blijvende blauwe plek na 1,5 jaar?

Discussie in 'De lounge' gestart door stokstaartje, 11 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stokstaartje

stokstaartje Actief lid

19 dec 2012
    119
    0
    16
    Hoi...even advies en/of ervaringsverhalen.

Onze zoon is met net 3 jaar tegen de garagedeur gevallen. Het leek niet zo hard te gaan, maar er zat direct een groot ei op zijn voorhoofd. Dat is lang rood/paars/geel gebleven. Nu 1,5 jaar later zie je met bepaald licht nog steeds een bultje zitten wat je ook voelt. Wat ik echter veel minder mooi vind is dat langs dat bultje er nog steeds een blauwige plek p zijn voorhoofd zit (echt wel 3 bij 2 cm). Dat zie je continue zitten, ook binnenshuis. Het lijkt op een blauwe plek die weg aan het gaan is....maar er dus continue zit.
    Dit is de reden dat hij tot nu toe steeds een halflang kapsel heeft, maar hij wil nu zelf een kort kapsel.

Moet ik me erbij neerleggen dat nu hij dit na 1,5 jaar nog steeds heeft, dit altijd een blauwige plek zal blijven? Wie heeft er ervaring mee?? Ergens heb ik nog stille hoop dat het wegtrekt namelijk.....

Ben benieuwd!!!

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Mijn oudste dochter is destijds met 2 jaar van de commode gevallen en vol op haar voorhoofd gevallen.
    Ze had direct een gigantisch ei op haar voorhoofd en een hersenschudding.
    Ze is nu bijna 10 jaar en je ziet nog steeds een verkleuring daar waar de zwelling heeft gezeten maar ik vind het verder niet storend.
    Het hoort nu eenmaal bij haar.
    Je voelt overigens geen bultje meer zitten maar dat heeft er wel heel lang gezeten maar ik heb het destijds wel regelmatig gemasseerd met vette zalf om de doorbloeding iets te bevorderen.Dit deed ik pas toen de plek niet meer pijnlijk was.
    Zelf ben ik toen ik 20 jaar was uit een kano gevallen en met mijn been bekneld geraakt.
    Enorme kneuzing en zwelling en ik heb toen echt jarenlang met een verdikte en verkleurde plek rondgelopen.
    Ik ben nu 40 jaar en je voelt nog steeds dat het weefsel daar iets harder is maar je ziet voor zover ik kan zien geen verkleuring meer zitten.
    Het kan best dat het bij jouw zoontje nog zal bijtrekken maar mogelijk zal je er wel iets van blijven zien.
    Masseren kan het wel bevorderen en dan vooral voor de onderhuidse zwelling.

3. stokstaartje

stokstaartje Actief lid

19 dec 2012
    119
    0
    16
    Dank je wel voor je reactie...dan is er in ieder geval nog wel wat hoop :) Zal zijn hoofdje toch eens wat gaan masseren, baat het niet dan schaadt het niet....

4. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    Ik ben een keer van de trap afgevallen hele bil was blauw. Dat zag je ook nog een jaartje daarna trok hij weg

Deel Deze Pagina