Ik heb nu zo'n 3,5 maanden een koperspiraal maar ik blijf pijn houden Ik dacht dat het tot 3 maanden kon duren maar die tijd is nu al voorbij. Het is net alsof de spiraal aan 1 kant tegen mijn baarmoeder duwt en dat zorgt voor een nare soortvan stekende pijn op ongeveer 1cm grootte. Ik heb er nooit krampen van gehad, het is puur die ene centimeter die zeer doet. Op het moment dat ik die pijn heb, dan heb ik even later weer licht bloedverlies. Herkent iemand dit? Begin het echt beu te worden.
ik heb sinds sept de mirena, en heb hetzelfde. de eerste maanden nergens last van en nu de derde maand fors pijnlijk ook alleen rechts pijnlijk en ook op één plek. controle bij de gyn gehad die zegt dat alles prima is. (ze dachten zelfs nog aan een appendicitis, zo pijnlijk was mijn buik) Nu blijvende krampen, ook rechts, hoop dat het snel overgaat.
ik heb ook 2 jaar koperspiraal gehad maar nooit ergens last van gehad... Of nou ja, tijdens vrijen wel maar geen steken en raar gevoel. Heb je al contact gehad met je huisarts of gynaecoloog misschien zit die niet meer goed?
ik zou het toch nog even een keer laten checken. mijn lichaam werkt de spiraaltjes (4x) die ik heb gehad vanzelf weer naar buiten en geeft dan ook steken.
Volgens de huisarts is er een klein percentage vrouwen die de pijn zo houden.. erg rot dat ik daar dus onder val maar ik wacht het maar af. Hoor natuurlijk alsnog graag ervaringen!
Ja joh? ik heb wel een echo gehad en toen zat ie goed en die steken zijn vanaf het plaatsen. Direct na het plaatsen wel het heftigste maar die pijn die ik voel is wel hetzelfde type pijn. Maar 4x?! Wow. Binnen hoeveel tijd verloor je ze? Zal zelf als het lukt nog eens de lengte van dat draadje checken binnenkort. Had je op meer plaatsen steken? Bij mij blijft de pijn bij die ene "centimeter".
Ik heb het ook nog steeds week voor menstruatie heb ik al kramp en tijdens ook en hevigere menstruaties... maarja moet wel kan niks anders gebruiken na een jaar is het meestal over dit is de tweede die ik heb namelijk...
Ik heb een Mirena gehad en heb hem er na zes weken uit laten halen vanwege steken en niks meer kunnen doen van de pijn.
Ik heb nu de 3e spiraal in mijn lijf zitten en herken het absoluut niet. Voel zelf echt helemaal niets van dat ding (nooit!). Ik controleer af en toe even of ik touwtjes nog voel, maar daar moet ik ook moeite voor doen . Mijn huisarts zei bij eerste spiraal tegen mij dat er vrouwen zijn die 'fan' worden van spiraal omdat ze er niets van voelen en vrouwen die het een vreselijk onding vinden omdat hun lichaam het niet goed 'accepteert'. Je weet alleen niet van te voren in welke categorie je valt. Ik zou het toch weer even bespreken met je arts.
Ik heb 3 keer een koperspiraal gehad. De eerste twee keren tot volle tevredenheid. De derde heeft vanaf begin af aan niet lekker gezeten. Rondom de eisprong kreeg ik hele erge pijn in het midden van de buik (net of er prikkeldraad in mijn buik zat). Ook veel last gehad van spotting. Was eigenlijk bijna 3 weken (incl. menstruatie) van de cyclus in de weer met maandverband. Heb 2 controles gehad, maar het spiraaltje zat goed. Om deze redenen heb ik het derde spiraaltje ook laten verwijderen. Waarom dat derde spiraaltje ineens zoveel (pijn)klachten gaf, en de eerste twee spiraaltjes helemaal niet is mij een raadsel.
Ik heb 2 jaar een kopersipraal gehad. Bij inzetten controle gehad of ie goed zat en na een aantal weken. In het begin, eerste dageb, krom gelegen van de pijn, letterlijk! Maar dat zakte weg. Uiteindelijk wel de helft van mijn cyclus pijn in mijn buik, zoveel dat ik niet goed kon functioneren zonder pijnstilling en mijn menstruatie was heel erg heftig geworden. Omdat ik cups gebruikte kwam ik erachter dat de hoeveelheid bloedverlies wel erg afwijkend was van normaal. Daarom toch laten verwijderen en buikpijn was direct weer weg. Hele opluchting!
De gynaecoloog zei tegen mij dat een spiraal bij het zetten ook in je baarmoederwand kan prikken. Wellicht zit die van jou te dicht er tegenaan waardoor er steeds een wondje blijft bestaan/opengehaald word? Lijkt me iig niet de bedoeling, ik zou 'm eruit halen. Extra pijn bij ongesteldheid is logisch maar dit is raar...
Dat is precies mijn vermoeden vanaf het begin! Dat kan dus tòch! Klinkt ook logisch en verklaard het bloedverlies nadien ook. Het gaat nu al 1.5 weken goed dus ik hoop dat dit zo door blijft zetten. Dit x voor de 4e keer ongesteld met Koperspiraal en ik heb lichte bloedingen en het duurt "maar" 6 dagen. Ben hier wel superblij mee!! Voor de zwangerschappen veel bloed, pijn en 8 dagen onderweg!
[Lekker dan, nieuw op het forum en kom erachter dat het wel handig is om eerst de laatste berichten te lezen... voor alsnog was dit mijn reactie geweest]: Misschien irriteert jouw spiraal tegen de baarmoederwand op die plek? Ik had ook 3,5 jaar een koperspiraal. In die tijd had ik altijd wel wat meer pijntjes en krampjes in het gebied van mijn baarmoeder. Ik herken die lokale pijn van jou niet. Ik zou vragen of de controle echo kan worden herhaald, om te kijken of hij nog goed zit. En inderdaad draadjes checken, maar ook aan je baarmoedermond voelen of je niet een puntje van het spiraal voelt. Succes met je spiraal, hopelijk valt het mee en kan je hem nog voor langere tijd dragen!
Pijn begint nu weer Ik denk echt dat ie inderdaad irriteert tegen de baarmoederwand. Zou opnieuw plaatsen helpen? Zit ik echt totaal niet op te wachten maar toch
Ik kan me wel voorstellen dat het helpt, als ze hem dan de tweede keer goed zetten. (Wellicht gyn met meteen een echo erbij ipv door de huisarts?) Misschien ook een paar weken 'rust' ertussen om de eventuele irritatieplek te laten genezen? Maar ja, mocht het een andere oorzaak hebben, dan krijg je misschien ook last van de tweede. Uitproberen, denk ik.
Ik heb een afspraak gemaakt bij de huisarts en ik wil idd een verwijzing naar de gyn. Ik zag dat de T-safe wel de breedtste spiraal is, misschien is mn baarmoeder niet zo breed (is er in ieder geval iets aan mijn lichaam niet breed ). Misschien helpt een smallere koperspiraal. Ik wil ook meteen een echo inderdaad. Deze pijn had ik al toen ik de praktijk uitliep maar toen wel op zn max. Denk dat als het de volgende x weer niet fijn zit dat ik het dan ook snel genoeg zal merken. Wel vervelend dat deze pijn een vrij onbekende klacht is.
Een kennis van mij is heel enthousiast over de gynefix. Die wordt wel aan je baarmoederwand vastgemaakt dus alsnog een wondje Maar zou moeten genezen en hij heeft geen enge uitsteeksels oid. Bewaren