Ik heb mn teen verbrand vanavond omdat de pan uit mn vingers glipte met gekookt water.. AU.. dus ik snel onder de lauwe kraan gedaan en daarna sudocreme er op gesmeerd en dit deed toch pijn! Nu weet ik niet of t van de sudo was of niet.. Maar mn man kwam thuis en zei dat dit niet mocht, hij zijn moeder gebeld (is kraamverzorgster) en zij zei ook dat dit niet goed was, terwijl ik in mn achterhoofd had, dat dit wél goed was.. Ik dacht dat ik t er op had zien staan en nu kijk ik.. niks.. Wie heeft er gelijk denken jullie?
Ik denk van niet, want sudocreme sluit de huid als het ware af. Het legt er een laagje op waardoor (op billetjes) urine en ontlasting verder geen schade meer kan aanrichten, daardoor geneest de huid. Een brandwond moet net luchten!
Op een brandwond mag je niets smeren. Alleen speciale brandwondencréme. Het beste is meteen als het gebeurd is een half uur spoelen met LAUW water. Lauw omdat je te veel afkoelt als het koud water is. Als je zalf of créme op een brandwond smeert kan de dokter niet zien hoe het ermee is behalve als het goed schoongemaakt wordt en dat is héél pijnlijk. Groetjes, Didier
ze zeggen toch ook dat je absoluut geen boter op brandplekken mag smeren, dit omdat het vet de brandplek nog erger zou maken, en de warmte juist binnenhoud. dus ik denk ook dat het niet goed is, aangezien sudocreme vet is.
Altijd geleerd om Nooit (met de hoofdletter N) iets op een brandwond te smeren. Heb honderden redenen gehoord, maar de strekking is altijd hetzelfde Succes met je teen trouwens. Hopelijk gaat het goed genezen.
Op brandwonden kun je beter niets smeren. Je kunt wel een koudcompres ter verlichting erop leggen. Als je blaren hebt of witte/zwarte huid moet je de dokter bellen. Mijn man had laatst 3e graads brandwonden en daar moest speciale zalf van de HA op daarna een parafinegaasje en dan nog verband eromheen. Zo heb ik weken lang dagelijks zijn brandwond voor hem verbonden.
Koelen koelen koelen koelen en nog eens koelen. Verder kan je bij de drogist nu een spray kopen als je een ligte brand wond hebt. Of van VSM voor brandowondjes.
Je mag idd NOOIT wat op een brandwond smeren! En al zeker geen sudocreme, dombo! Tuurlijk gaat dat zeer doen. [-X niet meer doen hoor. [-X
De roodheid om mn 'blaar' heen is weg, alleen mn blaar van 2 bij anderhalf zit er nog. Zo doet t geen pijn, maja als ik schoenen aan doe en ik moet lopen.. Gvd.. Hij zit echt ónder de huid zeg maar, niet er op. Kan ik dan gewoon mn sokken aan doen?
Idd niks op brandwonden smeren behalve de creme die daar voor bedoeld is (ben de naam even kwijt) onder water laten afkoelen.
ben verzorgende en als je een 1stegraad brandwonde hebt moet je ze lang genoeg koelen onder de kraan en er niks opdoen, is het 2degraads (blaren dus) is de procedure hier in belgie van eerst goed koelen en dan flamazine erop. flamazine is een brandwonde zalf die je in de ijskast moet bewaren en ook zo bij de apotheek kan kopen. heb ze zelf ook altijd in huis. enja bij 3degraad lig je in het ziekenhuis dus dat zijn heel speciale procedures daar die per wond afhangen
je moet echt niet sudocreme smeren dat is alleen voor de rood heid. Je moet vaseline in smeren en dat kan geen kwaad en verder laten luchten. ja kan ook de HA bellen.
layla vaseline wordt bij ons afgeraden hoor om het feit dat die de wonde wel soepel maar ook vochtig houdt en bij brandwonde is het de bedoeling dat ze uitdrogen. flamazine zorgt ervoor dat de roodheid verdwijnt en ook is het ontstekingswerend