Hallo, Ik heb 8 februari na een paar weken vloeien een miskraam gehad. Op 20 februari was ik schoon op de echo (baarmoederslijmvlies was netjes 3mm, baarmoeder 6cm). Ik blijf echter nog altijd een zeurderige pijn houden in de onderrug en soms nog getrek in de onderbuik. Vorige week donderdag had ik een positieve ovulatietest, de nacht daarvoor heb ik als enige keer gevreeƫn. Ik blijf het verder steeds koud hebben en gevoelige tepels en soms misselijk. Dit lijken mij echter geen klachten nu al van een eventuele zwangerschap, want dat is te vroeg. Is het normaal dat deze klachten nog zo lang blijven of zou dit mogelijk zo blijven tot de volgende menstruatie (mijn NOD is over een week)? En kunnen de andere klachten passen bij alle hormoonschommelingen van de afgelopen tijd? Groetjes Tacita
Goedenavond, het lichaam heeft vaak tijd nodig om na een miskraam weer te herstellen en hormoonschommelingen kunnen voorkomen. Het kan inderdaad zo zijn dat de klachten die hebt, hierdoor veroozaakt worden. Ik zou even afwachten hoe je menstruatie verloopt en of de klachten dan over zijn. Een eerste menstruatie na een miskraam kan soms heviger zijn, dan dat je normaal gewend bent. Maar eigelijk hoop ik voor je dat je niet ongesteld wordt en dat je zwanger blijkt te zijn. Succes! Groetjes Monique
Dank je wel, dat hopen wij uiteraard ook! Maar ik ben blij dat mijn gevoel bevestigd word en dat ik me terecht nog niet echt zorgen maakte. Die week kan er nu ook nog wel bij! Bedankt in ieder geval voor de reactie. Groetjes Tacita