijgen. Als zij na de zomervakantie nog met een plan moeten komen, dan begint het al niet goed.