Ik ben twee maal veel te dik geweest in mijn leven: Eerste keer tijdens een lange relatie waarin we beide te weinig bewogen en te veel en ongezond aten. Voordat die relatie eindigde, viel ik weer af van BMI 30 naar BMI 20/21. Ik ben in de 6 jaar daarna op gezond gewicht gebleven totdat ik zwanger werd van mijn tweeling. Na de tweeling ben ik twee jaar blijven hangen op BMI 28. Nadat de knop omging, ben ik onder een BMI van 21/20,5 gebleven. Dat is nu drie jaar gezond gewicht dus. Ik moet het in de gaten blijven houden. Gezonder en puurder eten helpt, en kies welke lekkere dingen je wel eet en welke niet zo 'nodig' zijn. Sporten met regelmaat ook. En zoveel mogelijk gezonde beweging in het leven invoegen (fietsen waar je kan en de auto/bus/tram laten staan, lekker meespelen met de kids in de speeltuin, ren met de kids mee als ze leren fietsen in het verkeer etc. etc.). En pas aan als je een moeilijkere tijd treft. Wat dat voor iemand anders is, is lastig. Ik kan de meeste snelle/witte koolhydraten laten staan. Ik vind de sportschool niks, maar hardlopen en fietsen wel. De winter is lastiger om bij guur, donker of nat weer weg te gaan. Daarom ben ik nu op zoek naar een tweedehands hardloopband. Omdat ik niet gemakkelijk stop met eten als ik genoeg heb gehad, en makkelijk verval tot emotie eten, is het een blijvend iets om te 'controleren'. Gelukkig ook deze keer alweer jaren op gezond en mooi gewicht.
Mag ik vragen hoe het jou lukt om zoveel te sporten met 3 kinderen? Ik wil het over een paar weken/maanden weer oppakken, maar de laatste tijd lukt het niet vaker dan eens per week. Vriend sport zelf 2 keer en daarnaast hebben we nog sociale dingen en willen we ergens ook nog tijd met zijn twee. Dus we zijn een beetje aan het puzzelen hoe ik toch in elk geval twee keer kan sporten haha.
Ik geloof heel erg in de leefstijl van Mieke Kosters (even google-en). In principe kun je alles eten maar met mate en als je toch zwicht dit weer rustig aan compenseren. Verder zegt zij alleen dingen op te eten wat je als cijfer hoger dan een 7 geeft.. Als voorbeeld.. waarom de zachte randjes van je tosti opeten terwijl die eigenlijk niet lekker zijn... Ik ben voor mijn zwangerschap moeiteloos ruim 10 kg afgevallen (zelfs met wekelijks een patatje met en regelmatig chocola) en hoop het na mijn zwangerschap weer op te pakken. Zij doet overigens niet aan weekmenu's. Je bent geen klein kind, je bent oud genoeg om je eigen keuzes te maken.. (Haar woorden) Alles draait om keuzes maken!
ja het is keuzes maken idd. Ik ga sowieso 2 x als de kids naar school en psz zijn. De overige twee keer op zondagmorgen vroeg. Dan is m'n man thuis. De laatste keer wanneer het uitkomt savonds zo. In de vakanties ga ik of savonds of mijn moeder komt een uur oppassen. Dan kan mijn man ook niet savonds want winterseizoen is topdrukte bij ons. Ik denk maar zo. Het sporten kost je een uur. Met evt reistijd half uur. Dan heb je daarna maar avond��..maar je kunt ook je kinderen in de wandelwagen zetten en samen een eind lopen. Het is wel veel plannen vaak. Ik doe de drie kinderen bijna geheel alleen. Ik heb een groot huis om bij te houden en ik begin nu ook nog met een opleiding. Het is soms veel maar ach van sporten krijg je juist energie haha
Ja, geloof ik ook wel. Ik fiets en loop veel, maar wil krachttraining (wat ik jaren gedaan heb) zo graag weer oppakken. Afgelopen jaar wel 1x pw boksles gehad en dat was heel gaaf! Maar ik moet het echt van de avonden hebben. Op mijn vrije dag heb ik twee kinderen, de oudste gaat dan wel naar school. En het weekend is voor boodschappen, opruimen, sociale dingen etc, want dat komt er doordeweeks niet van. Dus het moet hier in de avond. Ik heb de oppas al gevraagd of ze een vaste avond per week 2u op wil passen, zodat vriend en ik tegelijkertijd kunnen gaan, maar voor die 2u vond ze het niet de moeite om te komen. Dus we moeten nog even zoeken hoe we dat gaan doen.
Misschien moet ik maar een sportschool zoeken met kdv haha, dan kan ik op mijn vrije dag in de ochtend gaan.
Op Ned 2 is sinds vorige week een programma; dieet op maat. Komt op zondag om 19.15u. Voor jou wellicht interessant. Heeft totaal 3 afleveringen, die van vorige week kan je terugkijken.
Ik ben 35kg afgevallen (zo'n drie jaar geleden) en ik houd het er nog steeds 'makkelijk' van af. Ik woog op een gegeven moment na de zw.schappen 116kg (ben overigens ook lang hoor). maar voelde me zo doodongelukkig. Ben op mijn eten gaan letten (geen dieet maar gewoon opletten op wat ik naar binnen werkte) en toen ik op een enigzins acceptabel gewicht was ben ik gaan sporten. Uiteindelijk weeg ik nu 75 kg en dit is ook al ruim 2/3 jaar constant. Tja wat doe ik ervoor...nou eigenlijk niet heel veel, ik laat er ook niets voor. Fanatiek sporten doe ik niet meer. Maar ik rijd nog wel vier keer per weer paard. Daarnaast ben ik me wel bewust van wat ik eet (niet overdreven). dus als ik een dag 'helemaal los ga,qua eten' dan let ik de volgende dag wel meer op. Maar nogmaals niet overdreven. Heb eigenlijk gewoon het gevoel dat mijn lijf zich goed voelt zo (voor mijn hoofd is het in ieder geval goed geweest, voel me een stuk beter)
Ik ben ooit 15 kilo afgevallen met Weight Watchers, helaas zat het er een jaar daarna weer 10 kilo aan. Nu ben ik met behulp van Mieke Kosters bezig om er 15 kilo af te krijgen en te houden. En ik vind het geweldig. Ik maak mijn eigen keuzes, kies alleen het allerlekkerste. Gisteren bijv had ik meer zin in een toetje (ijs) dan in het gebakje dat daarna kwam. Dus geen gebakje genomen. En het voelde goed!
Ik ben vorig jaar 8 kilo afgevallen en nu nog steeds min of meer op dat gewicht. Het schommelt wel een beetje, maar als ik een kilo aangekomen ben en ik let een weekje goed op, dan is die kilo ook weer weg. Ook met hulp van Mieke Kosters en dat heeft me wel een aantal aardige eye-openers opgeleverd. En verder was het gewoon een kwestie van de rem op mezelf zetten. Een koekje prima, maar de rest van die rol hoeft niet gelijk op. Dat soort dingen. En ik heb ook een tijdlang redelijk fanatiek hardgelopen, maar daar heb ik zo'n enorme hekel aan, dat ik het nu al een hele tijd niet meer doe. Ik probeer wel zoveel mogelijk te fietsen en gewoon actief te zijn ipv altijd maar te zitten. Ik zit nu weer op het gewicht van voordat ik zwanger werd van de oudste en hoewel ik er nog wel 2 of 3 kilo extra af zou willen, heb ik momenteel niet zoveel puf om me daarvoor in te zetten, en ik vind mezelf zo eigenlijk ook wel oke. Ben niet meer te zwaar, BMI is weer goed, dus ik vind het wel goed zo.
Het gaat er vooral om dat je moet kijken wat bij je past en wat je dus de rest van je leven vol gaat houden. Je gaat dus nu niet op dieet maar je gooit je levensstijl om of je past het aan.
Ik ben nu sinds de zomervakantie bezig, bijna 15 kg eraf. Ik let op mijn eten en sport minimaal 3x per week in de sportschool (cardio). Ik ben sinds vorige week begonnen met hardlopen buiten (trainde al op een loopband) en gisteren ook met krachttraining in de sportschool. Voor mij werkt dit echt goed. In het begin moest ik me echt naar de sportschool slepen, maar sinds een paar weken is er een knop om en kijk ik uit naar mijn uurtje sporten! En het is echt zo, ik moet er tijd voor vrijmaken, maar ik krijg er veel meer voor terug, mijn energie! Ik voel me super na afloop, het geeft me echt een kick. Ik heb al heel veel diëten geprobeerd, maar deze manier: simpelweg opletten wat ik eet en sporten werkt het beste voor mij! Ik snaaide altijd heel erg veel in de avond, nu heb ik geen enkele moeite meer om iets te laten staan, ook niet op feestjes of zo. En ik heb GEEN hongergevoel, nooit! Daar was ik bang voor, omdat ik dan echt heel zwak ben en heel snel verkeerde dingen ga pakken. Ik denk dat ieder voor zich moet bepalen wat werkt voor die persoon, maar ik ben ervan overtuigd dat het veranderen van je levenswijze de eerste (en belangrijkste) stap is. je kan niet de rest van je leven op 1 blaadje sla leven, je moet gewoon kunnen eten. Maar met mate qua ongezonde dingen en bewuster worden van wat je eet. Net als in een relatie zal je gewoon eraan moeten werken. Zet hem op!
Hier zes jaar geleden 30 kg afgevallen d.m.v. koolhydraatarm eten en sporten. In de zwangerschappen weer veel aangekomen, maar telkens toch weer terug op mijn oude gewicht.
Iemand in mn directe familie is door gezond eten en veel fietsen (auto verkocht ) 53 kilo afgevallen. Echt zo knap! Heel veel discipline!
Ik dieet niet maar heb mijn levensstijl omgegooid. Een aantal jaar terug al 20 kilo af gevallen en ik ben nu nog maar 3 kilo verwijderd van de 65 kilo ( ik ben 183 cm ). Ik ben sinds mei bezig met vrij intensief sporten. 4 keer per week met schema. Vrij veel kracht maar ook cardio. Ik kan gelukkig onder schooltijd sporten en in het weekend is mijn man er. Ik sport wel onder begeleiding met weeg en meet momenten, en regelmatig een nieuw schema met nieuwe oefeningen.