Wel of geen jasje? Uitgerekend eind feb

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Linana, 25 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linana

Linana Niet meer actief

Ik heb nog ongeveer 4 weken te gaan en dan is mijn kleine man er eindelijk :D
    Nu dacht ik eerst: eind februari, kleertjes + berenpakje + omslagdoek + maxi cosi = voldoende warmte

Maar nu wordt het dus steeds kouder en kouder, die Helga van Leur had het zelfs over schaatsen op natuurijs :$
    Dus nu zit ik sterk te twijfelen om toch maar gewoon een jasje te kopen voor de kleine. De wintercollectie ligt nu overal nog in de sale...dus erg duur hoeft het niet te zijn.

Wat denken jullie? Is mijn eerste optie voldoende of toch een jasje aanschaffen? Vind het ergens wel zonde aangezien de kleine hem waarschijnlijk echt maar 1 keer draagt (van zh naar huis)

2. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Ik zou ergens een goedkoop jasje op de kop tikken. Misschien marktplaats? Of lenen van een vriendin die hem op dat moment niet nodig heeft. Toch fijn om achter de hand te hebben.

Ik denk trouwens wel dat je je kind met gewone kleding, berenpakje en omslagdoek warm genoeg is aangekleed. Of is het echt een heel dun berenpakje?

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik had hier een gevoerd vestje in februari. Van de Prenatal volgens mij.
    Een echt jasje droeg ze pas in het najaar.

4. Linana

Linana Niet meer actief

@Vash
    Het is het berenpakje van de HM, weet niet of je die toevallig kent? Hij is niet heel dik, maar ook niet heel dun.
    Als eerste pakje heb ik een rompertje met daaroverheen een gevoerd vestje van de c&a. Op zich allemaal heel warm, maar je weet maar nooit of de kleine zichzelf goed warm kan houden.

Lastig hoor! haha

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik denk dat een jasje vaak te warm is. In de auto was ze bij ons regelmatig bezweet dus op gegeven moment vestje los gedaan.
    Voor even vervoer buiten een dekentje of omslagdoek erom heen en in de kinderwagen liggen ze lekker beschut.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik vind een jasje echt gewoon onhandig bij die hele kleintjes. Wat red ook zegt, je gebruikt eigenlijk sowieso altijd een omslagdoek in de maxi cosi of ze liggen in de kinderwagen onder een dekentje en dan hoeven ze er echt geen jasje bij aan.

Bovendien kan het over 4 weken wel 15 graden zijn overdag ;)

7. pris87

pris87 Actief lid

20 apr 2009
    180
    0
    16
    revalidatie afdeling
    in de buurt van R'dam
    Mijn dochter is ook van eind februari. Ik had een gevoerd vestje voor d'r bij prenatal vandaan. De echte jasjes vind ik vaak nog zo stug voor die kleintjes. Dus d'r pakje, daarover heen het vestje, lekker een paar sloffen, mutsje op en dan in een voetenzak van de maxi cosi.

8. Linana

Linana Niet meer actief

Als ik het zo lees is een jasje dus:
    - onhandig voor zo'n mini mensje
    - vaak te warm
    - een onnodige uitgave als ze nog zo klein zijn

Ik het dan bij mijn gevoerde vestje en berenpakje. Dan in de mc en daarover een omslagdoek. Ik heb geen slofjes, maar wel hele dikke sokjes voor de kleine en het berenpakje heeft voetjes :D
    Moet goed komen dus

9. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier hebben we gewoon een pakje, daarbij een vestje voor erover en dan hebben we nog een omslagdoek voor in de MC én een voetenzak. Dat lijkt me voor het ritje naar huis echt wel warm genoeg (en anders hebben we ook nog een wikkeldeken :p ).
    In de kinderwagen zat ik ook te denken aan gewone kleertjes (en vestje), wikkeldoek en dan dekentje.

10. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    ik heb uit de zeeman zo een berenjasje, zo een geheel berenpakje vind ik nog moeilijk voor zo een kleintje aan en uit te doen. dus ik zou zeggen ga in de zeeman piepen.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Mijn kinderen hebben de eerste winter (toen waren ze een half jaar) allebei gewoon vestjes gedragen, voetenzak dicht en zo zaten ze er ook lekker warmpjes bij.

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Ik ben ook eind februari uitgerekend, maar ga geen jasje kopen. Dan nog eerder een voetenzak voor in de MC.

Ik heb nu: kleertjes + gevoerd vestje + omslagdoek + dekentje.

13. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    Ik vind/vond een jas bij zo'n kleintje verschrikkelijk. Vestjes aantrekken is al een ramp. Ik had gewoon lekkere warme kleertjes daar een warm vestje overheen en dan in de lodger wrapper/bunker/shelter of wat dan ook. Daarna in de wagen. Eventueel nog een deken er over heen, maar dat was soms niet eens nodig.

Ons zoontje is van Januari en toen was het kouder dan dat het nu was deze winter.

14. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Vorig jaar zat ik met hetzelfde probleem als jou ;) Ik heb uiteindelijk wel een jasje gekocht maar had het net zo goed niet kunnen doen want de kleine heeft hem maar 1 keer aangehad, van het ziekenhuis naar huis. Het is totaal niet handig en ik vond een gevoerde vest veel makkelijker!

15. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    He Linana,

Ik ben half feb. uitgerekent en heb nu alleen dikke vestjes aangeschaft. Hoorde van een aantal feb. moeders dat dat genoeg is en fijner zit bij die kleintjes.

16. bwoe

bwoe Actief lid

14 jun 2009
    180
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mocht je het toch gaan missen, is het zó weer bijgekocht. Bij de zeeman hebben ze goedkope en toch ook leuke jasjes.

17. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Mijn zoon is van half februari van 2011 en ik heb toen een lekker dik vest gekocht bij babypark. Pas nu draagt hij een echte jas. In de kinderwagen en autostoel is, in min=jn ervaring, een dik vest hadniger en zit lekkerder.

18. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.033
    2.838
    113
    Heb alleen maar een vestje/jasje (weet niet eens wat het officieel is) gekocht omdat ik het zo schattig vond, wit, wollig met oortjes op het capuchonnetje. Zal idd wel hooguit 2 keer gedragen worden ofzo, maar ach ;D En heb nog een tweede vestje die wel veel dunner is. Verder niks qua vestjes/jasjes. Verder ga ik de omslagdoeken/voetenzak van Koeka wel gebruiken. Daar ben ik nl helemaal trots op ;)

Deel Deze Pagina