Beste tijd om collecte te lopen?

Discussie in 'De lounge' gestart door tantetil, 5 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tantetil

    tantetil Bekend lid

    1 jan 2010
    768
    162
    43
    Vrouw
    Noord Holland
    #1 tantetil, 5 okt 2014
    Laatst bewerkt: 5 okt 2014
    Hallo dames, ik ga komende week collecte lopen voor de brandwondenstichting. Ik vroeg mij af wat jullie een goede tijd vinden voor dit soort dingen. Ik vind het zelf storend als mensen tijdens het eten komen of als mijn dochter ligt te slapen, dus ik dacht eraan om tussen 5-6 te gaan. Wat vinden jullie?
     
  2. MamaZH

    MamaZH Actief lid

    4 mrt 2014
    360
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze raden altijd van 6 tot 8 aan. Na 8 uur mag je sowieso niet meer.
     
  3. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.490
    860
    113
    Hier is na 16.30 eigenlijk nooit prettig.. zoon op zijn gezelligst, eten voorbereiden, net terug van werk etc etc.

    Hier t meest welkom tussen 10 en 13u.
     
  4. Brightness2013

    Brightness2013 Niet meer actief

    Inderdaad tussen 5 en 6 uur / half 7.
    Van de week ook om half 8, dochter sliep net, gelukkig niet wakker geworden maar toch.
     
  5. BlueApple

    BlueApple Niet meer actief

    Hier komen ze ook wel eens om 20.00 of Nog later. Dat vind ik echt irritant...beetje aanbellen terwijl mijn kids op bed liggen. Onder etenstijd maakt mij niks uit als het om 19.00 maar klaar is :)
     
  6. Koon

    Koon Niet meer actief

    In ieder geval niet na het donker, dan doe ik de deur niet meer open.
    Verder maakt het me niet uit. Ik geef toch wel, ook al komt het niet uit :)
     
  7. Marijke1982

    Marijke1982 Niet meer actief

    Niet meer als het donker is, dan doen veel mensen niet meer open. Vind het zelf ook niet prettig als er dan nog aangebeld wordt.
     
  8. Nynke Jellie

    Nynke Jellie Bekend lid

    1 okt 2008
    745
    0
    0
    Mijn voorkeur zou liggen voor etenstijd. Onze honden reageren namelijk heel heftig op bellen/ kloppen op de deur. Dus ik schrik me dan altijd helemaal naar, zeker als het later op de avond is. En ik ben dan echt niet blij als het een collecte blijkt te zijn... Hetzelfde als we aan het eten zijn.
    Ik wordt 's avonds gewoon niet graag gestoord.
    Terwijl ik die mensen echt mijn kleine bijdrage wel gun. ;)
     
  9. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.176
    6.710
    113
    Het is collecte

    ( dit is niet om belerend te zijn maar omdat je het dan ook tegen andere niet meer zegt...;) zoiets als zeggen dat je gulp open staat...)

    En ik vind tussen 17.00 en 18.00 lastig...meestal is het hier dan druk. Eten voorbereiden...kinderen hun laatste restje energie aan het kwijtraken...

    Tussen 18.00 en 19.00 zou ik het fijnste vinden.
     
  10. Voor jou is rond etenstijd het meest gunstig, omdat dan de meeste mensen thuis zijn.. Let wel even goed op de stickers die soms onder de deurbel zitten, bij sommige mensen ben je überhaupt niet welkom :D
     
  11. Deliana

    Deliana Niet meer actief

    Voor 17:00 ben je hier altijd welkom. Na 17:00 vind ik persoonlijk nogal irritant :) Dan ben ik bezig met koken, zitten we te eten, kinderen in bad, aankleden, naar bed....

    Moet ook eerlijk bekennen dat ik meestal niets geef omdat ik mezelf er gewoon niet de tijd voor gun, overdag zoek ik zonder problemen mijn portemonnee even op om te kijken of er nog wat in zit :)
     
  12. Kaboutermeis

    Kaboutermeis Fanatiek lid

    16 apr 2013
    4.184
    0
    0
    Gewoon niet.
    Als ik iedereen geld moet geven die hier aan mijn deur staat voor centen (dan weer voor dit, dan weer voor dat, dan weer voor zus, dan weer voor zo) ... dan kan ik beter zelf op de bedel gaan om mezelf te onderhouden.

    Ik geef alleen geld aan familie en aan kinderen uit de straat (als ze een deftige reden hebben).
    Het meest ideale moment daarvoor. Zondag na de middag.

    Als ik al geld zou willen geven aan iets à la brandwonden, dan zoek ik het rekeningnummer wel effe op op de website.
     
  13. GewoonLinda

    GewoonLinda Fanatiek lid

    4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Rond etenstijd, dus tussen 17 en 19 uur zijn de meeste mensen thuis. Dus dan haal je het meeste op.
     
  14. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Etenstijd is de enige tijd dat we thuis zijn. Overdag zijn veel mensen niet thuis, werk, school, enz. En later willen mensen niet gestoord worden. En ik zou het ook niet fijn vinden om laat op de avond in het donker alleen te lopen.

    Zou dus inderdaad vanaf half6/6 uur tot het donker gaan ;)

    En mensen die collecte irritant vinden, vinden het op elk tijdstip irritant, dus kun je beter gaan voor het tijdstip waarop de meeste mensen thuis zijn.
     
  15. Cabb

    Cabb Niet meer actief

    Voor de mensen die het vervelend vinden om gestoord te worden, je kan ook gewoon stickers bestellen tegen collecteren en eventueel verkopers en geloofsovertuigers:

    Nee sticker - Geen reclame, verkopers, collectes of geloofsovertuigers

    Ik heb zowel een sticker als mijn bel gesaboteerd en hoef me nooit te irriteren. Ja laatst toen 2 Jehova's op mijn raam aan het kloppen waren... Sorry maar dan doe ik ook niet open hoor, de boodschap op de sticker lijkt me duidelijk.

    Geld geven aan goede doelen kun je ook gewoon uit jezelf doen. Bij een collecte voelt het altijd zo geforceerd vind ik.
     
  16. beccie

    beccie Niet meer actief

    rond een uur of 17:00
    na het avondeten is het hier altijd zo irritant als er iemand bij de deur komt. ben dan altijd boven met de kids bezig en zodra ze de bel horen vliegt de oudste weer naar beneden om te kijken wie er is..
    liever dus voor etenstijd.
    na eten ook vaak nog een kind in de douche ofzo en dan ga ik zowieso niet naar beneden om de deur open te doen;)
     
  17. Deliana

    Deliana Niet meer actief

    Moet bekennen dat ik het de laatste tijd ook wel heel veel vind... Vorige week kwamen er in één week 6 collectanten voor verschillende doelen aan de deur (en dan heb ik de kinderzegels nog niet eens meegerekend:)).

    Ik dacht dat je per week een ander doel had, maar dat is dus blijkbaar niet (meer) zo.
     
  18. Dreamer

    Dreamer VIP lid

    17 mrt 2011
    6.146
    32
    48
    Oeii, ik zou zelf de middag het fijnst vinden maar dan zullen er weinig thuis zijn haha!
     
  19. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Tja, wat mij betreft liefst gewoon overdag, tot een uur of half zes. Daarna komen we in de zone van 'koken - eten - kinderen op bed leggen'. Daar zijn we tot een uur of 8 wel weer zoet mee. En dan is het gewoon erg onhandig als er iemand voor de deur staat. Sterker nog: als ik met de kids boven bezig ben, doe ik niet eens open.
    Maar ik snap ook wel dat dit tijdstip voor de collectant meest ideaal is. Dan zijn toch de meeste mensen thuis. En misschien heeft de collectant overdag ook gewerkt. Dus ik zal er zeker niet minder om geven hoor. Maar ik ben blijer met de overdag-collectanten.
    In een kinderrijke buurt zou je eventueel woensdagmiddag of vrijdagmiddag kunnen overwegen. Dan zijn best veel mensen thuis. (Althans: op school zijn dat de dagen dat we het makkelijkst hulpouders kunnen krijgen, dus normaal gesproken zullen die mensen dan wel thuis zijn.) Mag je in het weekend lopen? Dan zou ik voor zaterdagmiddag gaan.
     
  20. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    Ik moet eerlijk zeggen dat het mij niet uitmaakt. Ik doe toch wel open als ik er ben. Wij zijn hier met 3 volwassenen als er 's avonds collecte is, dus kan er in elk geval wel 1 bij de kinderen blijven of invallen ;)

    Als ik zelf collecteer (voor Amnesty International) eet ik zelf wat vroeger en ga dan tussen 18-20 uur en zaterdag rond het middaguur.
     

Deel Deze Pagina