Hoi! Ik krijg binnenkort visite van iemand die een heel zwaar dieet volgt en ze mag behalve shakes alleen maar komkommer, paprika en wortel eten. Nu zit ik te denken om met die groente toch een lekkere snack te maken maar dit is vrij lastig zonder sausjes enzo.. Sommige kruiden mag ze wel maar ze moet nog nagaan welke dat zijn. Iemand ideeen?
jeetje geen ideeen....maar ik vind het al gewoon lekker als die dingen gesneden op tafel staan haha.... En dan mooi uitgestalt op een schaal... Super dat je zo meedenkt met haar zeg!
Ben er inmiddels achter dat ze verder de meeste kruiden wel mag behalve zout Ja haha ik vind het zo inderdaad ook al lekker maarja ik kan me voorstellen als je al wekenlang alleen maar shakes en rauwe komkommer, paprika en wortels eet je wel eens wat anders wil Daarnaast vind ik t ook wel leuk om een keer wat anders te doen
wortels raspen dat word dan heel sappig en zoet plakje komkommer kruiden en dan een dotje ger.wortel erop eventueel als ze magere yoghurt mag sausje daar van maken
gegrilde paprika met wat knoflook?? Mag ze ook geen yoghurt?? want dan wordt een sausje erg lastig misschien als je komkommer pureert met wat gekookte wortel en daar wat kruiden doordoet dat je ook een soort van dip krijgt??
Ik zou denk ik niets ander kunnen bedenken dan een worteltje en een komkommertje aan coctailprikkertjes... Desnoods ook met paprika eraan. Maar ik vind dat zelf niet erg lekker om zo op te eten (rauw) dus dan zou ik dat ook niet zo snel serveren aan de visite. Tegenwoordig heb je geloof ik ook van die wortelrondjes. Dat staat leuk aan een prikker.
jeetje, is wel een heeeeel zwaar dieet dan. maar ik eet de laatste tijd ook veel komkommer, winterpeen en rode paprika. maar dat is omdat ik het lekker vind..
Ja op zich zijn het inderdaad wel heel lekkere dingen ik heb ook echt wel respect voor die meid hoor, ik ben echt een lekkerbek en ik zou echt niet alleen op shakes, en komkommer, wortel en paprika kunnen leven Wie weet er ook alweer wat de verschillen tussen de verschillende kleuren paprika's is? want ik dacht.. geel is zoeter als bijvoorbeeld rood toch?
DE oplossing tijdens al mijn ziekenhuis en overige dieeten: Aromat !! Tegenwoordig heb je die ook in de zout arme/loze variant. Yummie... Komkommer en aromat. Liefs, Sam
Met een kaasschaaf in de lengte plakjes snijden van de komkommer. De wortels raspen (dat je van die sliertjes hebt, heet dat raspen ?) De paprika heel fijn snijden, en dan samen met de wortel op de plakjes komkommer leggen naar smaak een beetje kruiden en oprollen.
je zou de paprika kunnen grillen (zwart laten worden op je kookpit), zwart velletje eraf en dan pureren. Komkommer erbij pureren, op smaak brengen met wat mag en dan dan als dipje gebruiken voor bij de wortel...
Of gewoon een lekkere salade ervan maken. Mag ze een ei? Dat is trouwens heel goed als je een dieet volgt. Gewoon lekker klein snijden.. Een ei er doorheen klein gesneden dan he ) . Eventueel ook heel dunnetjes een ui snijden.. Beetje aromat eroverheen.. Idd lekker de paprika grillen ( geeft een heerlijke smaak aan de salade ) en klaar is klara.. Smullen zal ze zeker..