Sta ik net weer in de keuken met zo'n blikje tomatenpuree. Na een groot gevecht met het blikje en een blikopener verloor ik weer met 2-0. Het lukt mij om de blikopener in het randje van het blikje te drukken maar na een paar omwentelingen van de opener schiet het blikje door de keuken heen. Het is half open en de dunne rode smurrie schiet tegen de tegeltjesmuur boven het aanrecht. Poging twee: het blikje is redelijk open gedraaid, maar zit op meerdere punten nog een beetje vast. Vork ertussen en wrikken maar. Het deksel vliegt eraf en een klodder tomatenpuree volgt zo op mijn jurk, langs de keukenkastjes en op de vloer. Boos en teleurgesteld verdwijn ik naar boven om mijn rood besmeurde jurk maar gelijk in een emmer water te zetten en weer terug naar de keuken om de resten tomatenpuree van de vloer, de keukenkastjes en het aanrecht af te halen. Nadat het mij, na veel gedoe toch is gelukt om zo'n stom blikje open te krijgen ga ik enigszins voldaan naar de tuin om daarna gewezen te worden op "bloed" op mijn tenen. Ook daar is nog een restje tomaat te vinden. De kinderen zijn weer gerustgesteld. Waarom past zo'n blikopener op alle blikken, maar niet op zo'n klein blikje puree? Ben ik de enige die er zo mee loopt te stoeien? En nee, die met een lipje die 10 cent duurder zijn winnen het ook altijd van mijn handigheid. Het lipje breekt af en ik kan alsnog met een opener in de weer.
Ik heb een opener van tupperware en die past echt op elk blikje... ook de kleine. Echt een hele fijne opener. Bekijk bijlage 507747
Ik heb dat niet alleen met kleine blikjes eerlijk gezegd. Onze opener is zo slecht dat ook een groot blik genoeg problemen geeft. Die blikken met een lipje eraan zijn ook niet alles inderdaad, binnenkort toch maar eens op zoek naar een goede blikopener.
Ik heb DE oplossing: tubes tomatenpuree 😅. Als t een blikje moet zijn, dan koop ik die met lipje, maar in principe alleen nog de tubes.
Hmm ik had dat probleem ook, wat bleek: van huis uit hadden we een blikopener die je er boven moet houden en wij hebben nu een blikopener die je langs zij moeten houden... Even juiste houding en geen gespetter meer.
Wij hebben ook zn soort blikopener van tupperware maar dan een ander merk. Nooit problemen mee en hij maakt dekseltjes op het blikje ipv die scherpe rondjes. Zo kun je restjes goed bewaren in de koelkast omdat het dekseltje er weer perfect oppast en je snijdt jezelf niet.
Oh hahahahaha, sorry ik zie het zo voor me. Ik heb ook wel eens ee halve keuken onder de rode tomatenprut gehad door zo'n klein blikje. Get enige dat helpt is de blikopener heel stevig dichtknijpen en dan lukt het meestal wel.
Ik maak die blikjes altijd aan de onderkant open. Daar is het randje lager en dan lukt het bij mij beter.
Bij een blikje altijd boven- en onderkant ervan af, dan de cilinder gewoon omhoog halen en je hebt alles netjes uit het blikje.
Ik loop ook altijd te klooien met dat kleine blikje! De blikopener bij ons thuis is of te groot of blikje te klein Stom gedoe!
hahaha, ik zie echt een hele rode keuken voor me! Ik ben echt onwijs onhandig en klunzig, en wij hebben de goedkoopste blikopener, maar zelfs die kleine blikjes krijg ik altijd prima open. (die met een lipje zijn onhandiger is mijn idee, en een tube is inderdaad nog fijner.) gewoon de hele bovenkant eraf draaien en dan met een mesje de deksel eraf tillen.
Hier gelukkig geen last met blikjes die Door de keuken vliegen. Soms wel dat het niet helemaal soepel gaat, maar tot nu toe altijd zonder vliegende blikjes gelukt. Ik heb gewoon een simpele witte standaard blikopener. Die van tupperware schijnt ook heel fijn te zijn maar die vind ik toch wel wat duur.
Ik koop altijd kleine blikjes tomatenpuree met zo'n lipje erop waar je het blikje mee kunt openen. Geen gedoe met openers
Ik koop alleen blikken met zo'n hendel. Ik heb niet eens een blikopener in huis. Het gebeurd weleens dat het lipje afbreekt maar dan lukt het ook door met een mesje langs het randje te gaan.
HAHA wij hebben gewoon zo standaard blokker ding of mss wel van brabantia, maar wat ik wel mee wil zeggen. Nog nooit last van gehad. Knijp je wel hard genoeg? Mss dat het daar mee te maken heeft.
Ik heb niet eens een blikopener maak alle blikken.met een mes open😉 mes er boven in steken en omhoog duwen snijden maar en binnen 10 sec is het open