Blijvend vloeien na miskraam, herkenning?!

Discussie in 'Miskraam' gestart door Elleke, 27 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

    Elleke Fanatiek lid

    1 mrt 2011
    1.796
    156
    63
    Dag allemaal, vorige week heb ik mijn miskraam moeten opwekken met medicatie. Nadat ik donderdagmiddag iets ben verloren wat leek op de vruchtzak, blijf ik vloeien. zaterdag een dag gehad dat het minder was, gisteren opnieuw weer buikpijn en opnieuw weer soort weefsel verloren.. Heb toen de spoedlijn gebeld, maar volgens de gynecoloog die er toen was is dit niet heel raar en kan dat deze week nog voor blijven komen. Vanmorgen ging het eerst weer heel goed, net weer vreemde buikpijn en opnieuw weer weefsel verloren, en stolsels en helderrood bloedverlies. Volgende week vrijdag mag ik bij mn VK komen om te kijken of ik schoon ben, zolang ik niet hele dagen vloei, maakte de gynecoloog zich geen zorgen. Nou, ik wel! Hoort dit er wel bij? Zijn er meer die nog elke keer vloeiden, met weefsel en stolsels?
     
  2. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.764
    1.345
    113
    Vrouw
    Ik heb dat gehad en was een teken bij mij dat de miskraam niet volledig was. Het leek steeds af te nemen en dan verloor ik ineens weer een groot stuk weefsel of stolsel, heel vervelend.
    toen alles weg leek te zijn (ook op een echo) bleef het bloedverlies. Later nog een echo gehad waar ze toch wat op zagen. Met een kijkoperatie is er toen een placentarest van 1x2cm verwijderd.

    fijn dat ze in ieder geval nog een echo maken. Hopelijk houd het bloedverlies snel op. Een miskraam is al rottig genoeg. Sterkte!
     
  3. Elleke

    Elleke Fanatiek lid

    1 mrt 2011
    1.796
    156
    63
    Maakt dat nog uit hoe ver je was?
    Ik had een vruchtzakje van 8 weken, vruchtje is gestopt met groeien met 5 weken..
    Ik heb ook maar één dosis tabletten in hoeven nemen, volgens mijn gynecoloog met mijn termijn was dat alleen nodig, maar ik twijfel sterk of ik alsnog niet de tweede dosis nodig ben. Denk dat ik morgen toch alsnog eens bel.. heb nu al een paar keer gevraagd om een echo, en ook of ik niet alsnog de tweede dosis in moet brengen, maar ze zeggen steeds van niet..
     
  4. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.764
    1.345
    113
    Vrouw
    Geen idee. Bij mij groeide het vruchtje te langzaam en had uiteindelijk de grootte van 6+3. Ik heb in totaal 4x pillen gehad (vaginaal). Elke keer gebeurde er wel wat, ben dus ook vruchtzakje wel verloren. Andere keer heel veel stolsels en bloed. En daarna dus nog paar keer spontaan grote stolsels (formaat pingpongbal). M’n lijf probeerde er duidelijk nog wat uit te werken.
    Wat ik allemaal verloren ben stond ook niet in verhouding met wat ‘normaal’ is bij deze termijn. Echt pure pech.
    Hoeft dus bij jou echt niet zo te gaan! Ik had trouwens ook nog wat hcg in m’n bloed en heel licht positieve testen.
     
  5. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.641
    10.539
    113
    Dit had mijn verhaal kunnen zijn. Er is zelfs een ambulance geweest, zoveel bloed verloor ik (ik viel flauw). Uiteindelijk dmv curretage helemaal schoon gemaakt.
     
  6. ClaireUnderwood

    ClaireUnderwood Actief lid

    19 okt 2021
    412
    468
    63
    Vrouw
    Vreselijk vervelend, ook dat afgescheept worden door de gyn.

    "Ja kan nog wel even duren mevrouw"
    "Ja hoort erbij"
    "Nee een echo doen we niet hoor"

    Maar ondertussen durf je amper boodschappen te doen of naar je werk, veel te bang dat 't bloed of de stolsel weer langs mijn benen lopen.:(:mad:

    Mocht het mij ooit nog overkomen eis ik een curettage. Dat geleuter met nog weken bloedverlies rondlopen. Nooit meer.
     
  7. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Zoek desnoods een echoschopiste op die je WEL wil helpen. Wel eentje die medische echo's kan maken, die heeft een betere staan. Als je uit regio dordt komt moet je maar een pm sturen, ik ken er wel een die je ongetwijfeld met liefde wil helpen als alle deuren dichtgehouden worden voor je en je je zorgen blijft maken. (Ze is ook verloskundige)
     
  8. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.818
    7.146
    113
    Vrouw
    Volgens je andere topic had je 2 dosissen gekregen toch? Daarom raadde ik je toen ook al aan om, ondanks dat je niet goed durfde met bloedverlies al, toch ook de 2e dosis in te brengen. Mijn tweede miskraam was met 7 weken en moest ook 2 dosissen inbrengen. Ik zou erop staan dat ze een echo maken.
     
  9. annesmit

    annesmit Actief lid

    28 dec 2020
    366
    377
    63
    Vrouw
    Veluwe
    Bij mij was het alsof precies elke week een nieuwe menstruatie startte. Op het eind enkel nog bruinig en dan een dag later weer van voren af aan wat dan weer wen week aanhield. Bleek wel een rest te zitten, ondanks dat ze 2 weken na mifegyne/misoprostol en de effectieve miskraam zei dat ik schoon was (zei de gyn, stond ook met 5 mij weer buiten dus geen idee hoe goed ze het beoordeelt heeft. Uiteindelijk met een hysteroscopie de rest verwijderd. Zou een echo vragen/eisen.
     
  10. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik heb het ook gehad. Nadat het laatste stukje weefsel eruit was, nam het bloeden vrij snel af. Het was duidelijk dat de miskraam compleet was. Soms kan het even duren. Contact houden met een vk/gyn/huisarts is hierbij raadzaam, maar er hoeft niet altijd actie te worden ondernomen. Echter, als je er niet mee uit de voeten kunt hoe het nu gaat, dan kun je vragen om meer interventie. Niks doen, ook al kan dat prima, is niet voor iedereen in alle omstandigheden de juiste oplossing. Sterkte!
     

Deel Deze Pagina