waarom denk je dat je een buitenbaarmoederlijke zwangerschap heb gekregen?

Discussion in 'Miskraam' started by 19801980, Nov 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 19801980

19801980 Niet meer actief

hallo allemaal,,soms ken je, je lichaam beter dan de gynegoloog, als je gyn zeg hij weet niet waarom, maar soms blijft iets spoken in je hoofd, ik zelf denk dat ik cysten heb, maar mijn huisarts zeg het kan niet, wandt ik menstrueert ieder maand en op tijd,en nog een vraag voor de mensen di buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebben gekregen ,had je rond je eisprong heel veel pijn?, ik praat niet over steekjes ,maar over echte pijn dagen lang,en waterige vocht .

2. Flavour

Flavour Niet meer actief

Bedoel je dat je een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebt gehad of nu hebt? Cysten kunnen wel een oorzaak zijn van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, en dan hoef je niet per se een onregelmatige cyclus van te krijgen. En pijn bij de eisprong kan daar wel bij horen, inderdaad. Als jij het gevoel hebt dat er iets mis is, zorg dan dat je een uitgebreide echo laat maken bij een gyn. Jouw ongnrustheid en intuïtie zijn reden genoeg om daarop aan te dringen.

Suus

3. 19801980

ik heb een buitenbaarmoederlijke zwangerschap een paar maanden geleden gekregen

4. Flavour

Flavour Niet meer actief

Heb je wel een uitgebreide echo gehad? Je hebt genoeg redenen om dat te willen.

5. 19801980

nee, ik heb alleen een operatie toen ik de buitenbaarmoederlijke zwangerschap heb gekregen,maar geen onderzoeken,, maar mijn huisarts zeg ,ik moet nog een jaar wachten.

6. 19801980

niemand meer die een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had gekregen

7. Zena

Zena Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    2,428
    0
    36
    Ik merkte het pas met 8 weken zwangerschap. Dus pijn rond de eisprong ken ik niet daarvan.

8. 19801980

ik bedoel , de pijn die je krijg op je eisprong dagen iedere maand ,niet aleen die maand

9. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

Dec 7, 2008
    2,303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    Ik heb nooit pijn voor en rond eisprong.

10. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ik heb afgelopen februari een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. Maar kan niet zeggen dat mijn cyclus/eisprong anders was dan anders die cyclus. Eisprong pijn had ik de ene maand wel en de andere maand niet.
    Ik denk echt dat het dikke dikke pech is geweest voor ons.

Tijdens mijn spoedoperatie hebben ze meteen mijn andere eileider bekeken en die zag er goed uit. Meestal doen ze dat meteen want zijn dan toch in de buurt.

Ik ken iemand die na een spoed buitenbaarmoederlijke zwangerschap operatie te horen kreeg dat haar andere eileider ook niet goed doorgangbaar was. Toch is ze op de natuurlijke manier zwanger geworden en bijna net zo ver als ik ;) Bij haar hebben ze dus ook gekeken tijdens de operatie.

Qua nazorg... dat was pas een lachertje! Vanachter zijn bureau wist de gyn me te vertellen "het komt allemaal goed bla bla bla..." Niet eens een echo wat ik wel verwacht had. En natuurlijk heeft de gyn gelijk gekregen :):D Maar ik ging toen wel pissig naar huis.

Wij hoefden maar 1 cyclus te wachten van de gyn.
    Maar een jaar??? Wie zegt dat? Jou huisarts of je gyn? Want een huisarts heeft daar amper verstand van hoor. Geef het een maand de tijd om te genezen vanbinnen en dan kun je gerust weer proberen hoor.

Niet te veel piekeren meis!

11. 19801980

de gyn die mij laatste aspraak had na de operatie heeft dat gezegt , hij zeg probeer nog een jaar op natuurlijk manier, ik heb ook naar mijn huisarts gegaan en hij ook heeft dat gezegt.

12. 19801980

voor de mensen die een buitenbaarmoederlijke zwangerschap heb gehad , mijn vraag is , hoe ervaar je je eisprong ,niet allen die maand van de buitenbaarmoederlijke zwangerschap, ik bedoel de maanden eerder ,of de jaren eerder, had je veel pijn met al die eisprongen?????? of had je geen pijn..????

13. jt82

jt82 Fanatiek lid

Aug 17, 2009
    1,628
    98
    48
    #13 jt82, Nov 28, 2010
    Last edited: Nov 28, 2010
    Jouw vraag is mij niet helemaal duidelijk maar als je bedoelt of je na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap pijn hebt bij de eisprong moet ik die IN MIJN GEVAL met ja beantwoorden.
    Ik heb elke maand (althans elke cyclus, schommel tussen de 32-38 dagen)vreselijk veel pijn, en had dit voor de buitenbaarmoederlijke zwangerschap nooit!
    Hier is alleen geen enkele aanleiding voor te vinden en heb al ontelbaar veel echo's gehad , tis gewoon "pech ' en een lichaam zit blijkbaar vreemd in elkaar;) (het kan ook nog stteds een reactie van de buitenbaarmoederlijke zwangerschap zijn)

Als je bedoelt waarom je een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebt gekregen zul je daar in de meeste gevallen geen antwoord op krijgen!! (helaas) Bij de operatie kijken ze (als het goed is,) ook naar je andere eileider en als daar niks geks te zien is is een oorzaak vaak niet duidelijk
    cystes worden , meestal (dus hoeft niet altijd maar meestal wel) wel gezien tijdens zo'n laparascopie hoor... Dsu daar zou ik me niet al teveel zorgen om maken!

Als zowel je huis arts als de gyn zeggen dat je een jaar geduld moet hebben, dan zul je dat ,hoe moeilijk ook, proberen te moeten opvolgen!
    mijn gyn en de fertilliteits arts hebben zoveel onderzoeken gedaan en ook wij moeten nu weer een half jaar zelf proberen, als ik dan niet zwanger zou raken is dat een bijna ander half jaar na de buitenbaarmoederlijke zwangerschap ....
    helaas geduld geduld geduld, en dat is vreselijk moeilijk!!!!!

Las al meerdere topics van je en ook daaruit blijkt meid dat je echt geduld moet op brengen!
    Kun je anders echt niet met je vragen bij de gyn terecht?
    Bij twijfels of angsten zulen ze je echt wel tewoord staan!
    Deze zal niet zomaar zeggen dat je zelf moet proberen als ze daar geen gegronde reden voor heeft?
    succes!!!

(en als je het echt echt echt niet vertrouwd second opinion aanvragen , heb ik ook gedaan en heeft mij gerustgesteld,;) welk ziekenhuis loop je?)

14. 19801980

jt82 niet na de buitenbaarmoederlijke zwangerschap , de maanden ,en jaren voor de buitenbaarmoederlijke zwangerschap had ik veel pijn bij eisprong, en na de buitenbaarmoederlijke zwangerschap is de pijn dezelfde gebleven,, ik loop al 10 jaar lang met pijn bij alle eisprong,, mijn vraag is , had je pij bij je eisprongen voor de buitenbaarmoederlijke zwangerschap , niet na de buitenbaarmoederlijke zwangerschap, maar voor.

15. 19801980

ik woon in almere

16. jt82

jt82 Fanatiek lid

Aug 17, 2009
    1,628
    98
    48
    O sorry, ik had geen pijne daarvoor, sterker nog toen voelde ik helemaal niks rond mijn eisprng! (verlang teruf naar die tijd;))

Sterkte en succes en bij twijfels toch doorzeuren dan bij de gyn of een second opinion aanvragen!

17. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Oh, je bedoelt een jaar zelf proberen. Tja... hoe moeilijk zo'n reactie van gyn of huisarts ook is... het is wel zo.
    Tenminste... ze kunnen niet veel anders. Behandelingen zoals iui, ivf enz enz... vergroten de kans op een goede zwangerschap niet. Met 1 eileider ben je in princiepe even vruchtbaar als de andere goed doorgangkelijk is. Maak je daar aub niet teveel zorgen over.
    Vraag desnoods even na of je andere eileider wel nagekeken is.

Ik was na 1 cyclus wachten, meteen de eerste ronde weer zwanger met 1 eileider.

Pijn tijdens de eisprong heb ik altijd afwisselend gehad.

18. Yjc

Yjc Fanatiek lid

Jan 18, 2008
    1,133
    0
    0
    Tilburg
    Ik heb in mei '10 een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad en denk zelf dat mijn miskraam in december 2009 daar de aanleiding van is geweest. Na mijn miskraam zijn mijn menstruaties niet meer als daar voor geweest. Erg lang (2 weken), heftiger, en met stolsels ter grote van een pingpongbal. Maar goed, bewijs dat maar eens want een gyn zeg gewoon dat het 2 keer domme pech achter elkaar is geweest. Heb ook de cyclus voor mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap een echo gehad (vanwege die pingpongbal) maar daar is niks uitgekomen alleen kon ze toen ook niet goed mijn eileiders vinden. Dus ja kan goed zijn dat er toen toch al iets heeft gezeten.
    Maar vind het toch raar dat na de buitenbaarmoederlijke zwangerschap mijn menstruaties weer waren zoals voorheen.

Wat betreft de eisprong, weet ik niet want die voel ik niet, nooit gedaan ook.

19. marjon 2

marjon 2 VIP lid

Jul 23, 2008
    13,211
    0
    36
    in mijn vel
    Ik heb pas na mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap pijn rond de eisprong gekregen omdat er een litteken op eileider zit.......................Daarvoor niet ...........

20. 19801980

ok dankjewel ,,,voor jully reactie<<< thanks......

Share This Page