Hallo allemaal.. Ik ben nu 39,3 weken zwanger dus de bevalling zit eraan te komen. Maar nu is iemand die bij mijn bevalling aanwezig zou zijn, besmet met het herpes virus. Uiterraad is die persoon nu niet bij mijn bevalling aanwezig maar nou was mijn vraag hoe zit dat met besmetting.. hoelang blijft het besmettelijk? Wanneer kan die persoon weer bij ons (mij en straks de kleine) in de buurt komen? Groetjes ilona *ik weet niet of ik dit hier goed heb geplaatst maar wist het anders ook ff niet*
Als het blaasje ingedroogd is het volgens mij niet meer besmettelijk, dus als je nou nog een paar daagjes wacht met bevallen...
Oei hier durf ik zo geen antwoord op te geven. Ik weet dat de verloskundigen erge huiver hebben voor het herpes virus, ik zou de VK echt raadplegen hierover.
Oei, dat is bij ons ook een punt. Ml heeft vaak last van een koortslip, schijnt geloof ik ook door het herpesvirus te komen. Meestal is hij er met een weekje vanaf, maar als hij het heeft straks, mag hij de baby niet eens knuffelen. Hij probeert het (als hij het heeft) tegen te gaan met koortslipcrème en te voorkomen met speciale lipbalsem, dus ik hoop dat hij er dan geen last van heeft.