blijvend moe, veel slapen na fluxus

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Zolief, 23 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Ik blijf maar moe. Heb ontzettend veel slaap nodig. Smorgens tot uur of 10/11 en slaap dan smiddags nog rustig 2 uur. Behalve als ik de hele dag niets heb of doe dan kan ik de middag slaap op een goede dag wel eens overslaan.
    Mijn dochtertje is nu bijna 4 maanden.

Bevalling was in 6,5 uur voorbij (wel ruim een uur persen :x) maar daarna begon de ellende. Hechten lukte niet was al liter bloed verloren dus moest naar de OK om gehecht te worden ( onder narcose). Net daarvoor kreeg ik weer ontzettende weeen bleek er nog een liter bloed in mijn baarmoeder te zitten omdat die niet meer krimpte? (moet nog nagesprek hebben over de bevalling.) Ik kwam bij na 3,5 uur met een zak bloed boven me.
    Heb 2 bloedtransfusies, wat plasma en andere zooi gekregen (geen idee wat). Mijn hb was 4,9.

Eerste 10 dagen alleen in bed, daarna soms even met avondeten naar beneden. Alleen in huis blijven kon na zo'n 2 a 3 weken een beetje. Kon dan net een luier verschonen waarna ik moe weer in bed belandde. Als het niet lukt bleef man thuis om dat te doen zodat ik in bed bleef liggen.
    Na 10 weken was mijn hb weer 8,2. Toch blijf ik ontzettend moe.

Ik kan wel redelijk de was bijhouden nu en soms koken en een rondje lopen lukt ook redelijk. Alhoewel ik net een week achter de rug heb dat ik daar de puf echt niet voor had. Oftewel, als ik maar iets teveel doe heb ik mijzelf daarna er weer mee:(

Is dat herkenbaar? of kan er nog wat anders zijn waardoor ik moe blijf? zo ja, wat?

Mijn zwangerschap was ook niet zo fijn. Ook extreem moe (Dacht door de hormonen) en een hematoom waardoor ik rustig aan moest doen en erge BI. Dat laatste begin ik nu weer te merken;)

2. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Ik geef trouwens nog steeds borstvoeding (eerste 10 weken zeer pijnlijk.. daarna soms en nu eindelijk pijnloos *trots op*). Misschien dat dat scheelt qua moe zijn?

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.820
    5.956
    113
    Vrouw
    Jeetje, wat een heftig verhaal zeg..

Ben je al bij de huisarts geweest?
    Om deze problemen te bespreken?

Wat betreft de bv, ik denk niet dat de vermoeidheid daar door komt.
    Als je nachtvoedingen geeft maakt je lijf een stofje aan dat er voor zorgt dat je
    lekker snel weer in slaap valt.

Zorg je verder goed voor jezelf qua eten/drinken?

4. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Mijn hb was ook laag na mijn bevalling. Is onderhand weer opgelopen naar 8.0. Toch blijf ik erg moe. Mijn bloed is geprikt en mijn ferritine is aan de lage kant (ondergrens) daar kun je erg moe en futloos van zijn.
    Ik zit nu aan de floradix.
    Misschien kun je vragen of je bloed nagekeken kan worden. Vitb12, schildklier, foliumzuur etc.
    En idd heel goed eten en drinken zodat je voldoende voedingsstoffen binnen krijgt, en zeker met bv.

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.219
    113
    Brabant
    Ik heb een extreme fluxus gehad (ruim 3,5l bloed verloren, 8pc's gehad en nog meer zooi;)) en mijn ontslag hb was 7,7. Maar er is wel gezegd dat ik rekening moet houden met een herstelperiode van 6 tot 12 maanden, totdat ik weer op mijn oude niveau zou zitten.

Ik zou inderdaad eens langs de ha gaan en het er over hebben, maar ik denk dat het wel goed gaat komen.

Sterkte

6. miesemies

miesemies Actief lid

25 mrt 2013
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de eerste 2,5 l. verloren met bloedtransfusie en staalpillen. Na de kuur was mijn Hb weer veel te laag. Ik heb hier ook maanden last van gehad.
    Bij de tweede 4,5 l. verloren en ook weer transfusie. Hier duurde het ook wel een aantal weken maar ik was toch sneller weer op de been. Ik heb geen idee waar dit aan ligt. Het is gewoon afwachten. Maar ik zou zeker even contact opnemen met je huisarts.

7. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Tailiaa- Hoe lang heb je nodig gehad om te herstellen? en ging het ook op en neer qua energie? Kon je nog veel zelf doen (huishouden enz) of was dat ook zo lastig?

Miesemies. Wat apart dat je Hb weer gezakt was. De HA heeft deze niet meegenomen bij het prikken laatste keer (Was alleen op B12 en op schildklier). Ze zei dat deze toch wel gewoon 8,2 zou zijn.
    Wat heb je bij de eerste keer er tegen/mee gedaan? en zat je er ook door thuis?

8. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Is ferritine niet hetzelfde als je hb?
    vit b12 was 329. Tijdens zwangerschap was hij 200.. :( ik dacht juist dat het daar aan kon liggen want herken er veel symptomen van.
    Schildklier was goed.
    Hoe lang heb jij er al last van?

9. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Ik ben wel bij de HA geweest maar die is op vakantie tot vrijdag. :x moet ik dus weer ff drie weken wachten, het zit er bijna op ;)
    Ze luistert alleen niet zo goed dat is wel balen, maar ga er nog maar een keer heen en dan is duidelijk uitleggen hoe mijn dag eruit ziet. Vind het zelf niet zo normaal.
    Eten probeer ik op te letten. Gaat nu even niet zo heel goed maar meestal eet ik genoeg. Gezond is het zeker wel.. want ongezonde dingen heb ik geen zin in.

10. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Zelf ook flinke fluxus gehad (5.5 L) en herken me eerlijk gezegd niet in je verhaal. Voelde me binnen 3 weken weer redelijk normaal. Dat was overigens wel een stuk sneller dan men mij voorspeld had, want ik kreeg van alle medici te horen dat het herstel me tegen zou vallen en dat het echt wel een tijd zou duren. Niet dus, maar kennelijk is dat wel 'de norm'. Dus misschien is het wel niet zo gek dat je je zo voelt? Zeker icm bv, dat kost ook echt wat energie. Goed eten en drinken helpt, en mijn gevoel zegt dat je ook juist elke dag op pad moet, even lopen met de baby, om conditie op te bouwen. Hoe meer je toegeeft aan vermoeidheid, hoe meer vermoeidheid je zal voelen.
    Maar voordat je mijn advies opvolgt ;), wel even langs de dokter voor het uitsluiten van andere oorzaken! Hb is niet het enige wat voor vermoeidheid kan zorgen, dus laat even nakijken of alles wel goed zit.

11. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

9 mrt 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    ik heb ook een fluxus gehad, was ook erg moe, nu valt het redelijk mee. slaap niet meer overdag. ik krijg vit B12 injectie's

12. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Hier ook fluxus gehad, kon tot 12 maanden duren gaf de gyn aan. Voordat je weer op je oude energieniveau zit.
    Geef het de tijd en laat anders je bloed prikken, vitd, vitb12, hb, schildklier enz..

13. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ik zat later ook nog te denken, het klopt niet helemaal wat ik in mijn eerdere bericht zei. De eerste maanden ging het snel beter, maar met een maand of vijf voelde ik me echt weer moe en slapjes. Ben toen vitamine B complex vitaminen gaan gebruiken (alle B-vitaminen in 300% adh) en toen ging het heel snel beter. Ben er een week of twee geleden mee gestopt (om alleen naar foliumzuur over te schakelen ivm brusjewens) en merk nu weer dat ik erg moe en slapjes ben. Kan dus best een vit-B iets zijn waar je kennelijk na fluxus meer behoefte aan hebt???
    Ik ga denk ik ook weer terug die vitaminen gebruiken, want daar zit op zich toch ook foliumzuur (B11) in.
    Misschien helpt het voor jou ook? Had dagravit becoforte.

14. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    vitamine B12 tekort. Ik heb daar bijna alle symptomen van. De huisarts wil er echter niet in geloven. :(
    Ben nu doorgestuurd naar een sportarts in het ziekenhuis om te kijken wat mijn conditie nu is en een schema op te stellen waarbij ik niet meer over mijn grenzen ga.
    Ben benieuwd wat dat gaat doen. mijn grens is niet hoog.

Ben nu zelf begonnen met vitamine b12 slikken 10000% adh.
    Volgens mij helpt het al iets maar ja voor hoe lang?

15. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ik kan je geen garanties geven daarin (natuurlijk), maar bij mij hielp het nemen van de b-vitaminen inderdaad na enkele dagen al, heel geleidelijk, en het is gewoon blijven werken. Je kan als je een tijdje de 10x ADH dosis B12 hebt genomen overschakelen op een iets lagere dosering (zoals dagravit becoforte 300% adh alle b-vits), en dat gewoon blijven gebruiken. Kan geen kwaad, zo schijnt.

16. hearteyes

hearteyes Lid

12 feb 2012
    53
    0
    0
    Shopmanager
    Almere
    Erg herkenbaar Danssie, ik ben 9 maanden geleden bevallen en heb net lopen te googlen op chronische vermoeidheid want ik kom er niet vanaf!
    Na boodschappen doen, even spelen of mn dochtertje in bad doen en ik ben kapot!
    Ik denk dat het bij mij een mix is van zware baby van 4,3 kg en ik was zelf ook 25 kg aangekomen ( ik woog voor de zwangerschap 55 kg) en ik ben bevallen met 41.5 week met een fluxus en operatie omdat mijn hele baarmoeder bloedde, ik had geen persweeën en mn dochter was een sterrenkijker.
    Die fluxus heeft er behoorlijk in gehakt ondanks de bloedtransfusies.
    Emotioneel heeft het mij behoorlijk geraakt & mijn kinderwens van 2 of 3 kinderen is zelfs van de baan.

17. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Mijn hb was 2,3 kreeg ook transfusie 3 zakjes. Na 13 weken was ie eindelijk 7,7 had ook ijzertabletten. Maar zelfs nu merk k dat ook sneller moe ben dan vroeger. K doe wel veel dutjes als m'n dochter dat ook doet. Komt wel goed denk ik

Deel Deze Pagina