Beetje onzeker door gynaecoloog

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door crystals, 16 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. crystals

crystals Actief lid

20 okt 2015
    404
    95
    28
    Vandaag weer een cryo terugplaatsing. De behandelend arts vond het merkwaardig dat er tot nu toe nog geen zwangerschap heeft plaatsgevonden. Dit aangezien de cryo’s van goede kwaliteit zijn, ook al geeft dit ook niet altijd garantie, zoals hij ook wel vertelde...

Nu heeft dit mij toch onbewust wat onzeker gemaakt ik weet best dat het ergens onzin is en het wat langer kan duren maar het kwam wel even binnen. Bij welke poging hadden jullie een succesvolle zwangerschap? En wat is ongeveer het gemiddelde?

2. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Ik heb geen ervaring met het onderwerp zelf, maar dat zegt mijn gynaecologe dus ook áltijd tegen mij. 'Ik begrijp niet waarom ik jou hier elke maand blijf terugzien,' hoor ik telkens opnieuw. En ik begrijp dan weer niet dat zij zulke dingen tegen me durft te zeggen. Ik word daar enorm onzeker van. 'Als zij het echt niet begrijpt, dan zal ik dus wel onvruchtbaar zijn, want anders was het al wel gelukt,' schiet er altijd door me heen. Zullen we onze gynaecologen aanklagen? ;) Nee, maar even serieus, heel treurig dat de terugplaatsingen nog geen zwangerschap hebben opgeleverd, meid. Nogmaals, ik kan je verder niet helpen, maar ik wilde je wel even een heel dik vet hart onder de riem steken. Liefs!

crystals vindt dit leuk.
  3. crystals

crystals Actief lid

20 okt 2015
    404
    95
    28
    Heel erg bedankt voor je lieve woorden!!

En ik wil jou ook erg veel sterkte wensen.

Haha onze gynaecologen aanklagen klinkt niet eens als zo'n slecht idee haha dankjewel dat je de moeite nam om even te reageren

nizzie86 vindt dit leuk.
  4. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Herkenbaar om aan jezelf en je embryo's te twijfelen als het tp'en een stuk langer duurt dan gedacht.

Probeer om te denken, wat je nu denkt is je zelf geïnterpreteerde angst. Het zou pas hopeloos zijn als je gyn zegt dat hij/zij weinig kansen voor je ziet. En een eerlijke gyn zegt dat ook gewoon hoor.

Hou vol, veel sterke en zorg goed voor jezelf in de ww. Dus met een flink stuk chocolade en een huilbui op zn tijd is niks mis.

crystals en nizzie86 vinden dit leuk.
  5. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Vervelend dat het je onzeker gemaakt heeft, maar het kan inderdaad ook zijn dat het gewoon wat langer duurt bij je. Hoeveel tp's heb je inmiddels gehad?
    Mijn arts zegt altijd dat het is als een 6 gooien met een dobbelsteen.... Soms gooi je hem in 1 keer, soms moet je wat langer wachten... Ik wacht helaas ook al lang op die 6 :confused:
    Hopelijk vindt deze cryo het fijn bij je en blijft ie de komende maanden heerlijk binnen, succes!

crystals vindt dit leuk.
  6. Marissie82

Marissie82 Bekend lid

24 jul 2016
    960
    362
    63
    Vrouw
    Herkenbaar! Ik ga binnenkort op voor cryo 3 van ICSI 1. En ik denk ook, waarom zou deze wel blijven zitten?
    Het is lastig om hoop te houden, weer moed te verzamelen. Sterkte!

crystals vindt dit leuk.
  7. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Wil je even een hart onder de riem steken, die gynaecologen kunnen erg bot zijn soms zelfs ronduit hooghartig...

Toevallig vandaag nog meegemaakt, niet voor behandelingen maar pijn en kwam ter sprake dat ik PCOS heb zegt die '' o gut hoeveel vrouwen ik hier niet heb gehad en allemaal waren ze tonnetje rond als ze nou eens afvielen werden ze zo zwanger'' pardon? o_O

Ik ben dan iemand die zijn bek wel open trekt ookal was het bij mij ook eerst obesitas + pcos dat ik niet zwanger kon raken pas na afvallen is het gelukt maar heb toevallig een vriendin die ook pcos heeft en super dun is, het ging mij om het zinnetje ''werden ze zo zwanger'' de imbeciel zag ook een van mijn cystes aan voor een eisprong.....mijn menstruatie is net 1 dag over....

maar goed let it go, let it goooooooo

Over het zwanger worden is het zoals Dreamer zegt: geluk....en (het allerergste) ook geduld, hoop dat het snel raak is voor je.

crystals en nizzie86 vinden dit leuk.
  8. crystals

crystals Actief lid

20 okt 2015
    404
    95
    28
    Dit vind ik wel heel erg!!! Had hij absoluut niet mogen zeggen! Onbegrijpelijk. Jeetje meis... Nou ik ga voor je duimen (voor iedereen natuurlijk) dankjewel voor je reactie en een cyste aanzien voor één eisprong... Merkwaardig mag je niet om iemand anders vragen? Zou dat mogelijk zijn?

9. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Gemiddeld heeft een vrouw 5 terugplaatsingen nodig om zwanger te raken.
    Bij mij was de vijfde terugplaatsing, achtste embryo raak. En nu zwanger van de derde terugplaatsing.
    Het is inderdaad net als mer dobbelen. De omstandigheden moeten kloppen, maar ook een flinke dosis geluk.
    Hoeveel terugplaatsingen heb je gehad? De arts kan je beter extra onderzoeken aanbieden als hij twijfelt dan je zo onzeker maken.

Deel Deze Pagina