wat is de juiste volgende stap?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door vlindertje30, 16 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlindertje30

16 jun 2015
    6
    0
    0
    Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier dus zal mijn verhaal/vraag zo kort mogelijk proberen uit te leggen.

Ik ben ondertussen meer dan een jaar gestopt met de anticonceptie pil met helaas nog geen resultaat.
    In het begin had een erg regelmatige cyclus van 30 dgn. Mijn eisprong voelde ik altijd als soort steek in mijn buik soms links, soms rechts, soms beide kort na elkaar. Als dit laatste het geval was was ik die dag ook extreem misselijk en duizelig. Nu heb ik de laatste 3 keer ook aan beide kanten last gehad maar heb daarna een hevige tussentijdse bloeding. Mijn huisarts geeft aan dat ik me geen zorgen moet maken maar dat doe ik nu dus toch.

Wat zou een logische volgende stap zijn?
    Toch een verwijzing voor bv een echo vragen en me dan maar een zeur voelen of idd even afwachten.

2. IrisN

IrisN Niet meer actief

Langs de huisarts. Je verhaal vertellen en dan geeft hij wel aan wat de volgende stap is. Hebben wij ook gedaan. Waarschijnlijk kom je dan eerst bij een fertiliteitsarts in het ziekenhuis terecht voor kennismaking en een inwendige echo.

3. Bado

Bado Lid

14 jun 2015
    14
    0
    0
    Online marketeer
    Doesburg
    Heb je al ovulatietesten geprobeerd? Geven die de ovulatie ook aan op het moment dat jij hem voelt? Misschien ligt het dan aan je vriend/man? Er bestaan ook zelftests voor mannen.
    En als je je zorgen maakt, zou ik toch aandringen. Een jaar bezig zijn is best lang. Je wilt zsm weten of jullie wel vruchtbaar zijn.

4. vlindertje30

16 jun 2015
    6
    0
    0
    Bedankt voor jullie snelle reactie.

De ovulatietest komt idd overeen met mijn gevoel.
    Wat voor test heb je voor mannen dan?
    En kun je die zelf kopen?

Ik denk dat ik dan toch maar voor een verwijzing ga vragen.
    Wil niet overbezorgd overkomen maar het duurt nu wel erg lang.

5. Bado

Bado Lid

14 jun 2015
    14
    0
    0
    Online marketeer
    Doesburg
    Een vruchtbaarheidstest voor mannen van Sensitest. Kun je online bestellen.

6. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Na een jaar mag de huisarts je in principe door verwijzen! Dus daar zou ik toch na vragen inderdaad. En nee, je komt dan niet overbezorgd over hoor. Heel veel vrouwen die na een jaar nog niet zwanger zijn nemen die stap! Doe waar jij je goed bij voelt, succes

7. IrisN

IrisN Niet meer actief

Deze is niet betrouwbaar. Bij mijn vriend geen positieve uitslag met die testen van sensitest. Echter zaadonderzoek in ziekenhuis hele mooie uitslagen. En we hielden ons netjes aan de voorschriften van de test.

8. mirte85

mirte85 Fanatiek lid

15 mei 2014
    1.062
    0
    36
    Noord Brabant
    ga inderdaad niet aan de slag met zelftesten, gewoon verwijzing vragen bij de ha
    ook een hevige tussentijdse bloeding lijkt me iets wat de ha niet zomaar kan afwimpelen...

9. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Hi ga indd naar je h.a. niet zelf gaan "kloten".
    Er staat een jaar voor het "zelf proberen" daarna naar je h.a.

10. vlindertje30

16 jun 2015
    6
    0
    0
    Zojuist naar de HA geweest.
    En na wat aandringen toch een verwijzing voor de fertiliteit arts gekregen.
    Volgens mijn HA wijst de tussentijdse bloeding alleen maar op een eisprong bloeding. Omdat ik daar meteen een vragenlijst die bij de verwijzing hoort moest invullen gaf de HA aan dat het er op lijkt dat ik regelmatig een dubbele eisprong heb. Dit zou volgens hem de misselijkheid en bloeding kunnen verklaren. Nu de echo en afspraak in het ziekenhuis maar even afwachten. Op de vraag of mijn man ook een verwijzing kon krijgen zei hij dat ik eerst maar eens door de molen moest...

11. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Fijn dat je toch een verwijzing hebt gekregen van de huisarts! Wat wisselend toch hoe huisartsen hiermee om gaan. De mijn vroeg zelf wat ik wilde, nou onderzoeken graag en dat was prima.
    In het zkh heb je grote kans dat ze je man ook willen gaan onderzoeken, daar heb je dan niet per se die verwijzing van de huisarts meer voor nodig.
    Succes! Hopelijk krijg je meer duidelijkheid na de onderzoeken.

12. vlindertje30

16 jun 2015
    6
    0
    0
    Het begint nu pas een beetje tot me te komen.
    Dubbele eisprong en tweelingen in familie aan moeders kant...
    Vergroot dit onze kans op een tweeling?
    Zie zoveel tegenstrijdige berichten online.

Deel Deze Pagina