eerste x snelle bevalling, 2e nog sneller?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door fafje, 8 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

Hoiii

mn vk zei dat ik me er op voor moet bereiden dat mn bevalling de helft korter kan duren als de 1e...dat zal iets als 2u zijn..:$

wat het alleen wel was, dat het begon omdat mn vliezen spontaan braken en ik direct in een weeenstorm kwam en alleen nog maar liggend alles kon opvangen...na 3,5 uur had ik volledige ontsluiting.
    (gelukkig was ik al in het ZH)

nu ben ik dus ehct bang dat weer mn vliezen zullen breken als eerst en dat dus nog sneller zal gaan...ik woon 3 hoog...omg dan kan ik niet eens naar beneden! :$

Oke maak ik me nu zorgen voor niks? natuurlijk kan het heel anders lopen allemaal...

ben dus benieuwd...hoe verliep die 2e snelle bevalling?

2. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    De eerste was niet snel maar normaal volgens het boekje 12 uur. Maar de 2de ging wel snel. Ik kwam met 4 cm in het zh. Bleef daar een beetje op hangen had onregelmatige weeen eigenlijk mocht ik dus niet bellen.. toch gedaan om 3 uur werd ik wakker met een weeen storm vliezen gebroken met 8 cm en 12 min later was ze dr. 2 min geperst..

Ik denk dat je het maar weer over je heen moet laten komen ik maakte me ook druk over de bevalling vooral hoe we het gingen doen met onze zoon en werk van me vriend enz en achteraf is alles goedgekomen

3. fafje

fafje Niet meer actief

ja dat vooral, mn zoontje..

ik zie het al voor me dat ik alelen ben met hem...ik wil als het Hopelijk begint met weeen direct mn huis uit eigenlijk...dan kan ik hopelijk nog lopen enz...

ik zie alweer verschrikkelijke scenarios voor me, dat ik thuis Moet bevallen maar alsnog door iets naar het ZH moet, my gosh...

4. Amethist

Amethist Niet meer actief

Mijn 1e bevalling begon met het spontaan breken van de vliezen, 9 uur later had ik volledige ontsluiting en na bijna 1,5 uur persen was mijn dochter geboren.

Mijn 2e bevalling begon ook met het spontaan breken van de vliezen. Deze keer had ik na ca. 3 uur en een kwartier volledige ontsluiting en is mijn zoontje na 7 minuten persen geboren.

Dus uhm....ja...hier was de 2e bevalling wel (veel) sneller.

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Amethist, mijn 1e bevalling ging ook ongeveer zo. 10,5u na gebroken vliezen is ze geboren. Ook 1,5u geperst.
    Heb nu ook t gevoel dat deze wel eens snel kon gaan, ik wacht het maar rustig af.

6. fafje

fafje Niet meer actief

ik heb een half uur geperst, en ook alleen maar odmat hij zn handje naats zn gezichtje had, volgens de gyn was het anders veel sneller...

ik hoop gewoon dat ik niet weer in een weeenstorm terecht kom...maar gewoon weeen krijg waarmee ik nog kan staan en lopen...

maarja dat is natuurlijk ook steeds evrschillend ...heeeeeeeeeel jammer dat er niet gewoon een standaard manier is hihihiih

7. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    eerste: 20:00 vliezen gebroken, 23:00 start weeen, 05:12 geboren

tweede: 07:30 vliezen gebroken / weeen, 10:21 geboren..

dus hier wel.. eerste 20 minuten geperst, nu minuutje of 10..

8. Biejie

Biejie Bekend lid

12 aug 2008
    723
    0
    0
    1e bevalling: 4,5 uur
    Met 41+5 blijk ik 4 cm ontsluiting te hebben bij het strippen. Had nog geen weeen gehad. Vanaf dat de weeen op gang kwamen duurde de bevalling 4,5 uur.

2e bevalling: 1,5 uur
    Met 40+3 blijk ik wederom bij het strippen 4 cm ontsluiting te hebben zonder weeen gevoeld te hebben. Weeen komen niet op gang. Ze breekt m'n vliezen en een paar enorme weeen later is de baby in 1,5 uur geboren!

9. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Bij de eerste werden de vliezen gebroken bij 3cm om 10.45, en om 13.23 was hij er. Het persen duurde 18 minuten.

Bij de tweede werden de vliezen om 11.00 gebroken bij 3cm en toen moest ik gelijknaar het ziekenhuis omdat hij in het vruchtwater gepoept had. Om 13.22 was hij er. Van 6 cm ontsluiting naar 10 cm ontsluiting in een kwartier gegaan, en in 7 minuten persen ( met tegenhouden ) was hij er:$:D

De derde werd ingeleid. Bij 3 cm. om 17.00 uur, werden de vliezen gebroken en kreeg ik een ruggeprik. Hij was ook nog niet ingedaald.
    Eerst duurde het wat lang allemaal, voor mijn doen, maar uiteindelijk had ik om 19.18 5 cm en om 19.28 is hij geboren.
    Van 5 cm ontsluiting naar 10 cm ontsluiting in 7 minuten gedaan en in 3 minuten persen ( met tegenhouden ) is hij geboren. Geen houden meer aan. Hij was zelf helemaal beduust ervan;)

Er komt geen vierde, maar volgens mij begin ik dan gelijk bij 10 cm ofzo;) haha.

Succes!
    Gr MB2005.

10. Dana

Dana Niet meer actief

Dit geeft mij wel (valse) hoop :D

11. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik hoop dat deze bevalling een tikkie sneller gaat hahaha. Bij de eerste had ik dinsdagavond om 20:30 "voor"ween, dit stopte even een soort van woensdagochtend (om de 15min een golf) voor een uurtje maar toen begon alles weer opnieuw: weeen om de 5minuten. Woensdagavond braken toen mijn vliezen en donderdagochtend ben ik uiteindelijk met 9cm ontsluiting naar het ziekenhuis gegaan waar ik om 10:47 EINDELIJK ben bevallen....

12. ldm

ldm Actief lid

1 sep 2009
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Bij de eerste was ze er binnen 4 uur, waarvan 50 min persen. Deze bevalling is begonnen met weeen.
    Bij de tweede binnen 1 uur en 15 min, waarvan 10 minuten persen. Bij het strippen had ik al 4 a 5 cm ontsluiting, savonds wel wat lichte krampen maar geen weeen, toch maar gebeld (ik wilde niet midden in de nacht bellen) en toen hebben ze de vliezen gebroken. Toen ging het erg snel allemaal.

13. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ik had met de eerste een stortbevalling, binnen 4uur was ik eerste keer bevallen, met zuurstofgebrek van mij en daardoor van mijn kindje.
    Ik ben in overleg bevallen in het ziekenhuis en ingeleid.
    gr brenda

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja hier klopte het wel....zag er van tevoren wel tegenop in de zin van, nog sneller, hoe krijg ik dan alles voor elkaar? Maar achteraf gezien duurde ook de tweede bevalling lang zat ;)

Eerste bevalling: hele dag gerommel en bloed/slijmverlies, vanaf 19.30 's avonds weeen, om 0.00 uur 5 cm ontsluiting, 2.30 start persen, 3.41 dochter geboren met vacuum

Tweede bevalling: 's ochtends gerommel, vanaf 13.00 uur ongeveer elk kwartier een wee, vanaf 15.00 uur ineens elke paar minuten en heel heftig, had toen ineens al 5 cm, wiehoe, om 17.30 start persen, 18.09 dochter geboren

Waar ik wel heel erg van 'baalde' is het lange persen bij de tweede. Bij de eerste was me dat zo tegengevallen en van alle kanten was me verzekerd, bij een tweede duurt het veel korter, hooguit een kwartier. Nou het was dus weer 40 minuten feest, omdat mevrouw er helemaal verkeerd voor lag (sterrenkijkertje en achterhoofdsligging dus meest ongunstige wat je kan bedenken). Dat viel me dus wel heel erg tegen. Verder heeft de bevalling qua uren niet lang geduurd maar het was echt erg heftig en lang genoeg wat mij betreft.

15. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Eerste keer duurde vanaf dat het doorzette goed 4 uur. 3 uur en 45 minuten ontsluitingsweeën en 30 min persen. De tweede keer duurde ongeveer 3 uur. Ik had 3 uur ontsluitingsweeën en de laatste 10 minuten weeënstorm met alles door elkaar, van 9 cm ontsluiting naar R op mijn buik gegaan in die tijd. Hoop net als jij dat de volgende NIET sneller gaat..

16. giraf

giraf Niet meer actief

1e bevalling
    4 uur, waarvan een half uur persen

2e bevalling
    1 uur en 50 min, waarvan 2 persweeen

(tijd genomen vanaf de eerste wee, beide bevallingen ingeleid)

Maar om op jouw situatie te reageren:
    Heb je geen buurvrouw of vriendin die dicht bij je woont? Waar je je zoontje kunt brengen als het begint?
    En mocht het 's nacht gebeuren kun je hem misschien gewoon laten slapen? Mocht je dan onverhoop toch naar het ZH moeten, dat je dan altijd een buurvrouw achter de hand hebt waar je de babyfoon kan brengen?

17. fafje

fafje Niet meer actief

hihi nee, geen leuke buren hier!
    snachts is het geen probleem, dan komt mn moeder of tante direct naar mn huis en kunnen wij naar het zh..

vk heeft wel gezegd dat ik bij de eerste tekens direct naar het zh mag komen ( haar praktijk is daar, dus kan daar ook nog mn tijd doorbrengen mocht het niet onwijs doorzetten of nog geen plek zijn in het geboortehotel)

Ik hoop gewoon dat mn vliezen niet ineeeens breken en ik dus weer in een storm kom zonder te kunnen lopen..

hopelijk gewoon weeen ( al dan niet regelmatig) en dn hup wegwezen...

thanks voor jullei reacties, echt onwisj snelle bevallign zo te lezen hihi...

18. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    Hier de eerste binnen 5 uur en de tweede binnen 2 uur. Ik hou dus ook mijn hart vast hoe snel nummer 3 gaat komen, en of er genoeg tijd is om kinderen onder te brengen/man thuis komen/VK aan komen... Ik geloof ook niet dat ik over een week nog ver van huis durf!

Bij de tweede heeft de VK ontsluiting gekeken toen ze aankwam; 4 cm, daarna vliezen gebroken met 5-6 cm (5 minuten later), ziekenhuis gebeld dat we eraan kwamen omdat het meconiumhoudend was, nog een keer gevoeld, 7-8 cm, ziekenhuis weer afgebeld; we gaan geen autobevalling riskeren. Ik woon wel 7 minuten van het ziekenhuis af...

Ik vind het ook enorm spannend hoe snel dit kleintje weer gaat komen! Maar ja, je doet er helemaal niets aan. Gewoon overgeven, en de grootste kans dat het begint op een moment dat het best uitkomt... hoop ik.

19. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

hoi,
    ik heb ook een super snelle eerste bevalling gehad van 1uur en 23 min met persen. ik had bij het breken van de vliezen 3cm (niks voor hoeven doen, zou ingeleid worden vanwege weinig vruchtwater) ben binnen een uur naar 10cm gegaan en heb 23min geperst toen was hij er.

ik hou mijn hart vast voor een eventuele 2de bevalling, kan me niet voorstellen dat ik binnen 45 min zou kunnen bevallen haha.

wat betreft jou situatie, zou het deels over je heen laten komen en er rekening mee houden dat het een thuis bevalling kan worden. misschien kan je zoontje mee naar het ziekenhuis en kan iemand daar op hem letten in een speelhoek of wanneer je al een teken van een bevalling krijgt hem ergens heen brengen (vrienden, opa en oma, tante?)

moeilijk hoor. snap je angst.

20. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    Dat was hier wel de ervaring.

De eerste was 9 uren. (opgewekt)

De tweede 1 uur en 50 min gebroken vliezen, maar eigenlijk was het een wee.. van 10.15 tot 10.51 toen was ze er. (opgewekt)

En de derde, gewoon natuurlijk, ik had nog gedacht dat ze bij de tweede een "foutje" hadden gemaakt, maar die was ook snel, van 8.45 tot 9.41. En hoe het liep? Ik had er "rekening" mee gehouden. Eerst maakte ik me vet zorgen/druk. Maar op den duur had ik zoiets van ik zie wel hoe het gaat, het moet wel heel gek lopen dat er niemand in de buurt is om je te helpen (Ik kan heel hard schreeuwen als het moet ;)) En ik nam gewoon overal mijn telefoon mee naar toe. O en ik had in mijn hoofd helemaal hoe ik "zelf" alles wel kon doen :p. Dus voor mijn gevoel helemaal voorbereid haha. Maar gelukkig verliep het helemaal volgens "plan" s morgens vroeg, nog voor mijn vriend naar zijn werk was. (die heeft een uur reistijd) had ik zoiets, van als dit erger word, dan moeten we misschien toch ff bellen. (Rond 8.00 was dat)

En als het echt moet, weet ik zeker dat je meer kan dan je zelf vermoed ;) Dus met gebroken vliezen, kom je dan vast die trappen wel af!

Deel Deze Pagina